Gå til innhold

Vannet eksploderte, rett fra mikroen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det måtte jeg teste. Først koke en full kopp vann i mikroen, så ta den ut og la den stå å bli kald. Deretter koke det opp på nytt og straks putte en sukkerbir oppi.

Det ble rene vulkanen, kokende vann sprutet 20 -30 cm opp i lufta. Rakk så vidt å få hånda vekk enda jeg visste hva som ville skje.

En intetanende ville blitt forbrent med 2. grads tipper jeg.

Fysisk forklaring er at det kokte vannet er uten luft, og blir overopphetet uten å boble, og at urenheter som sukker eller salt får dampen til å frigis brått. En skje sukker eller salt er enda verre.

Gjest trugger
Skrevet

Teknologien med mikrobølgeovner er faktisk farlig.

Skrevet

Som så mye annen teknologi som blir brukt galt.

I forrige århundre gikk folk i demonstrasjonstog mot elektrisitet! Det var en skummel og farlig teknologi. Mange døde en redselsfull død av det i førsten.

Skrevet

Noe jeg synes er litt skremmende er at hjemme hos oss å påvirker mikroovnen stattelitt mottakeren vår. Når vi setter på mikroovnen så blir bildet på parabolen helt fordreid. Vet jo at det er et mikrohode på parabolen så dette har kanskje en sammenheng? Selve parabolskålen henger på husveggen og mikroovnen er ikke så veldig langt fra den, men selvfølgelig på innsiden av veggen :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...