Gå til innhold

Er det bedre å bli i ekteskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest Lavransdatter
Skrevet

Jeg er så trøtt, så trøtt nå. Jeg ble skilt for noen år siden og kjøpte leilighet rett ved huset hvor vi bodde for barnas skyld. Jeg har jobbet og jobbet siden, og i sommer hadde jeg en uke ferie ellers var jeg på ekstrajobben. Jeg jobbet siste helg og denne helgen, to kvelder i siste uke og to kvelder i denne. Neste helg har jeg fri for så å jobbe uavbrutt i tre uker.

I dag nevnte jeg for begge barna (det ene er flyttet hjemmefra) at jeg tenkte på å selge leiligheten. Nei og nei de likte seg der begge to, og han som bor hjemme skulle i hvert fall flytte ut før jeg selger.

Jeg kommer til å stå på videre til jeg stuper, men jeg er lei så inderlig lei av å bruke fritiden på jobb. Jeg har en grei ekstra jobb hvor jeg kan lese og dole så mye jeg vil, men likevel.

Skrevet

Hvor gammel er han som bor hjemme? Samle til familieråd og forklar ungene (han som bor hjemme i alle fall, den andre har jo strengt tatt ikke noe med det!) hvor hardt du jobber for at dere skal kunne bo sånn, at det sliter deg helt ut og at du har valget mellom å slite deg ut eller at dere flytter til et litt rimeligere sted.

Gjest Lavransdatter
Skrevet

Hvor gammel er han som bor hjemme? Samle til familieråd og forklar ungene (han som bor hjemme i alle fall, den andre har jo strengt tatt ikke noe med det!) hvor hardt du jobber for at dere skal kunne bo sånn, at det sliter deg helt ut og at du har valget mellom å slite deg ut eller at dere flytter til et litt rimeligere sted.

Det er litt for min egen del også at jeg bor i denne leiligheten. Jeg har bestemt meg for å fortsette å bo her i to år til og da ser jeg hvordan situasjonen er.

Han som bor hjemme har to år igjen av videregående, og da har han bestemt seg for å reise vekk. Han kunne også flyttet helt til sin far, hvor han bor delvis. Jeg har planer om å prøve meg på et nytt sted når han er ferdig med videregående så da er det mest fornuftig å beholde denne leiligheten som har steget mye i verdi den tiden jeg har hatt den.

Takk for svar, det var godt at noen gadd å svare. Jeg måtte bare synes litt synd på meg selv. Jeg leste et leserinnlegg i et ukeblad fra en eldre dame som var skilt og var i en klubb med skilte venninner. Hun slo frem dette spørsmålet 'er det bedre å bli i ekteskapet'. Det var veldig reflekterende og sunt å lese det. Alle mennene hadde funnet seg en ny, mens damene hadde heller strevd alene.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

jobber du så mye pga huset? da er vel ungene så store at de vel unner mamma å jobbe mindre, og heller bo et annet sted hvor hun også får litt fritid vel?

Jeg husker vi oppfordret mamma til å flytte da vi var "små" av samme grunn. Hun hadde gjort det fordi hun trodde det var vårt beste. Vi fikk forklart at vi heller ville ha en våken og tilstedeværende mamma enn å ha hvert vårt rom, diger kjellerstue og to bad.

men du må ta avgjørelsen selv. skjønner jo at gutten din har lyst til å bli, men for din egen skyld er det vel lurt å begynne prosessen smått om senn?

Gjest Lavransdatter
Skrevet

jobber du så mye pga huset? da er vel ungene så store at de vel unner mamma å jobbe mindre, og heller bo et annet sted hvor hun også får litt fritid vel?

Jeg husker vi oppfordret mamma til å flytte da vi var "små" av samme grunn. Hun hadde gjort det fordi hun trodde det var vårt beste. Vi fikk forklart at vi heller ville ha en våken og tilstedeværende mamma enn å ha hvert vårt rom, diger kjellerstue og to bad.

men du må ta avgjørelsen selv. skjønner jo at gutten din har lyst til å bli, men for din egen skyld er det vel lurt å begynne prosessen smått om senn?

Det handler om en treroms leilighet, ikke et hus. Jeg jobber så mye i perioder ja, men nå er jeg ferdig med oppussing så da blir det muligens mindre. Jeg er priviligert fordi jeg har hatt en ekstra jobb hvor jeg er mest bare tilstede. Det har gjort at jeg har lest, studert og skrevet mye. Igjen har det ført til et fantastisk tilbud på den faste jobben min. Jeg er i lykkerus nå etter en telefon jeg fikk i dag. Dette har jeg greid og tjent penger på å sitte der.

Jeg klager ikke i dag, men i går var jeg litt trøtt. Jeg har bestemt meg for å beholde denne leiligheten to år til, og da er begge ungene ferdig på videregående.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...