Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en kvinne i slutten av 30-årene som et par ganger de siste månedene har opplevd kraftige blødninger under samleie. Det har gjerne utspilt seg den siste uken før ventet mens, men blødningen har stoppet nokså umiddelbart etter samleiet, og mensen har kommet som normalt noen dager senere. Det er snakk om friskt, rødt blod i store mengder. Jeg har ikke hatt noen smerter i forbindelse med dette. Hva kan dette være? Jeg bruker ikke p-piller og har regelmessig mens.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196148-kraftig-bl%C3%B8dning-under-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Blødningen kommer sannsynligvis fra livmorhalsen som berøres under samleiet. Oftest er det helt godartede forhold som rikelig slimhinne på livmorhalsen eller en polypp. Alvorligere forhold (forstadier til eller kreft) er sjeldne, men vil kunne gi samme samme symptomer, det er derfor nødvendig å få det sjekket ved en vanlig gynekologisk undersøkelse hos din fastlege som henviser deg videre til gynekolog, om det anses nødvendig.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...