Gå til innhold

hva er den kjedeligste boka du noen gang har lest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du burde lese den andre delen som handler om skoletiden hans. Jeg kjenner igjen alle lærerne, de kule bruker han navn på, de kjipe kaller han noe annet.

Forresten må du lese om tannlegen også :o) Mareritt var det.

Jeg likte boka, spesielt andre delen ja! Har faktisk lest den to ganger.

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

9

• Dorthe

7

• bugge -jenta

6

• kaffepiken

4

Skrevet

Jeg likte boka, spesielt andre delen ja! Har faktisk lest den to ganger.

Nesten så du ikke tror at det kunne være slik på skolen og finnes så kjipe lærere, ikke sant :o)

Skrevet

Nesten så du ikke tror at det kunne være slik på skolen og finnes så kjipe lærere, ikke sant :o)

Ja, men det er så humoristisk skrevet også, så det bikker aldri over og blir sentimentalt eller bittert.

Har han ikke smurt litt ekstra på her og der altså? Var det virkelig sånn?

Skrevet

Men jeg leste den da mens jeg fortsatt var ungdom! Og hata den! ;)

Hatet? Ai-ai... :)

Sånn som jeg ser det, er problemet med denne boka er at den spriker:

Historien med denne jenta passer for barn i 6-10årsalderen. Filosofidelen er noget sære og utradisjonelle framstillinger,beregnet på ungdommer.

Men som sagt... det er litt rart at voksne folk klager over at ei barne/ungdomsbok er kjedelig *s*

Skrevet

Ja, men det er så humoristisk skrevet også, så det bikker aldri over og blir sentimentalt eller bittert.

Har han ikke smurt litt ekstra på her og der altså? Var det virkelig sånn?

Ja, det var slik. Så vidt jeg husker, har han ikke smørt på. Den typiske i boka er Williksen, han het noe annet, men han hadde nok store problemer for han tok livet av seg noen år seinere.

Noen av lærerne er der faktisk enda, ungene mine har også gått der noen år.

Skrevet

Ja, det var slik. Så vidt jeg husker, har han ikke smørt på. Den typiske i boka er Williksen, han het noe annet, men han hadde nok store problemer for han tok livet av seg noen år seinere.

Noen av lærerne er der faktisk enda, ungene mine har også gått der noen år.

Wiliksen husker jeg fra boka ja.

Fikk nesten lyst til å lese boka på nytt nå :o)

Skrevet

kanskje du har gått i klasse med meg da?! Jeg pleide å ta fram rettslæreboken når jeg skulle sove!

Hvis du er rundt 40 år og har gått på husmorskole i Tromdheim så kanskje? ;o)

Skrevet

Wiliksen husker jeg fra boka ja.

Fikk nesten lyst til å lese boka på nytt nå :o)

Gjør det, jeg synes den blir bedre og bedre for hver gang :o)

Skrevet

Man blir jo helt hektet! Selvom jeg blir så skremt at jeg holder på å pisse på meg, så bare _må_ jeg fortsette ;)

Ja, har hatt noen søvnløse netter med kompani av Stephen King. :)

Skrevet

Sofies verden. Uten tvil! Og med Ringenes Herre på en god andreplass.

Oi! Jeg har lest Ringenes Herre tre ganger på norsk, og holder nå på med den engelske versjonen. Den er faktisk nesten like bra hver gang, synes jeg da!

Men smaken er som baken... :P

Skrevet

Jeg synes "Maskeblomstfamilien" av Saabye Christensen var skuffende, men jeg kom meg da igjennom den.

Skrevet

Historien med denne jenta passer for barn i 6-10årsalderen. Filosofidelen er noget sære og utradisjonelle framstillinger,beregnet på ungdommer.

Men som sagt... det er litt rart at voksne folk klager over at ei barne/ungdomsbok er kjedelig *s*

Det blir omtrent som når noen (her inne) klaget på Ringenes Herre-filmen, og kritiserte den for at det van urealistisk :-)

"..................................."

Skrevet

Det blir omtrent som når noen (her inne) klaget på Ringenes Herre-filmen, og kritiserte den for at det van urealistisk :-)

den var

"............................."

Skrevet

Helt enig!

Sofies verden la jeg fra meg etter ca en tredel.

Det må da være en av de største "keiserens nye klær"-bøkene. (Jada, jeg er klar over at mange likte den (noen mistenker jeg bare for å si det), men det er ikke til de grader så stor litteratur som salgstallene skulle tilsi, mener nå jeg.)

Og i tilleg til det er jeg overbevist om at den står i haugevis av bokhyller rundt omkring i verden uten å ha blitt åpnet/lest.

Det er jo en glimrende introduksjon til filosofihistorie, selv om selve handlingen er heller laber.

"....................................."

Skrevet

Er det så rart ? Jeg leser masse barnebøker uten at jeg synes de er kjedelige. Jeg skjønte ikke helt det problemet.

Skrevet

Er det så rart ? Jeg leser masse barnebøker uten at jeg synes de er kjedelige. Jeg skjønte ikke helt det problemet.

Javel, hvis du foretrekker å lese barnebøker, er det jo greit.

De fleste voksne leser imidlertig bøker beregnet på voksne. Litt av poenget med å lese er man strekker seg og utvider horisonten.

Skrevet

Det jeg har lest av Vigdis Hjorth vil nok fungere aldeles utmerket.

Skrevet

Skulle den til meg, eller var den om mitt innlegg?

Nei, det er ikke 'som om' osv.

Skrevet

Javel, hvis du foretrekker å lese barnebøker, er det jo greit.

De fleste voksne leser imidlertig bøker beregnet på voksne. Litt av poenget med å lese er man strekker seg og utvider horisonten.

hehe, det var en morsom vri. Jeg behøver jo ikke å foretrekke å lese barnebøker fordi om jeg leser barnebøker *ler*

Jeg kan til og med ha en mening om barnebøker selv om jeg er voksen. Og det helt uten at horisonten blir kort og snever :-)) Tvert om vil jeg nesten si.

Skrevet

Albertine og Jacob av Cora Sandel (?)

Alberte og Jakob.Synes du _den_ er kjedelig? *sjokka*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...