Gå til innhold

Går lyden på tv'n ned hver gang jeg slår den av?

Anbefalte innlegg

Gjest Nomaden
Skrevet

synes så ofte at jeg må skru opp lyden på tv'n når jeg slår på tv, mens lyden var hel grei sist gang jeg så den. Går lyden automatisk tilbake hver gang`?

Lurer på om det er pga at jeg hører dårlig, eller om det har noe med tv'n å gjøre?

Noen som forstår hva jeg mener?

Skrevet

Vi har to tv-er i huset.

Den ene må vi alltid skru opp lyden på når vi slår den på. Tv nr 2 er det motsatt. Der er lyden ganske høy, selv om vi skrur lyden helt av. Så det er nok forskjellig fra tv til tv.

Gjest Nomaden
Skrevet

Vi har to tv-er i huset.

Den ene må vi alltid skru opp lyden på når vi slår den på. Tv nr 2 er det motsatt. Der er lyden ganske høy, selv om vi skrur lyden helt av. Så det er nok forskjellig fra tv til tv.

Ok, så det kan være tv'n altså?. Synes det er så rart at jeg må skru opp lyden hver gang og lurte på om hørselen var blitt veldig dårlig. Men det kan jo ha en annen forklaring

Skrevet

Ok, så det kan være tv'n altså?. Synes det er så rart at jeg må skru opp lyden hver gang og lurte på om hørselen var blitt veldig dårlig. Men det kan jo ha en annen forklaring

Ja, det er nok tv-en. min gamle bestefar hører ganske dårlig, og har et vanvittig volum på tv-en sin. Men lyden er alltid lav når tv-en slås på.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Prøv å gå inn på menyen - juster lyden som du vil ha den, og trykk på "lagre".

Gjest Nomaden
Skrevet

Ja, det er nok tv-en. min gamle bestefar hører ganske dårlig, og har et vanvittig volum på tv-en sin. Men lyden er alltid lav når tv-en slås på.

Takk, tror du at det kan gjelde andre tekniske duppeditter som feks mp3 spillere og cd-spillere også?

Skrevet

Takk, tror du at det kan gjelde andre tekniske duppeditter som feks mp3 spillere og cd-spillere også?

Har ikke opplevd det selv nei.. Men det kan kanskje variere fra merke til merke??

Gjest Nomaden
Skrevet

Prøv å gå inn på menyen - juster lyden som du vil ha den, og trykk på "lagre".

nå spør jeg sikkert om noe skikkelig dumt, man kan det være programmer på tv som også har et lavere volum enn andre programmer? Opplevd at jeg ofte må skru opp volumet når jeg ser på ulike programmer, mens lyden var helt ok før programmet begynte

kan det også være tilfelle?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

nå spør jeg sikkert om noe skikkelig dumt, man kan det være programmer på tv som også har et lavere volum enn andre programmer? Opplevd at jeg ofte må skru opp volumet når jeg ser på ulike programmer, mens lyden var helt ok før programmet begynte

Det kan nok hende, men neppe på samme stasjon, f.eks. NRK.

Skrevet

Lyden virker høyere på enkelte program. f.eks. når det spilles musikk. Men enkelte grupper soiller altfor høyt da!

Skrevet

Jeg opplever at det er forskjellig volum på de forskjellige kanalene

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Ihvertfall er det et irriterende fenomen at lydvolumet på reklamen er et par-tre hakk høyere enn de vanlige programmene. Antakelig for at du fremdeles skal høre dem selv om du går på kjøkkenet etter en pils.

Skrevet

De fleste tv'er har en standard innstilling, som du kan endre ved å gå inn i menyen.

Når du ser på tv, så skrur du helt sikkert opp fordi standardinnstillingen er for lav. Når du slår av og på igjen senere, så går den tilbake til standarden.

Enkel og grei forklaring på "spøkelset" ditt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...