Gå til innhold

Hvis det er eneggede tvillinger i familien , er det da arvelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når det er eneggede tvillinger i nærmeste familie, er det da større sannsynlighet for at jeg vil få tvillinger når jeg en gang får barn (hvis jeg får det)? Eller gjelder det bare toeggede tvillinger?

Og hva er egentlig sannsynligheten for å få tvillinger hvis det er arvelig?

Skrevet

Mener å ha hørt at det er anlegget for å få toeggede tvillinger som arves - med det altså at man har doble eggløsninger. Enten ved at det løsner et egg fra hver eggstokk, eller at den ene eggstokken slipper ut to egg.

Eneggede tvillinger kalles jo "en perfekt misdannelse" - de har jo utspring fra én enkelt eggcelle. I teorien kan det skje hvem som helst.

Skrevet

Mener å ha hørt at det er anlegget for å få toeggede tvillinger som arves - med det altså at man har doble eggløsninger. Enten ved at det løsner et egg fra hver eggstokk, eller at den ene eggstokken slipper ut to egg.

Eneggede tvillinger kalles jo "en perfekt misdannelse" - de har jo utspring fra én enkelt eggcelle. I teorien kan det skje hvem som helst.

ja mener også jeg har hørt at det er toeggede tvillinger som er arvelig. men så leste jeg et annet sted at også anlegg for å få eneggende tvillinger også var arvelig. Så da lurer jeg litt ...

Skrevet

Hadde håpet på tvillinger. Pappa er enegget tvilling, og mamma er toegget, så jeg mente absolutt jeg burde ha anlegget. Men det ble ikke tvillinger på meg dessverre. Søskenbarnet mitt derimot (dattra til pappas tvillingbror) fikk tvillinger.

Skrevet

Hadde håpet på tvillinger. Pappa er enegget tvilling, og mamma er toegget, så jeg mente absolutt jeg burde ha anlegget. Men det ble ikke tvillinger på meg dessverre. Søskenbarnet mitt derimot (dattra til pappas tvillingbror) fikk tvillinger.

ja det er visst ganske tilfeldig hvordan det slår ut tror jeg. Leste nettopp om en mor som hadde fått tvillinger for annen gang!!. Toeggede tvillinger, en gutt og en jente. Fødte også en gutt og en jente første gangen. Snakk om flaks (eller slit)'a!!

Gjest verden kan være undelig
Skrevet

ja det er visst ganske tilfeldig hvordan det slår ut tror jeg. Leste nettopp om en mor som hadde fått tvillinger for annen gang!!. Toeggede tvillinger, en gutt og en jente. Fødte også en gutt og en jente første gangen. Snakk om flaks (eller slit)'a!!

Min søster fikk 3, mulig fire, sett tvillinger.

Desverre var det bare det ene settet som klarte å vokse opp.

Skrevet

Ja, har jo sett program der det var en familie med et sett trillinger og to sett tvillinger.

De må ha litt av et mot...

Skrevet

Ja, har jo sett program der det var en familie med et sett trillinger og to sett tvillinger.

De må ha litt av et mot...

da bør de jo fått mistanke om at de var utsatt for "tvillingsyken" andre gang det skjedde?

leste en artikkel i et ukeblad om et par som hadde tre viltre gutter og moren ble uventet gravid- med trillinger. Tre jenter.

Hjelp!! tenker jeg. De har vel nok å henge fingrene i !!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...