Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Gjest Skal jeg si i fra?

Anbefalte innlegg

Gjest Skal jeg si i fra?
Skrevet

Jeg kjører til jobb sammen med en venninne, for at vi begge kan spare litt på bensinpenger. Det som nå er, er at jeg holder på å bli gal. Stadig vekk forsover hun seg, eller at det er noe med sønnen slik at hun må dra tidligere fra jobb, og da må jo jeg være med. Siden det ikke er andre måter å komme seg hjem på. Jeg blir irritert, og det er sjelden en hel uke uten ett eller annet. Jeg føler at ukene blir så amputert... Noen andre som har det slik? Mulig jeg bare er sær...

Skrevet

Ta din egen bil, så sparer du deg for mye unødig irritasjon.

Skrevet

Det er hun som kjører og du som sitter på? Da må du nesten finne deg i det.

Men det du sparer i bensinpenger, er neppe verd irritasjonen. I din situasjon hadde jeg kjørt selv hvis det var mulig.

Gjest Skal jeg si i fra?
Skrevet

Det er hun som kjører og du som sitter på? Da må du nesten finne deg i det.

Men det du sparer i bensinpenger, er neppe verd irritasjonen. I din situasjon hadde jeg kjørt selv hvis det var mulig.

Kjører sammen... Da mente jeg at vi bytter på å kjøre. Annen hver dag. Og det burde jo kunne fungere, men som sagt er det alltid noe... Lurer bare på hvordan jeg skal si det, uten at vedkommende blir sur som ei nepe! ;o)

Skrevet

Kjører sammen... Da mente jeg at vi bytter på å kjøre. Annen hver dag. Og det burde jo kunne fungere, men som sagt er det alltid noe... Lurer bare på hvordan jeg skal si det, uten at vedkommende blir sur som ei nepe! ;o)

Si at du selv vil ha kontroll over når du skal på jobb og når du skal hjem. Det må hun da forstå?

Skrevet

Hvis det stadig er spontane forandringer, burde hun jo forstå at dette ikke går særlig godt sammen med slik kompiskjøring.

Du får skylde på et eller annet som har med jobben å gjøre, f.eks. at du ofte blir spurt om du kan jobbe litt lenger og at dette vil ødelegge ordningen for dere begge, dersom du trenger et påskudd.

Skrevet

Så hun må også tidlig hjem de dagene det er du som kjører?

Du får bare si til henne at du dessverre ikke kan dra så tidlig hjem flere dager i uka så dere må nok kjøre hver deres bil heretter. Tåler hun ikke det så er det hennes problem.

Skrevet

Si at du trenger å kjøre selv for å være mer fleksibel og kunne jobbe lengre dager. Hvis hun blir sur, går det sikkert over etter hvert.

Skrevet

Ja, si i fra. At du vil gå tilbake til å kjøre selv, fordi du trenger å være fleksibel.Hun skjønner sikkert det, vet du!

Kanskje hun synes det er litt stress å "bry" deg stadig vekk også?

Det trenger jo ikke å bli noe dramatisk! :-)

Ørkenvandreren
Skrevet

Hvis dere deler på å kjøre, har begge en forpliktelse overfor hverandre til å møte opp til avtalt tid og reise hjem til avtalt tid (med mindre akutt sykdom kommer i veien).

Forklar dine problemer med dagens fungering med henne, og bli enige om hvordan samarbeidet skal fungere (sett opp "kjøreregler").

Hvis det selv etter en slik gjennomgang ikke fungerer, får du bare si at du ikke synes det fungerer tilfredstillende, og at du heretter ønsker å kjøre alene. Dyrere ja, men frustrasjonsfritt.

Og for å svare på spørsmålet i headingen; Nei, jeg synes ikke du er urimelig.

Gjest kjørelei
Skrevet

Jeg hadde en lignende ordning med ei 'venninne' engang. Hun hadde en tendens til å forskyve grensene hele tiden. Etterhvert ble det slik at jeg skulle kjøre innom henne for å hente henne (omvei), hun ble satt av ved jobb, mens jeg parkerte bilen og gikk de 15 min. alene. Meningen var at vi skulle kjøre annenhver gang, men hun fikk plutselig ikke mulighet til å bruke bilen selv, dette mot noen lusne kroner i bensin. En dag var grensen nådd, hun kranglet seg til at jeg skulle svippe henne innom noen ærender i tillegg til kjøring, og ble også sur fordi jeg ville gå tidligere en dag.

Jeg sa fra på et tidspunkt at jeg ikke synes denne ordningen fungerte lenger. Da var jeg så lei at hun kunne reagert akkurat som hun ville.

Forsøk å få til en annen ordning du og lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...