Gå til innhold

Unger altså!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

heilt enig med deg i den meininga du la inn der. Trur ikkje den der dama er heilt frisk stakkars...

Jeg minnes på en vitsetegning jeg så, der en dame med en tom barnevogn ankommer en bank og sier:

"Fyll opp denne vogna med penger, ellers eksploderer jeg med PMS!!"

*he he*

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

12

• Dorthe

7

• Goldy79

7

• Copy

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Hei PMS-dama.

JEg syns det er greit at du ikke liker unger jeg. Men jeg skjønner ikke at du har to heller da. Jeg liker ikke edderkopper- ergo, jeg kjøper ikke to stk heller.

Kanskje du kan presisere _ennå_ tydeligere at du vil ha barnefrie besøk? Jeg hadde nå aldri orket å ha med unger til ei jeg visste ikke likte dem, det hadde vært _så_ slitsomt ikke å kunne slappe av i redsel for hva de kunne finne på. For selvsagt finner de alltid på noe når/ der de ikke skal....

Opp med humøret- spis en sjokolade.

Gjest hadde ikke tatt med meg barn til deg nei
Skrevet

Jeg hadde besøk av ei venninne en gang .....

Hun kom innom etter å ha vært på dressurkurs med hunden sin.

Jeg satt å sydde noen gardiner, så jeg ba henne sette seg ned i stua å vente på meg.

Der jeg sitter ser jeg inn i stua (den gangen teppebelagt gulv).

Hunden setter seg i et hjørne å pisser !! Å hun sitter i sofaen, glytter opp fra ukebladet å vræler; Næmen Sasha da !!! Noe mer gjorde hun ikke .....

Vel jeg fant fram vaskebøtta å vaska hundepiss. Grrrrrrrrrrrr

Det var aldri spørsmål engang om å få ta med hunden inn, det var bare en selvfølge .......

Jeg er glad i hunder og dyr jeg, men jeg er ikke overbegeistret over eierene bestandig .....

MEN tilbake til saken, venninnene dine må jo være klar over din holdning til barn, så bastant som du er her ..... å da skjønner jeg ikke at de tar med seg barna sine til deg ....

Skrevet

Hvorfor kan man ikke mislike unger på samme måte som f.eks katter?? For meg er det helt usannsynlig snålt at folk ikke liker katter for katter er jo helt nyyyydelige og jeg simpelthen ELSKER katter!

Men jeg sier jo ikke at folk er "umodne" selv om de ikke liker katter! Jeg godtar at vi er forskjellige!

Men hvis man hater hunder så skaffer man seg ikke flere hunder selv... Og da gir man beskjed om at jeg vil ikke ha hunder i mitt hus. Jeg kan også synes at andres unger kan være irriterendes, men å hate dem...? nei... Jeg forstår ikke at noen orker å bruke tiden sin på å hate noen jeg, uansett om det er hunder, barn, indere eller svensker.

Men du kan jo sette skilt på porten "barn ingen adgang". Da tar vel venninnene dine hintet.

Gjest Sååå sinna!!!!
Skrevet

Du kan ikkje seie at du hatar ungar og brukar eit så fint ord som mislikar om dyr??? Er du frisk eller???

Joda, er frisk og fin jeg - men jeg misliker fortsatt unger noe inni granskauen!!

"Hate" er et ord veldig mange bruker uten at man legger hele betydningen i det. Man vil understreke at man misliker noe VELDIG sterkt, på samme måte som at noe er "sinnsykt" bra f.eks.

Gjest Sååå sinna!!!!
Skrevet

Hei PMS-dama.

JEg syns det er greit at du ikke liker unger jeg. Men jeg skjønner ikke at du har to heller da. Jeg liker ikke edderkopper- ergo, jeg kjøper ikke to stk heller.

Kanskje du kan presisere _ennå_ tydeligere at du vil ha barnefrie besøk? Jeg hadde nå aldri orket å ha med unger til ei jeg visste ikke likte dem, det hadde vært _så_ slitsomt ikke å kunne slappe av i redsel for hva de kunne finne på. For selvsagt finner de alltid på noe når/ der de ikke skal....

Opp med humøret- spis en sjokolade.

Sjokolade ja...kunne gjort seg... :)

Er veldig greit å ha unger selv, liker de veldig godt når de oppnår en viss alder, la oss si 12-13-14 år.

Dessuten kan jeg pga at jeg har unger selv diskutere unger uten at noen ser nedlatende på meg å sier at jeg ikke vet hva jeg snakker om - det opplever jo folk som ikke selv har unger men som er så "uheldige" å mene noe om barneoppdragelse e.l.

Skrevet

Hvorfor kan man ikke mislike unger på samme måte som f.eks katter?? For meg er det helt usannsynlig snålt at folk ikke liker katter for katter er jo helt nyyyydelige og jeg simpelthen ELSKER katter!

Men jeg sier jo ikke at folk er "umodne" selv om de ikke liker katter! Jeg godtar at vi er forskjellige!

Fordi unger er mennesker. Det er ikke stuereint å HATE andre mennesker du ikke kjenner engang. Selvom disse menneskene tilfeldigvis ikke er voksne enda. Hvis du hadde sagt at du HAAAATER f.eks. afrikanere, amerikanere, ingeniører, bibliotekarer, hadde du fått pepper for å kategorisere og si at du hater ALLE av den sorten.

Å hate er et veldig sterkt ord, kan du ikke heller si at du ikke liker å omgås barn? At du blir veldig sliten av å ha unger på besøk?

Hvis noen hadde sagt til meg at de HATA ungen min, hadde jeg aldri kommet på besøk igjen. Fordi ungene mine er det viktigste jeg har i verden.

Skrevet

Sjokolade ja...kunne gjort seg... :)

Er veldig greit å ha unger selv, liker de veldig godt når de oppnår en viss alder, la oss si 12-13-14 år.

Dessuten kan jeg pga at jeg har unger selv diskutere unger uten at noen ser nedlatende på meg å sier at jeg ikke vet hva jeg snakker om - det opplever jo folk som ikke selv har unger men som er så "uheldige" å mene noe om barneoppdragelse e.l.

Det er jo DA de er direkte uspiselige. Men regulering og svært så "tøffe i trynet"

Gjest Sååå sinna!!!!
Skrevet

Det er jo DA de er direkte uspiselige. Men regulering og svært så "tøffe i trynet"

Nei - syns de er trivelige i den alderen. Kan snakke om litt mer voksne ting, lurer på veldig mye, er usikre og tøffe i trynet på samme tid osv... Synd den alderen er fin jeg. Har hatt "huset fullt" av slike i flere år nå, og de blir jeg sjelden lei av!

mil1365380270
Skrevet

Du sier ikke til ungen "ha det bra" og "vente her", og låser døra, sånn som du kan med en hund. De tror sikkert at du heller vil ha besøk av dem med barn, enn at de ikke skal komme til deg.

Selvfølge at de ikke lar ungene grise ned huset ditt uten at du har sagt det er greit. Du kunne jo tatt frem spray og papir og fikset vinduet, mens hun var der, hvis det er viktig for deg.

Synes det er så hyggelig å få besøk, så jeg bryr meg ikke om det ikke er helt strøkent etterpå. Men da må det forløpe sånn at foreldrene iler til og skal fikse, så kan jeg avslå, og si "det går helt bra, jeg tar det etterpå" :-) De som gir f kan droppe og komme.

Gjest Sååå sinna!!!!
Skrevet

Fordi unger er mennesker. Det er ikke stuereint å HATE andre mennesker du ikke kjenner engang. Selvom disse menneskene tilfeldigvis ikke er voksne enda. Hvis du hadde sagt at du HAAAATER f.eks. afrikanere, amerikanere, ingeniører, bibliotekarer, hadde du fått pepper for å kategorisere og si at du hater ALLE av den sorten.

Å hate er et veldig sterkt ord, kan du ikke heller si at du ikke liker å omgås barn? At du blir veldig sliten av å ha unger på besøk?

Hvis noen hadde sagt til meg at de HATA ungen min, hadde jeg aldri kommet på besøk igjen. Fordi ungene mine er det viktigste jeg har i verden.

Hate er et sterkt ord, men her jeg kommer fra er det faktisk helt vanlig å bruke det for å understreke at man misliker noe veldig, veldig mye!!

Men jeg presiserer jo i senere innlegg at jeg MISLIKER unger veldig!

For ordens skyld: "Alle" rundt meg vet at jeg ikke liker unger, er jo derfor jeg syns det er merkelig at de drasser med seg krapyla til meg!!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

He he, du er visst verre enn meg du!

Jeg hater ihvertfall ikke unger.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kan også styre meg for enkelte unger, og enda mere for de av foreldrene der ute som tydeligvis ut til å mene at siden DE synes alt disse små beistene kan finne på er søtt så skal alle andre synes de er søte også..GRRR!

Det er ikke mye søtt over unger som upåpekt får kladde på andres nyvaskede vinduer, skrike etter leketøy eller gud vet hva på kafe med voksne mennesker, som ikke blir tatt ut når de bråker, som med dobble snørrerenner og ekle snørrfingere tar på varer og annet..Brrr!

Jeg synes ikke det verste er at de ER sånn, men at alt tydeligvis skal akspteres og alt tydeligvis skal tilrettelegges disse drittungene..DET blir de nok sympatiske voksne mennesker av! ;-)

Jeg synes det virker som at mange foreldre mener at siden DE har produsert faenskapen, da skal resten av oss bare bøye oss i støvet og respektere alt..Vi skal ikke ha ting som kan være skadelig for barn i butikkene, på TV..What ever..Og vi skal finne oss i ungeskrik og bleier hvor som helst & nårsomhelst...For det er jo ALT for mye forlangt at foreldrene sjæl skal navigere ungene forbi skumle tvprogram, butikker de ikke har noe å gjøre i, ta med en skrikende unge vekk fra en kafe, osv, osv..

Litt på spissen såklart, vet at mange av dere ikke er så slappe, men gud bedre for noen holdninger det er påsomme foreldre jeg har snakket med! Det er skummelt.

Og det skumleste er de som for å toppe alt sammen påstår at jeg totalt ville foranderet personlighet og blitt like meggete og slapp om jeg kælva sjæl..;-) For noe sludder! Enkelte beholder faktisk både egen personlighet og dømmekraft selvom de får baby, og jeg vet jeg ville vært en av dem..;-)

Gjest Sååå sinna!!!!
Skrevet

Jeg kan også styre meg for enkelte unger, og enda mere for de av foreldrene der ute som tydeligvis ut til å mene at siden DE synes alt disse små beistene kan finne på er søtt så skal alle andre synes de er søte også..GRRR!

Det er ikke mye søtt over unger som upåpekt får kladde på andres nyvaskede vinduer, skrike etter leketøy eller gud vet hva på kafe med voksne mennesker, som ikke blir tatt ut når de bråker, som med dobble snørrerenner og ekle snørrfingere tar på varer og annet..Brrr!

Jeg synes ikke det verste er at de ER sånn, men at alt tydeligvis skal akspteres og alt tydeligvis skal tilrettelegges disse drittungene..DET blir de nok sympatiske voksne mennesker av! ;-)

Jeg synes det virker som at mange foreldre mener at siden DE har produsert faenskapen, da skal resten av oss bare bøye oss i støvet og respektere alt..Vi skal ikke ha ting som kan være skadelig for barn i butikkene, på TV..What ever..Og vi skal finne oss i ungeskrik og bleier hvor som helst & nårsomhelst...For det er jo ALT for mye forlangt at foreldrene sjæl skal navigere ungene forbi skumle tvprogram, butikker de ikke har noe å gjøre i, ta med en skrikende unge vekk fra en kafe, osv, osv..

Litt på spissen såklart, vet at mange av dere ikke er så slappe, men gud bedre for noen holdninger det er påsomme foreldre jeg har snakket med! Det er skummelt.

Og det skumleste er de som for å toppe alt sammen påstår at jeg totalt ville foranderet personlighet og blitt like meggete og slapp om jeg kælva sjæl..;-) For noe sludder! Enkelte beholder faktisk både egen personlighet og dømmekraft selvom de får baby, og jeg vet jeg ville vært en av dem..;-)

Er akkurat det jeg mener!! Jeg forandra da ikke personlighet selv om jeg fikk 2 unger, så klart feilene til egne unger og skjønte da at andre ikke nødvendigvis syns det var sånn stas med krapyla mine.

Men det verste er jo faktisk at vi som MISLIKER unger ikke har lov til å si noe som helst om det!!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg minnes på en vitsetegning jeg så, der en dame med en tom barnevogn ankommer en bank og sier:

"Fyll opp denne vogna med penger, ellers eksploderer jeg med PMS!!"

*he he*

He he!

Det var nok et bra våpen;)

laguna1365380434
Skrevet

Er akkurat det jeg mener!! Jeg forandra da ikke personlighet selv om jeg fikk 2 unger, så klart feilene til egne unger og skjønte da at andre ikke nødvendigvis syns det var sånn stas med krapyla mine.

Men det verste er jo faktisk at vi som MISLIKER unger ikke har lov til å si noe som helst om det!!

Nei, det er ikke så pop å ikke være så begeistret for unger..

Jeg kan jo skjønne det litt også, hvis jeg er over meg over et eller annet, vil jeg jo gjerne at folk jeg liker skal like også..Men altså..Jeg synes det er så mange som totalt mister selvinnsikt og det som er og brauter på, så vi får de her ungene deres så og si på maten daglig uten å være det ringeste inteersert! :-o

Det er noe med holdningene som jeg bare ikke skjønner..Jeg prakker ikke katta mi på folk, selvom jeg bare elsker pus! Jeg forteller ikke endeløse katte-anekdoter eller viser album på album med bilder av pusebilder! Jeg hadde aldri latt katten hyle og bråke uten å gå ut med den..(vel, søkt eksempel..;-)) Jeg mener ikka at jeg forstår ALT så mye bedre fordi om jeg har en katt!

Sant? Det blir noe der altså...Jeg skjønner godt hva du mener. Selvom jeg kan synes unger er fine innimellom, på rett sted og til rett tid. Det er holdningene rundt beistene jeg liker minst..;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"For noe sludder! Enkelte beholder faktisk både egen personlighet og dømmekraft selvom de får baby, og jeg vet jeg ville vært en av dem..;-) "

*Kremt*

En vakker dag kan det hende at du til og med synes babygulp, lukter søtt og og godt;)

Skrevet

Nei - syns de er trivelige i den alderen. Kan snakke om litt mer voksne ting, lurer på veldig mye, er usikre og tøffe i trynet på samme tid osv... Synd den alderen er fin jeg. Har hatt "huset fullt" av slike i flere år nå, og de blir jeg sjelden lei av!

Pøh. De er snørrhovne og tror de vet svaret på alt i hele verden ;-)

laguna1365380434
Skrevet

"For noe sludder! Enkelte beholder faktisk både egen personlighet og dømmekraft selvom de får baby, og jeg vet jeg ville vært en av dem..;-) "

*Kremt*

En vakker dag kan det hende at du til og med synes babygulp, lukter søtt og og godt;)

Tilater meg å tvile..;-)

Men de lukter godt midt oppå hodet, det synes jeg..;-) Hvorfor i all verden gjør de engentlig det?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, det er ikke så pop å ikke være så begeistret for unger..

Jeg kan jo skjønne det litt også, hvis jeg er over meg over et eller annet, vil jeg jo gjerne at folk jeg liker skal like også..Men altså..Jeg synes det er så mange som totalt mister selvinnsikt og det som er og brauter på, så vi får de her ungene deres så og si på maten daglig uten å være det ringeste inteersert! :-o

Det er noe med holdningene som jeg bare ikke skjønner..Jeg prakker ikke katta mi på folk, selvom jeg bare elsker pus! Jeg forteller ikke endeløse katte-anekdoter eller viser album på album med bilder av pusebilder! Jeg hadde aldri latt katten hyle og bråke uten å gå ut med den..(vel, søkt eksempel..;-)) Jeg mener ikka at jeg forstår ALT så mye bedre fordi om jeg har en katt!

Sant? Det blir noe der altså...Jeg skjønner godt hva du mener. Selvom jeg kan synes unger er fine innimellom, på rett sted og til rett tid. Det er holdningene rundt beistene jeg liker minst..;-)

Men du blir lei deg, når noen sier de missliker katter?

Jeg er glad i dyr jeg altså, men jeg hater den kattepisslukta i garasjen.

Jeg var også fly forbanna, da hele gangen lukta kattepiss.

Lukta kom fra kjeledressene til ungene, som hadde lekt ute.

Jeg synes det er forferdelig når jeg skal ta vekk gresset under gressklipperen og setter fingrene rett i kattedrit eller hundedrit.

jeg synes det er ille om våren, når hele gata vår er full av dritt.

Jeg HATER det.

Jeg har foresten stor forståelse for at du kasta madrassen;)

Kattepisslukt, lukter bare 10 ganger verre enn menneskedritt da.

Det er ikke uten grunn at ungene ikke har fått noen husdyr.

Selv om jeg vet det hadde vært sundt for dem. Jeg er vokst opp med det selv.

Men fy for et griseri det fører med seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...