Gå til innhold

Abort- blir man sykmeldt etterpå!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man sykmeldt etter en provosert abort?

Blir man bare lokalbedøvd!?

Må ikke faste før inngrepet, altså!?

Har nemlig time 13.20- og så lenge klarer jeg ikke faste, altså!;-(

Kan noen svare meg!!!???

Gjest teitur33
Skrevet

Det er vel ikke normalt med direkte sykmelding i en slik situasjon, skjønt, jeg tror ikke jeg kunne dradd på jobben dagene etter. Abort er abort, provosert eller ikke.

Du kan kanskje foreslå noen dagers hvile etter inngrepet??

Gjest _veldig_ anonym nå!
Skrevet

Det er vel ikke normalt med direkte sykmelding i en slik situasjon, skjønt, jeg tror ikke jeg kunne dradd på jobben dagene etter. Abort er abort, provosert eller ikke.

Du kan kanskje foreslå noen dagers hvile etter inngrepet??

Ja, tror nesten det! Da jeg ble operert og tok noe av livmorhalsen, ble jeg direkte sykmeldt en uke etterpå. Derfor lurte jeg altså på om det kanskje kunne være "normalen" etter abort også, Ikke så ulike inngrep, liksom!

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Ja, tror nesten det! Da jeg ble operert og tok noe av livmorhalsen, ble jeg direkte sykmeldt en uke etterpå. Derfor lurte jeg altså på om det kanskje kunne være "normalen" etter abort også, Ikke så ulike inngrep, liksom!

Hei!

Ja. du blir tilbudt opptil 3 dager sykemelding etterpå...

Lykke til:o)

Gjest modific
Skrevet

Du får sykemelding for vanligvis 3 dager.

Du må faste til inngrepet, for du får narkose. Men hvis du skal møte opp så sent, så kan du spise frokost i 6 tida på morgenen, om du gidder å stå opp så tidlig. Må være fastende 6 timer før. Drikke kan du gjøre i små mengder inntil 2 timer før, mne da bare blanke væsker.

Gjest Tatt abort jeg..
Skrevet

Jeg tok abort og fikk ikke noe tilbud om sykemelding.

Det er jo ikke noe fysiske plager etterpå.. d som var problem for meg var psykisk.. MEN dette var noe jeg hadde bestemt meg for, og tatt en avgjørelse på.

Da forlangte jeg ikke noe sykemelding etterpå..hadde blitt helt feil..

Gjest _veldig_ anonym nå!
Skrevet

Du får sykemelding for vanligvis 3 dager.

Du må faste til inngrepet, for du får narkose. Men hvis du skal møte opp så sent, så kan du spise frokost i 6 tida på morgenen, om du gidder å stå opp så tidlig. Må være fastende 6 timer før. Drikke kan du gjøre i små mengder inntil 2 timer før, mne da bare blanke væsker.

Hm, hvorfor står det da ikke noenting om dette i brevet jeg fikk fra sykehuset!? Lurer nemlig litt på om turnuslegen har gjort riktig, for jeg har papirene på søknad om svangerskapsavbrudd! Jeg skulle beholde alle papir, sa ho?! Snodig...

Gjest modific
Skrevet

Hm, hvorfor står det da ikke noenting om dette i brevet jeg fikk fra sykehuset!? Lurer nemlig litt på om turnuslegen har gjort riktig, for jeg har papirene på søknad om svangerskapsavbrudd! Jeg skulle beholde alle papir, sa ho?! Snodig...

du har fått time til å få utført aborten da? og ikke bare time til undersøkelse? det bruker jo vanligvis å gis nøye informasjon om fasting før en skal ha en narkose..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...