Gjest fysj! Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Blir man sykmeldt etter en provosert abort? Blir man bare lokalbedøvd!? Må ikke faste før inngrepet, altså!? Har nemlig time 13.20- og så lenge klarer jeg ikke faste, altså!;-( Kan noen svare meg!!!??? 0 Siter
Gjest teitur33 Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Det er vel ikke normalt med direkte sykmelding i en slik situasjon, skjønt, jeg tror ikke jeg kunne dradd på jobben dagene etter. Abort er abort, provosert eller ikke. Du kan kanskje foreslå noen dagers hvile etter inngrepet?? 0 Siter
Gjest _veldig_ anonym nå! Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Det er vel ikke normalt med direkte sykmelding i en slik situasjon, skjønt, jeg tror ikke jeg kunne dradd på jobben dagene etter. Abort er abort, provosert eller ikke. Du kan kanskje foreslå noen dagers hvile etter inngrepet?? Ja, tror nesten det! Da jeg ble operert og tok noe av livmorhalsen, ble jeg direkte sykmeldt en uke etterpå. Derfor lurte jeg altså på om det kanskje kunne være "normalen" etter abort også, Ikke så ulike inngrep, liksom! 0 Siter
Gjest Frustrert frue Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Ja, tror nesten det! Da jeg ble operert og tok noe av livmorhalsen, ble jeg direkte sykmeldt en uke etterpå. Derfor lurte jeg altså på om det kanskje kunne være "normalen" etter abort også, Ikke så ulike inngrep, liksom! Hei! Ja. du blir tilbudt opptil 3 dager sykemelding etterpå... Lykke til:o) 0 Siter
Gjest modific Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Du får sykemelding for vanligvis 3 dager. Du må faste til inngrepet, for du får narkose. Men hvis du skal møte opp så sent, så kan du spise frokost i 6 tida på morgenen, om du gidder å stå opp så tidlig. Må være fastende 6 timer før. Drikke kan du gjøre i små mengder inntil 2 timer før, mne da bare blanke væsker. 0 Siter
Gjest Tatt abort jeg.. Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Jeg tok abort og fikk ikke noe tilbud om sykemelding. Det er jo ikke noe fysiske plager etterpå.. d som var problem for meg var psykisk.. MEN dette var noe jeg hadde bestemt meg for, og tatt en avgjørelse på. Da forlangte jeg ikke noe sykemelding etterpå..hadde blitt helt feil.. 0 Siter
Gjest _veldig_ anonym nå! Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Du får sykemelding for vanligvis 3 dager. Du må faste til inngrepet, for du får narkose. Men hvis du skal møte opp så sent, så kan du spise frokost i 6 tida på morgenen, om du gidder å stå opp så tidlig. Må være fastende 6 timer før. Drikke kan du gjøre i små mengder inntil 2 timer før, mne da bare blanke væsker. Hm, hvorfor står det da ikke noenting om dette i brevet jeg fikk fra sykehuset!? Lurer nemlig litt på om turnuslegen har gjort riktig, for jeg har papirene på søknad om svangerskapsavbrudd! Jeg skulle beholde alle papir, sa ho?! Snodig... 0 Siter
Gjest modific Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Hm, hvorfor står det da ikke noenting om dette i brevet jeg fikk fra sykehuset!? Lurer nemlig litt på om turnuslegen har gjort riktig, for jeg har papirene på søknad om svangerskapsavbrudd! Jeg skulle beholde alle papir, sa ho?! Snodig... du har fått time til å få utført aborten da? og ikke bare time til undersøkelse? det bruker jo vanligvis å gis nøye informasjon om fasting før en skal ha en narkose.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.