Gå til innhold

Utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var med på utdrikningslag for ei venninne i går kveld. Det var en stille og koselig kveld, med 17 gjester + kommende brud. Bruden fikk aromaterpi og massasje i halvannen time, og så var det mat og drikke etterpå. Bruden er ikke av de nærmeste venninnene mine, men ei jeg treffer sånn av og til.

I invitasjonen stod det at det ville koste ca 200 kr. Dette syntes jeg var ganske dyrt... men bestemte meg altså for å være med. Forloveren sa imidlertid at det hadde blitt noe dyrere enn planlagt, så vi måtte betale 300 kr hver i stedet.

Er ikke det en drøy prisøkning? 50% mer enn anslått! Har ikke lyst til å betale de 100 kr ekstra, men det er jo kjedelig å være kjip på 100 kr og da. Regner med at vi skal være med på en bryllupspresang og.

Hva synes dere?

Gjest intimitt
Skrevet

jo, litt dyrt var det..men betaler de andre det beløpet, bør vel du også..selv om det er kjipt, og litt i meste laget..

Skrevet

jo, litt dyrt var det..men betaler de andre det beløpet, bør vel du også..selv om det er kjipt, og litt i meste laget..

Ja... Hadde jeg visst det ble 300 kr, hadde jeg definitivt ikke gått. Var i tvil, siden hun ikke er så nær venninne. Hadde ikke klaget på prisen hvis det hadde vært en av mine nærmeste!

Skrevet

jeg synes forlover skulle ha spurt dere på forhånd om det var greit, hadde heller ikke ligt at det ble 50 prosent dyrere enn anslått, særlig om det ikke er ei nær venninne.

Skrevet

Var ikke slike utdrikningslag i min ungdom, men mine "barn" har vært i flere senest nå i sommer.

De har betalt fra 400-800kr. og er visst vanlig i deres omgangskretser. Helt forfedelige priser synes nå jeg. De skal i bryllupene også så flere hundre kroner i gaver til hvert brudepar blir det også.

Skrevet

Beklager mitt tidligere innlegg, kom litt feil.

Skrevet

Var ikke slike utdrikningslag i min ungdom, men mine "barn" har vært i flere senest nå i sommer.

De har betalt fra 400-800kr. og er visst vanlig i deres omgangskretser. Helt forfedelige priser synes nå jeg. De skal i bryllupene også så flere hundre kroner i gaver til hvert brudepar blir det også.

OI !!!! Det var da voldsomt! Jeg har bare vært i ett før, og det var da min søster skulle gifte seg, for fire år siden. Husker ikke hvor mye vi betalte, men da syntes jeg ikke det var for dyrt.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

i de utdrikningslagene jeg har vært, så har det kostet 700-1000 kr pr pers + egen alkohol. resten inkl.

Gjest grei pris
Skrevet

Vi er en jentegjeng på rundt 15 stykker og når ei av jentene giftet seg i fjor sommer betalte alle 600kr hver. Syns det er en grei pris når ei venninne gifter seg. Du får det jo på en måte igjen (hvis du gifter deg..). Siden vi er så mange kan ikke alle være like gode venner. Dette var ei av de jeg kun møter når alle jentene møtes. Men syns alikevel ikke 600kr er for mye. Det er jo på en måte en del av bryllupsgaven!

Skrevet

i de utdrikningslagene jeg har vært, så har det kostet 700-1000 kr pr pers + egen alkohol. resten inkl.

I all verden! Det er visst jeg som er altfor amatør når det gjelder utdrikningslag...

Skrevet

Vi er en jentegjeng på rundt 15 stykker og når ei av jentene giftet seg i fjor sommer betalte alle 600kr hver. Syns det er en grei pris når ei venninne gifter seg. Du får det jo på en måte igjen (hvis du gifter deg..). Siden vi er så mange kan ikke alle være like gode venner. Dette var ei av de jeg kun møter når alle jentene møtes. Men syns alikevel ikke 600kr er for mye. Det er jo på en måte en del av bryllupsgaven!

Jeg ville ikke ha tradisjonelt utdrikningslag da jeg giftet meg for elleve år siden. Fire-fem venninner inviterte meg i stedet ut på mexikansk restaurant. Vi hadde det kjempekoselig, uten at det kostet så voldsomt.

Jeg innser likevel at jeg hadde et ganske urealistisk forhold til utrikningslag :-) Takk for svar!

Skrevet

Å knipe på slik er bare tøys av deg.

Ja, jeg har skjønt det nå! Har betalt tre hundre kroner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...