Gå til innhold

Sykkel

Gjest sykle-til-jobben

Anbefalte innlegg

Gjest sykle-til-jobben
Skrevet

Jeg lider valgets kvaler nå som jeg skal kjøpe meg en sykkel.

Jeg skal bruke den til trimming på mosjonsnivå. Jeg skal sykle til jobben med den, så den blir nok brukt kanskje en mil hver dag.

Jeg får vondt i nakke og rygg av de syklene med rett styre så jeg burde helst hatt en sykkel med vanlig gammeldags styre hvor jeg kan sitte rett.

Men disse syklene har jo bare 7 gir, og her jeg bor er det en del bakker så jeg ønsker meg flere gir.

Vil 7 gir gjøre at jeg oftere må gå av sykkelen i bratte bakker, eller er laveste gir på en 7-giring ganske likt laveste gir på en sykkel med 21 gir.

Jeg har nå tre gir, og det fungerer dårlig. Derimot kommer jeg meg greit opp bakkene med en lånt sykkel med 21 gir.

Skrevet

Masse gir får deg lettere opp bakkene. Det fins sykler med masse gir og oppreist sittestilling. (Bysykler? Retro?)

Eller få et høyt styre på en vanlig sykkel. Iallfall er det kommet i butikkene igjen, sånn sitte-oppreist-sykler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...