Gå til innhold

hva skjer

Anbefalte innlegg

Gjest embaressed
Skrevet

Hei!

Har skrevet her før ang. min bekymring for tiden etter 2 år på rehab.penger.

Etter to minutter på trygdekontoret, ble jeg sendt til aetat. Der fylte jeg ut en søknad om yrkesrettet attføring. Den følgende mnd fikk jeg rehab.penger i påvente av svaret fra aetat, samtidig som jeg sendte meldekort til aetat på nettet.

I går kom svaret - innvilgelse av yrkesrettet attføring. Dog, ingen innkallelse til samtale. Synes det er litt rart da jeg trodde det skulle settes opp en handlingsplan, få greie på hva jeg får i mnd, ev. attføringsstønader osv... Jeg er jo på tiltak nå, er det ikke meningen at jeg skal gjøre noe nå da...?

Skal jeg bare vente og se hva som skjer?

Skrevet

Du får som hovedregel bare attføring i 3 år. Så det er lurt å bruke tiden godt. Ta kontakt med aetat slik at dere får satt opp en handlingsplan/tiltaksplan. Det er også lurt å ha lagt en plan selv over hva du har lyst til å studere/jobbe med. Man får desverre alt for liten hjelp fra aetat til å finne ut hva som kan passe som tiltak.

Hvis du sender meldekortet via internet får du beskjed når pengene kommer og hvor mye du får før skatt.

Gjest embaressed
Skrevet

Du får som hovedregel bare attføring i 3 år. Så det er lurt å bruke tiden godt. Ta kontakt med aetat slik at dere får satt opp en handlingsplan/tiltaksplan. Det er også lurt å ha lagt en plan selv over hva du har lyst til å studere/jobbe med. Man får desverre alt for liten hjelp fra aetat til å finne ut hva som kan passe som tiltak.

Hvis du sender meldekortet via internet får du beskjed når pengene kommer og hvor mye du får før skatt.

Takk for svar!

Gikk innom aetat i dag, men fikk beskjed av informasjonen at jeg ville få innkallelse til samtale etter hvert. Min argumentasjon om at skolen har begynt og at et år vil gå tapt, førte ikke frem. Derfor vil jeg ringe saksbehandler i morgen.

Skrevet

Takk for svar!

Gikk innom aetat i dag, men fikk beskjed av informasjonen at jeg ville få innkallelse til samtale etter hvert. Min argumentasjon om at skolen har begynt og at et år vil gå tapt, førte ikke frem. Derfor vil jeg ringe saksbehandler i morgen.

Lykke til!

Attføring er et bra alternativ, men jeg er enig Aetat og trygdekontor er ikke veldig flink med å informere om hva det faktisk går ut på. Brevene de sender er etter min mening vel standardisert.

Stå på! Selv begynte jeg studiet i september, selv om det opprinnelig startet i august, men det var før kvalitetsreformen. Mulig det er andre krav nå.

Ønsker deg lykke til uansett***

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...