Gå til innhold

Unger altså!!!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Vi er nok ganske enige;)

Jeg synes det er så irritere eller nesten komisk med disse julebrevene som dukker opp før jul.

Der legger de ut om ungene sine og alt de har sagt og gjort i løpet av året. Bare skryt.

Det er så "kjerringaktig"

Jepp, det er såå ille..og litt komisk..:-D Men det er jo like fælt uansett hvilken aldersgruppe som begår forbrytelsen..Standard-skryte-julebrev..Nei takk! Gidder ikke folk å skrive noe originalt til meg personlig kan de like godt bare la være..

Men bilder vil jeg gjerne ha..Både av folks unger og koner og det som er..:-) Spennende å se, men nå er jeg såpass pervers at jeg faktisk liker å se på andres feriebilder og sånn..Jeg vet jeg er i rungende minoritet og prakker derfor selvsagt ikke mine på andre, med samme iver som jeg ser deres..;-)

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

12

• Dorthe

7

• Goldy79

7

• Copy

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det burde være en selvfølge at man passer på barna sine når man er på besøk hos folk. Selv unnlot jeg å besøke de som var hysterisk når de var i den verste plukke/kline-alderen.

Uansett - det finnes verdier og gleder her i livet som er viktigere enn skinnende blanke vindu. Når du ligger der på aldershjemmet og venter på døden tror jeg ikke det er de blankpussede vinduene du husker best, kanskje det heller er ditt barns første latterutbrudd eller første tann?

Å irritere seg så mye at man haater unger kan ikke være godt hverken for magen eller hjertet!

Skrevet

Tilater meg å tvile..;-)

Men de lukter godt midt oppå hodet, det synes jeg..;-) Hvorfor i all verden gjør de engentlig det?

Enig med deg, de lukter godt i hode, men Gud vet hvorfor.

Gjest Sååå sinna!!!!
Skrevet

Altså.. jeg skjønner hva du mener. Jeg har noen venninner som ikke liker småbarn, og jeg vet bedre enn å ta mine fremtidige barn med hjem til dem. Men det jeg tenker når jeg leser innleggene dine er: stakkars stakkars dine egne barn!

Jeg tviler ikke på at du elsker dem like mye som en mor skal gjøre, det jeg tenker på er hvordan de hadde det når de var i den alderen som du så klart sier at du hater/misliker. De må jo ha fått en ubehagelig barndom med en mor som innerst inne ikke liker dem (bortsett fra at de er barna dine, selvfølgelig). Hva med alle lekene, turene ut i skog og mark, i skibakken eller på lekeplassen? Du må jo ha hatet det.. Stakkars barn.

(dersom det er tilfelle, så regner jeg med at du prøvde så godt du kunne å skjule det, men barn merker mye mer enn man tror! Barn er faktisk veldig smarte..tro det eller ei;)

MINE barn elsker jeg selvfølgelig - og mislikte de ikke. MEN jeg var ikke blind for at de var bråkete, skitne, masete osv. Jeg hadde også stor forståelse for at andre ikke syns det var stas med dem.

Da de var små gjorde vi alt det som er vanlig å gjøre med barn som du nevner. Og jeg likte det fordi det var mine egne barn!! Hadde stadig vekk vennene dere på besøk og med på ting!

Men jeg vil påstå at de fikk god oppdragelse nettopp fordi jeg ikke liker uoppdragne unger - verken egne eller andres!!

laguna1365380434
Skrevet

Nå har jeg ikke for vane å gå og lukte babyer i rumpa da! ;o) Og har bare merket det på min egen baby, fordi jeg naturlig nok har mest med henne å gjøre. Noen ganger kjenner jeg lukta uten å være helt nær henne også, kjenner lukta i rommet... Ok, jeg er rar da.

Men så syns jeg også at det lukter godt av negler (egne).

Og kattepoter.

Og enkelte typer papir.

Litt av et tilfelle, jeg...

Jeg også..;-) Nå ble jeg tenkende på hva som lukter godt jeg og..Og kom opp med hvertfall: Asfalt, lær, kattepoter er jeg enig i(men merker ikke hverken-ellerlukt av papir eller negler..;-) ren hud, den ene pennen min..(for some strange reason..)

Ved siden av alt som ÅPENBART lukter godt, sånn kaffe, parfyme, matlagning, blomster og min elskede og sånn..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Luktet nettopp på babyen min sitt hodet....luktet godt det :o)

Faren til Raymond, i alle elsker Raymond, sniffet jo tvillingbabyene på hodet og sa "I am sucking in the youth"

(beklager mulig feilstaving der)

Det stemmer det! :-) Da er det ikke bare meg som har lagt merke til det da..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Godt å se at det ikke bare var meg som hadde lagt merke til det da..;-) Typisk at når jeg skulle finne på noe forsonende å si om babyer valgte jeg noe nesten ingen tilla betydning..;-)

Gjest Sååå sinna!!!!
Skrevet

Det burde være en selvfølge at man passer på barna sine når man er på besøk hos folk. Selv unnlot jeg å besøke de som var hysterisk når de var i den verste plukke/kline-alderen.

Uansett - det finnes verdier og gleder her i livet som er viktigere enn skinnende blanke vindu. Når du ligger der på aldershjemmet og venter på døden tror jeg ikke det er de blankpussede vinduene du husker best, kanskje det heller er ditt barns første latterutbrudd eller første tann?

Å irritere seg så mye at man haater unger kan ikke være godt hverken for magen eller hjertet!

Hvis du leser innlegget mitt litt nøye ser du at jeg ikke har blankpussa vinduer så ofte - var faktisk en sjelden følelse å stå der å beundre verket! Desto mer irriterende at denne dusteungen klina til dagen etter!!!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Talg!

Belegget de er født med.

Tror ihvertfall det.

Skrevet

Tilater meg å tvile..;-)

Men de lukter godt midt oppå hodet, det synes jeg..;-) Hvorfor i all verden gjør de engentlig det?

Vet ikke men det er akkurat da jeg liker unger aller best. Sånn ca fra 0-4 uker. Morsinstiktet bølger og jeg har bare lyst på mange flere. Når de blir eldre kan det være det samme

laguna1365380434
Skrevet

Vet ikke men det er akkurat da jeg liker unger aller best. Sånn ca fra 0-4 uker. Morsinstiktet bølger og jeg har bare lyst på mange flere. Når de blir eldre kan det være det samme

hehe, det hørtes ikke bra ut Dorthe..;-) Men jeg regner med at du mente det kunne være det samme med flere,sant..;-)

Hvis ikke hørtes det jo usedvanlig harskt ut..;-)

Men enig, helt små babyer kan være fine, men ikke for små,og ikke helt sånn skrukkete og rosa.

:-)

Skrevet

Jeg regner med at du da har innekatt... siden du sier at du ikke prakker katta på noen mener jeg. For katter som legger igjen døde mus under trappa, legger seg i barnevogner og biler, driter i sandkasser og blomsterbed osv osv er ikke så veldig koselig det heller.

Som en jeg kjenner sa: Jeg skjønner ikke hvorfor folk sier at det er såååå koselig med katt, når kattskinnet bare er i MIN hage hele tiden!!

*he he*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

hehe, det hørtes ikke bra ut Dorthe..;-) Men jeg regner med at du mente det kunne være det samme med flere,sant..;-)

Men enig, helt små babyer kan være fine, men ikke for små,og ikke helt sånn skrukkete og rosa.

Da skulle du sett min yngste da hun ble født.

Bare 1020 gram.

Jeg så ikke at hun var skrukkete en gang jeg;)

Men det var hun selvsagt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg var på sykehuset og besøkte babyen til kusina mi her om dagen.

Å, jeg fikk så lyst til å ta den ungen og holde den tett inntil meg.

Men jeg orker jo ikke gå igjennom dette en gang til selv da. Er mentalt ferdig med det. Men du så gode de er i den alderen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei..:-o Jeg har ikke luktet så mange babyer på stumpen da..(hvorfor skulle jeg nå det..;-))

Men de lukter godt på hodet, det har jeg lagt merke til..Altså mens de er babyer senere går det vekk..aner ikke hvorfor de bare gjør..Og når jeg skulle si noe forsonende om babyer, sånn for å være allright, da er det selvsagt ingen andre som har lagt merke til fenomenet..;-) Vel, vel..Men prøv, det er helt sant!

Joda, jeg har;)

Skrevet

Mine har ikke vært skrukkete og litt gyldne. De var så nydelige, de var til å spise opp. Jeg blir mo i knærne av tanken :o)

Skrevet

Næ, når de blir litt større er du jo allerede blitt knyttet til dem så da er det for seint ;o)

Ikke uten grunn at de minste er så deilige :o)

Skrevet

Jeg var på sykehuset og besøkte babyen til kusina mi her om dagen.

Å, jeg fikk så lyst til å ta den ungen og holde den tett inntil meg.

Men jeg orker jo ikke gå igjennom dette en gang til selv da. Er mentalt ferdig med det. Men du så gode de er i den alderen.

Jeg dør litt jeg når jeg ser sånne små og får lyst til å grine så fine er de.

Men jeg vil fremdeles ikke bli bestemor enda.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Dine venninner bør ikke ta barna sine med seg på besøk til deg.

Din selvbeskrevne intense intoleranse overfor barn, er ikke noe jeg ville presentert mine barn.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvordan har egentlig barna dine det i dag???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...