Gjest megalo Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Det måtte jeg teste. Først koke en full kopp vann i mikroen, så ta den ut og la den stå å bli kald. Deretter koke det opp på nytt og straks putte en sukkerbir oppi. Det ble rene vulkanen, kokende vann sprutet 20 -30 cm opp i lufta. Rakk så vidt å få hånda vekk enda jeg visste hva som ville skje. En intetanende ville blitt forbrent med 2. grads tipper jeg. Fysisk forklaring er at det kokte vannet er uten luft, og blir overopphetet uten å boble, og at urenheter som sukker eller salt får dampen til å frigis brått. En skje sukker eller salt er enda verre. 0 Siter
Gjest trugger Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Teknologien med mikrobølgeovner er faktisk farlig. 0 Siter
Gjest megalo Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Teknologien med mikrobølgeovner er faktisk farlig. Som så mye annen teknologi som blir brukt galt. I forrige århundre gikk folk i demonstrasjonstog mot elektrisitet! Det var en skummel og farlig teknologi. Mange døde en redselsfull død av det i førsten. 0 Siter
Gjest tjohoo Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Teknologien med mikrobølgeovner er faktisk farlig. Noe jeg synes er litt skremmende er at hjemme hos oss å påvirker mikroovnen stattelitt mottakeren vår. Når vi setter på mikroovnen så blir bildet på parabolen helt fordreid. Vet jo at det er et mikrohode på parabolen så dette har kanskje en sammenheng? Selve parabolskålen henger på husveggen og mikroovnen er ikke så veldig langt fra den, men selvfølgelig på innsiden av veggen ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.