Gå til innhold

Tips til spisested i Oslo sentrum

Anbefalte innlegg

Gjest mat mons
Skrevet

Er det noen som kan anbefale et rimelig og bra spisested i Oslo sentrum. Vi er en liten gruppe som skal spise middag, men økonomien(sparekassa) setter en stopper for Big Horn(f.eks). Vi vil helst unngå McDonald, Peppes, Dolly etc, og er åpne for det meste. Tips på steder/priser mottas med takk :)

Gjest svaksterk
Skrevet

Spørs hvilke typer dere er?

F.eks cafe sara er billig og bra mat, litt brunt, men alle typer mennesker går dit. Bakgården der er topp.

Ligger mot Grunerløkka.

Ellers har de god asiatisk mat på *kremt* husker ikke navnet... i gata bak cafe Sara den gata som krysser liksom.. og så husker jeg ikke gatas navn :P hm, Brugata?

Skrevet

Mamma Leone i Torggata, over gata for Eldorado kino. Gode pastaretter bl.a. til under hundrelappen. Gode salater også.

Gjest Persille
Skrevet

Pinocchio på Majorstuen, rett ved t-banen, biffmiddag til 150-200 :)

Og ikke minst VELDIG god mat!

Ellers er jo Fridays kurrant, finnes ved Saga, i Karl Johan og på Aker Brygge.

Kristiania i Østbanehallen - billig og GOD mat.

Mr.Hong i samme gate som Smuget - husker ikke navnet. Billig og god mat.

Djengis Khan i Operapassasjen, også billig og godt. Spis alt du orker, og vanlig mat.

God appetitt :)

Skrevet

Mamma Leone i Torggata, over gata for Eldorado kino. Gode pastaretter bl.a. til under hundrelappen. Gode salater også.

Nei, ikke gå på Mamma Leone! Det er er skurkested, hvitvasking etc.

Gjest Persille
Skrevet

Nevn én restaurant i Oslo som ikke er det....

Skrevet

Südosten nederst i Trondheimsveien, kanskje ikke av de rimeligste.

Skrevet

Er det det?

Var der med datteren i 16-tiden i forige uke og vi hygget oss og synes det var god mat og bra service.

Skrevet

Südosten nederst i Trondheimsveien, kanskje ikke av de rimeligste.

Enig her. Var der i juni og veldig koselig sted, men litt dårlig service. Vi satt ute og fin beliggenhet der. Prisene var ikke ille, men ikke så store posjoner.

Skrevet

Pinocchio på Majorstuen, rett ved t-banen, biffmiddag til 150-200 :)

Og ikke minst VELDIG god mat!

Ellers er jo Fridays kurrant, finnes ved Saga, i Karl Johan og på Aker Brygge.

Kristiania i Østbanehallen - billig og GOD mat.

Mr.Hong i samme gate som Smuget - husker ikke navnet. Billig og god mat.

Djengis Khan i Operapassasjen, også billig og godt. Spis alt du orker, og vanlig mat.

God appetitt :)

Har Djengis Khan flyttet til Operapassasjen? Den har alltid ligget i det lille strøget mellom Storgaten og Torggaten.

Mr. Hong har jeg hørt ikke er så bra med hensyn til hygiene.

Kom til å tenke på den kinesiske i Stortingsgaten, ikke langt fra Teaterkafeen, den går for å være veldig bra, men kanskje ikke av de rimeligste.

Fridays er vel veldig grei, men må vel opp i et par hundre her også for en hovedrett. Er vel i snitt det vi må regne med.

Gjest brombrom
Skrevet

Regner du Big Horn som en dyr og fin restaurant?

Må le...

Skrevet

Regner du Big Horn som en dyr og fin restaurant?

Må le...

Dyr, om ikke akkurat fin.. det er ikke alle som har råd til å betale flere hundre kroner for et restaurantmåltid, vet du.

Big Horn er uansett oppskrytt spør du meg. Biffene er greie nok, men tilbehøret er i beste fall middelmådig og servicen likeså. Ikke verdt prisen i det hele tatt.

Skrevet

Dyr, om ikke akkurat fin.. det er ikke alle som har råd til å betale flere hundre kroner for et restaurantmåltid, vet du.

Big Horn er uansett oppskrytt spør du meg. Biffene er greie nok, men tilbehøret er i beste fall middelmådig og servicen likeså. Ikke verdt prisen i det hele tatt.

Enig med du. Biffens svar på McDonald's.

Gjest kjempegodt :o)
Skrevet

Dra på Fridays du å kjøp deg en skikkelig Spareribs, mmmmmmmmmmm !!!

Skrevet

Enig.

Har også vært utsatt for begge deler på Egon.

Sist gang bestilte jeg medium+ og fikk blodig biff. Klagde til servitøren, men liten respons, jeg hadde spist for mye av den(var kjempesulten og kantene var ikke så verst, ikke grønnsakene heller og servitøren var det umulig å få i tale for hadde så mye å gjøre).....ca. halvparten og blodet fløt på tallerkenen. Ikke så mye som tilbud om dessert en gang som "plaster på såret".

Ble irritert og skrev en mail da jeg kom hjem. Koselig mail tilbake fra daglig leder og velkommen tilbake til gratis middag skrev han.

Skrevet

Enig her. Var der i juni og veldig koselig sted, men litt dårlig service. Vi satt ute og fin beliggenhet der. Prisene var ikke ille, men ikke så store posjoner.

Jeg fikk kjempeservice når jeg var der. Skikkelig toalett var det også ;o)

Men vi spiste ikke der da, bare studerte spisekartet.

Gjest Persille
Skrevet

Har Djengis Khan flyttet til Operapassasjen? Den har alltid ligget i det lille strøget mellom Storgaten og Torggaten.

Mr. Hong har jeg hørt ikke er så bra med hensyn til hygiene.

Kom til å tenke på den kinesiske i Stortingsgaten, ikke langt fra Teaterkafeen, den går for å være veldig bra, men kanskje ikke av de rimeligste.

Fridays er vel veldig grei, men må vel opp i et par hundre her også for en hovedrett. Er vel i snitt det vi må regne med.

Min feil - den ligger der du sa :)

Skrevet

Jeg fikk kjempeservice når jeg var der. Skikkelig toalett var det også ;o)

Men vi spiste ikke der da, bare studerte spisekartet.

Det gikk ikke an å bestille bord der, ikke nødvendig sa dem da vi ringte.Vi var 15 stykker og det tok en time og finne plass til oss da vi kom og det tok en evighet å få maten. Ikke så blide og hjelpsomme med å finne bord til alle 15 heller, vi kunne sitte ved 3 bord sa dem,men da er jo litt av gleden borte når vi var en gjeng.

Maten var god da den først kom, servitøren knuste et ølglass for oss og tilbød ikke nytt, det måtte vi be om.

Likte meg godt i omgivelsene så gir absolutt stedet en ny sjanse jeg da..!

Gjest T45 tror jeg det heter
Skrevet

Hmmm husker ikke hva det heter men ligger nesten nederst i karl Johansgate (visa vi Sahras telt) het er ett eller annet med 45. her får du masse småretter mv til rundt 50 kroner. litt harry sted med røde vegger osv men vi går hit ofte for det er ok service og god mat der. Går der særlig rett før lønningsdag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...