Gå til innhold

Dobbeltdyne - fryktelig varmt eller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd, har hatt det i alle år. Fadern syntes den begynte å bli tynnslitt, så han var så snill og kjøpe meg ny, den er på 200 x220.

Det eneste er at utvalget i trekk ikke er så stort pluss at de ofte er veldig dyre å investere i.

Jeg er veldig fornøyd, har hatt det i alle år. Fadern syntes den begynte å bli tynnslitt, så han var så snill og kjøpe meg ny, den er på 200 x220.

Det eneste er at utvalget i trekk ikke er så stort pluss at de ofte er veldig dyre å investere i.

200x220? Det kan vel ikke kalles dobbeltdyne? En vanlig dyne med ekstra lengde er jo 140x220. 60 cm ekstra er vel ikke nok for to?

Gjest dyneelskeren

200x220? Det kan vel ikke kalles dobbeltdyne? En vanlig dyne med ekstra lengde er jo 140x220. 60 cm ekstra er vel ikke nok for to?

Det er mer enn nok, dere trenger ikke ligge kliss inntil heller for at begge skal ha dyne. MYE bedre enn to vanlige dyner!

Annonse

Gjest Nickgirl

Hei.

Vi har hatt dobbeldyne i mange år.

Den er ikke tyngre enn en vanlig dyne og fordelen er all nærheten og kroppskontakten man får.

Bakdelene er at det kan bli fryktelig varmt om du har en "hudvarm" partner. Og svetter han om natten må man stappe dyna i mellom for å slippe ekkel våt dyne!! En bakdel til er at når det er kaldt så er det et mareritt om gubben i løpet av natten snur ryggen til!! Da blir det kaldt nedover ryggen fordi du ikke får pakket dyna rundt deg, men alternativet er selvfølgelig å gjøre som meg...snu seg etter.

Jo det er dobbeldyne. Du finner ikke noe større enn det. Har du ei seng som er 260 brei liksom:)

200*220 er ikke dobbeldyne. Det er en ekstra lang dyne.

Dobbeldyne er en dyne som kan brukes av to personer, altså er den mye bredere enn vanlige dyner.

Lengden er ikke relevant her.

:)

Hvis det er kaldt på soverommet, blir dere lett kalde på ryggen. Det blir ofte også litt "krig" om den når den ene snur seg. Hvis en våkner lett er det ikke så morsomt.

Jeg blir kokt og klam av vanlige dyner, så jeg har spesial som sikkert andre syns er fryktelig kald.

Gjest dyneelskeren

Dobbeldyne er en dyne som kan brukes av to personer, altså er den mye bredere enn vanlige dyner.

Det er dobbeldyne, ja. Bare se i dynebutikken :-)

Hvor store er de du mener er dobbeldyne da?

Annonse

Jo det er dobbeldyne. Du finner ikke noe større enn det. Har du ei seng som er 260 brei liksom:)

Men dyna ligger jo ikke flatt når man ligger under den! Det går en del ekstra cm over to mennesker. Før var en vanlig seng på 75 cm og dyna på 140, nesten dobbelt så bred.

Fortell meg om du finner ei dyne som er breiere enn 200 cm. har iallefall ikke sett det

Hm, jeg har ikke mye erfaring med dobbeldyne (utenom på hotell et par steder), men jeg vil nok ikke gi slipp på min egen dyne. ;)

Det blir lett sånn dra-tilbake-kamper med sånne dobbeldyner, syns jeg. De få gangene jeg har prøvd dem.

Hvis de ikke er mer enn 2 meter brede så høres ikke det så veeeeldig bredt ut synes jeg. Har søkt litt på Kid og de omtaler den som er 2 m bred som dobbeltdyne ja.

Må tenke litt mer på det der tror jeg. Er veldig glad i å stape dyna godt rundt meg nemlig...

Men dyna ligger jo ikke flatt når man ligger under den! Det går en del ekstra cm over to mennesker. Før var en vanlig seng på 75 cm og dyna på 140, nesten dobbelt så bred.

Jeg har iallefall ikke hørt om dyne som er breiere enn 200 cm:) Si ifra om du finner det

Det er dobbeldyne, ja. Bare se i dynebutikken :-)

Hvor store er de du mener er dobbeldyne da?

Nå ble jeg usikker her...er det feil? Er det ikke 200*220 som står på vanlige lange sengesett, da?

hm...kanskje jeg blingsa feil på bredden likevel?

Isåfall trer jeg bare ydmykt tilbake og overlater til noen andre å finne ut hva som virkelig stemmer.

Hvor bred er en vanlig dyne, forresten?

Gjest dyneelskeren

Hvis de ikke er mer enn 2 meter brede så høres ikke det så veeeeldig bredt ut synes jeg. Har søkt litt på Kid og de omtaler den som er 2 m bred som dobbeltdyne ja.

Må tenke litt mer på det der tror jeg. Er veldig glad i å stape dyna godt rundt meg nemlig...

Det er ikke noe problem å stappe dyna godt rundt seg, med mindre dere er ekstremt store begge to.

Vi hadde det, det gikk greit når vi var forelsket, men når forholdet begynte å skjære seg var det ikke fullt så kult lenger.. Det ble ganske fort pesete og ikke ha sin egen dyne, det er deilig å litt space for seg selv.

Nå har jeg den alene og det er deilig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...