Gjest sykle-til-jobben Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Jeg lider valgets kvaler nå som jeg skal kjøpe meg en sykkel. Jeg skal bruke den til trimming på mosjonsnivå. Jeg skal sykle til jobben med den, så den blir nok brukt kanskje en mil hver dag. Jeg får vondt i nakke og rygg av de syklene med rett styre så jeg burde helst hatt en sykkel med vanlig gammeldags styre hvor jeg kan sitte rett. Men disse syklene har jo bare 7 gir, og her jeg bor er det en del bakker så jeg ønsker meg flere gir. Vil 7 gir gjøre at jeg oftere må gå av sykkelen i bratte bakker, eller er laveste gir på en 7-giring ganske likt laveste gir på en sykkel med 21 gir. Jeg har nå tre gir, og det fungerer dårlig. Derimot kommer jeg meg greit opp bakkene med en lånt sykkel med 21 gir. 0 Siter
Freya Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Prøv en comfort bike fra hardrocx, de er kjempegode! Jeg har en med 21 gir. Se http://www.hardrocx.no/ 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Masse gir får deg lettere opp bakkene. Det fins sykler med masse gir og oppreist sittestilling. (Bysykler? Retro?) Eller få et høyt styre på en vanlig sykkel. Iallfall er det kommet i butikkene igjen, sånn sitte-oppreist-sykler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.