Gå til innhold

utregning kb vs mb

Anbefalte innlegg

Gjest kroppogsjel
Skrevet

har kjøpt en sånn usb minnepinne som jeg skal legge bildene over på. går regnestykket kb vs mb "opp i opp" som at hvis et bilde er på 2.5 kb så er det plass til 100 bilder på en pinne med 256 mb? Blir som øre vs krone liksom?

er litt grønn på sånt. mente jeg hadde hørt at det ikke var tilfelle. så jeg spør her- siden det er så mange gode på data på dol.

om ikke jeg stilte spm helt riktig, så håper jeg dere skjønner hva jeg mener....

Gjest kroppogsjel
Skrevet

1MB er lik 1024KB. Så på 256MB får du teoretisk plass til 262144KB. I praksis blir dette regnestykket sjelden helt riktig, fordi lagringsmediet er delt opp i clustere. Hvis du er interessert i å vite hva clustere er, se definisjon 2 her: http://searchexchange.techtarget.com/sDefinition/0,290660,sid43_gci211801,00.html

ah. du skjønte hva jeg mente selvom jeg rotet med begrepene. begynte å tulle meg langt ut på viddene på åpent forum. he he. takk takk! litt mer opplyst nå.

Det var litt viktig ift når jeg skal legge over at jeg får "album for album" med meg på samme pinne, og hvor mange jeg må kjøpe....

noen tips til hvor det lønner jeg å kjøpe? betalte kr 598 for en som hadde 512 mb. er det en grei nok pris?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...