Gå til innhold

Fattige funksjonshemmede

Gjest jens eller kjell-magne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert ikke enkelt å være syk eller trenge hjelp. Men når 1,3 millioner nordmenn lever på trygd, så sier det seg selv at vi må stramme inn.

Det beste hadde vært å bare rammet svindlerne, men også andre blir rammet. Kanskje har de hatt det for godt fram til nå. Det skal ikke mye til for å regnes som fattig i Norge.

Vi må nok innse at Norge har hatt altfor gode sosiale goder, både innen pensjon, sykepenger, trygd o.a.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

jeg kjenner folk på begge sider. Jeg er veldig takknemlig for det systemet vi har i dag med tanke på mamma. Da er jeg på den siden som gjør at jeg tenker det får heller være at noen snylter. Mamma hadde aldri klart seg hvis ikke det var for det systemet vi har i dag.

På den annen side har jeg en venninne som klarer å karre til seg alle mulige stønader og hjelpemidler på den mest utrolige måten. Det er ikke det at hun ikke er syk, men hun er faktisk ikke _så_ syk. Hun melker den kua for alt den er verdt. Jeg blir så eitrende sinna og forbanna. Men hun smiler rolig tilbake og mener at så lenge tilbudet er der, så kan hun bruke det.. Hun vet om irrganger i systemet jeg ikke ante fantes engang.

Så nå tar hun tre årig høyskoleutdannelse, bor i leilighet men greie møbler, og hvitevarer. har Lap m nettilgang, Alt hilsen a-etat og trygdekontoret.

Skrevet

Det stemmer, det skal jeg love deg. Kutt i blåreseptordningen, økte egenandeler på hjemmehjelp, egenandel på personlig assistent, hjelpemidler som man ikke lenger får men må kjøpe selv osv osv.

Skrevet

Det stemmer, det skal jeg love deg. Kutt i blåreseptordningen, økte egenandeler på hjemmehjelp, egenandel på personlig assistent, hjelpemidler som man ikke lenger får men må kjøpe selv osv osv.

Grunn god nok til å stemme på alternativet i år, synes jeg.

Skrevet

Grunn god nok til å stemme på alternativet i år, synes jeg.

Ja, det synes jeg. Denne regjeringen har bare gitt til fattige land og glemt sine egne.

Helsevesenet detter snart sammen og hjemmetjenestene likeså. De kniper inn på hver krone.

Jeg mener ikke at det skal være enten eller altså men vi har faktisk penger til begge deler. Og tenk så mange som ville fått jobb hvis de ansatte flere på sykehus, sykehjem og i hjemmetjenesten.

Skrevet

Ja, det synes jeg. Denne regjeringen har bare gitt til fattige land og glemt sine egne.

Helsevesenet detter snart sammen og hjemmetjenestene likeså. De kniper inn på hver krone.

Jeg mener ikke at det skal være enten eller altså men vi har faktisk penger til begge deler. Og tenk så mange som ville fått jobb hvis de ansatte flere på sykehus, sykehjem og i hjemmetjenesten.

Jeg får litt noia av sånn "våre egne" og "de andre"-tankegang.

Jeg synes at vi har en plikt til å hjelpe fattige, uansett hvor de befinner seg.

Det er mulig å ha to tanker i hodet på en gang - og så får vi håpe at vi får en regjering som er i stand til nettopp det.

...og at julenissen kommer på ordentlig i år. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...