Gå til innhold

hva er den kjedeligste boka du noen gang har lest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halvbroren er den desidert kjedeligste boken jeg har lest.

Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor den har fått så mye skryt!

Tok meg 8-9 mnd å komme gjennom den, gitt, men sta er jeg...

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

9

• Dorthe

7

• bugge -jenta

6

• kaffepiken

4

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sofies Verden. Men jeg var seig. Kom meg til side trehundreogetellerannet før jeg kasta inn tørklet.

Gjest Simiana
Skrevet

Jeg kaster aldri tiden vekk på å lese kjedelige bøker.

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

"Beretninger om beskyttelse I" av Erik Fosnes Hansen. Kom aldri gjennom. Gedigen skuffelse siden "Salme ved reisens slutt" var så bra.

Skrevet

Sofies Verden. Men jeg var seig. Kom meg til side trehundreogetellerannet før jeg kasta inn tørklet.

Helt enig!

Sofies verden la jeg fra meg etter ca en tredel.

Det må da være en av de største "keiserens nye klær"-bøkene. (Jada, jeg er klar over at mange likte den (noen mistenker jeg bare for å si det), men det er ikke til de grader så stor litteratur som salgstallene skulle tilsi, mener nå jeg.)

Og i tilleg til det er jeg overbevist om at den står i haugevis av bokhyller rundt omkring i verden uten å ha blitt åpnet/lest.

Skrevet

Sofies verden. Uten tvil! Og med Ringenes Herre på en god andreplass.

Skrevet

Sofies Verden har jeg prøvd å lese flere ganger, men har aldri kommet særlig langt. En bok må fenge fra førte side, ellers er det nyttesløst.

Skrevet

Helt enig!

Det må da være en av de største "keiserens nye klær"-bøkene. (Jada, jeg er klar over at mange likte den (noen mistenker jeg bare for å si det), men det er ikke til de grader så stor litteratur som salgstallene skulle tilsi, mener nå jeg.)

Og i tilleg til det er jeg overbevist om at den står i haugevis av bokhyller rundt omkring i verden uten å ha blitt åpnet/lest.

Enig, hadde en 'forhørt' de som påsto de hadde lest den, så tror jeg det ville være mange beleilige hukommelsestap rundt omkring. hehe...

Sofies Verden var en slik typisk bok som alle skulle lese. Da juger mange på seg å ha lest den. Patetisk!

Skrevet

Halvbroren er den desidert kjedeligste boken jeg har lest.

Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor den har fått så mye skryt!

Tok meg 8-9 mnd å komme gjennom den, gitt, men sta er jeg...

Halbroren er også en bok jeg har begynt på, iallefall to ganger, men ikke kommet videre.

Nok en av de her 'må lese'-bøkene. Problemet med dem er jo at en får dem i gave, og så skal en jo liksom lese dem da...

Skrevet

... eh, hva venter dere av en barne-/ungdomsbok i grunnen?

Skrevet

"Seierherrene", ja! Husker at den var så poppis for endel år tilbake. Jeg kom meg altså ikke gjennom den boka....

Den synes jeg var kjempebra. Kanskje fordi jeg gikk i klassen til Roy Jakobsen og kjente igjen alle personene i boka, både lærere og elever og situasjonene som ble beskrevet.

Skrevet

"Den fjerde regelen" av Ian Caldwell og Dustin Thomason. DEN var seig den. Hadde hørt såååå mye ros om den, så fallet var stort!

"Flukten fra Frank" av Herbjørg Wassmo var også intetsigende. Har ikke orka å lese hele engang. Selv om jeg elsker mange av de andre bøkene hennes - feks "Det sjuende møtet"...

Skrevet

De fleste pensumbøker er jo kjedelige, de husker jeg ikke tittelen på engang. Men de verste skjønnlitterære husker jeg:

Jeg slet fælt med "Prosessen" av Kafka. Den ble jo kåret til århundrets bok eller noe sånt, så det er sikkert jeg som ikke er glup nok til å sette pris på den.

"Homo falsus" av Jan Kjærstad syntes jeg også var helt håpløs. Det skal mye til før jeg noen gang leser en bok av ham igjen.

Skrevet

Helt enig!

Men er det ikke en ungdomsbok egentlig? Til nød en "ung voksen" bok?

Tror kanskje det er derfor den blir så dårlig likt?

Leste den da jeg tok ex-phil, uten at jeg tror det gjorde noe særlig utslag på karakteren, og ikke gjorde den noe særlig intrykk heller ;-)

Skrevet

Husker godt at vi måtte lese en bok som jeg tror het "Skipper Vorse/Worse(?)" på videregående. Den var endel av pensum og dritkjedelig. Mulig jeg hadde skjønt litt mer av den nå...

Alexander Kielland Skipper Worse, jeg leste den for noen år tilbake og den bra, men ikke den mest spennende boken jeg har lest.

Skrevet

Hehe... Snakk om forskjell i smak! Geralds lek (som du snakker om) er en av de mest spennende bøkene jeg har lest. Likte godt Insomnia også.

Helt enig, jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg leste at det var kjedelige bøker ;)

Skrevet

"Den gyldne notatbok" av Doris Lessing. Helt ufattelig kjedelig.

Skrevet

Jeg vet at jeg har lagt fra meg noen bøker etter bare å ha lest noen få sider, men det ville være urettferdig å dømme boka som kjedelig etter så lite lesing! ;-) Kanskje dte bare var meg som var uopplagt/ukonsentrert! *S*

Jeg har hatt mange interessante og mange ikke fullt så interessante pensumbøker, men den desidert mest kjedelige boka var en i sosialøkonomi. Det eneste jeg fikk med meg er et eller annen paradoks om at når potetprisene økte etter en potetsykdom hadde rammet store deler av avlingene (i Irland?) så kjøpte de fattige enda mer poteter.... ;-)

Når jeg leser hva andre mener er kjedelig ebøker, blir jeg enda mer styrket i troen på at jeg gjør "det riktige" ved å lese alt mulgi annet enn den siste in-boka! ;-) Venter man noen år så ser man hvilke bøker som har "overlevd" massenes dom! *S*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Helt enig!

Det tror jeg også. At mange skryter på seg å like den. Det får dem til å føle dem veldig begavede. Tror jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...