Gå til innhold

Er det å være homo "større" enn å være hetro?

Anbefalte innlegg

Gjest pustisivet
Skrevet

Jeg syns jeg ser tendenser til at homofili og homofile heves opp til mer enn å være en seksuell legning. En slags øvre status. Det blir in å kjenne en homse.

Skal dette være tilsvarende samehevingen i 70-åra? da var det status å være same. Egentlig er samene bare mennesker som alle oss andre.

Kristne er også bare mennesker som alle andre, men de føler seg som noe spesielt, at de innhar ekstra "egenskaper" som ingen andre har.

Egentlig er det vel bare sludder, de har ingen egenskaper, bare særpreg som ikke angår andre enn dem selv?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

11

• favn

4

• Dorthe

3

• Mrs. Wallace

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Kristne er også bare mennesker som alle andre, men de føler seg som noe spesielt, at de innhar ekstra "egenskaper" som ingen andre har."

Ja, kristne er bare mennesker som alle andre!

Jeg er kristen men føler meg overhode ikke spesiell, slik du mener at jeg gjør......jeg har heller ikke de ekstra "egenskapene" du påstår.....

Hvor tar du det fra???

Jeg kjenner mange hetrofile, noen få homofile og bifile, og hva så?

Går ikke rundt og skryter eller er stolt over å kjenne noen som er homofil. De er da mennesker som deg og meg.

Hvor vil du med dette innlegget?

Og hva vil jeg med å bry meg om å svare?

Tja si det...

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

"Jeg syns jeg ser tendenser til at homofili og homofile heves opp til mer enn å være en seksuell legning. En slags øvre status. Det blir in å kjenne en homse."

Det der er en totalt fremmed tanke for meg! For meg er vi alle _mennesker_, prøver å bruke minst mulig knagger på folk.

"Skal dette være tilsvarende samehevingen i 70-åra? da var det status å være same. Egentlig er samene bare mennesker som alle oss andre."

Jeg vet ikke om det var status å være same, men de begynte vel å bli mer anerkjent etter mange år med hets og undertrykkelse.

"Kristne er også bare mennesker som alle andre, men de føler seg som noe spesielt, at de innhar ekstra "egenskaper" som ingen andre har."

Jeg som ikke-kristen syns det er helt i orden at kristne syns de er spesielle, de ER jo det. Men jeg tror nå jeg og de tenker "spesielle" i litt forskjellige settinger. Og den litt ondskapsfulle, fordømmende egenskapen mange av dem har imponerer i alle fall ikke meg.

Skrevet

Hysj...

Høybråten og Bondvik liker ikke at det skrives så mye om homofili. De mener at det kan bli en motebølge blant folk å være homo.

Gjest pustisivet
Skrevet

Ja, kristne er bare mennesker som alle andre!

Jeg er kristen men føler meg overhode ikke spesiell, slik du mener at jeg gjør......jeg har heller ikke de ekstra "egenskapene" du påstår.....

Hvor tar du det fra???

Jeg kjenner mange hetrofile, noen få homofile og bifile, og hva så?

Går ikke rundt og skryter eller er stolt over å kjenne noen som er homofil. De er da mennesker som deg og meg.

Hvor vil du med dette innlegget?

Og hva vil jeg med å bry meg om å svare?

Tja si det...

Kristendommen ble hevet opp fra rennesteien av romerne som trengte en statsreligion.

Norge trengte et urfolk.

Hva trenger vi nå?

Kristendommens prester gikk over til å drepe folk noen århundre senere fordi de mente vantro var mindre verd.

Dete er ikke sunt å heve noen opp til noe mer enn de virkelig er.

Ei jente sto fram i avisen og fortalte for en tid siden at hun hadde vært på vekkelsemøte hvor "blinde ble seende, døve fikk tilbake hørselen og amputerte ben vokste ut".

En same sprengte av seg arma i forsøket på å heve samenes status. Nå får de rettigheter foran alle andre i nordområdene.

Ei jente fikk en jobb fordi hun var kristen, noen trodde at hun var ærligere enn andre, det var hun ikke.

Gjest pustisivet
Skrevet

Hysj...

Høybråten og Bondvik liker ikke at det skrives så mye om homofili. De mener at det kan bli en motebølge blant folk å være homo.

Det kan gi høyere status.

Hva tror vi at homser er?

Hva tror homser at de er?

Gjest pustisivet
Skrevet

"Jeg syns jeg ser tendenser til at homofili og homofile heves opp til mer enn å være en seksuell legning. En slags øvre status. Det blir in å kjenne en homse."

Det der er en totalt fremmed tanke for meg! For meg er vi alle _mennesker_, prøver å bruke minst mulig knagger på folk.

"Skal dette være tilsvarende samehevingen i 70-åra? da var det status å være same. Egentlig er samene bare mennesker som alle oss andre."

Jeg vet ikke om det var status å være same, men de begynte vel å bli mer anerkjent etter mange år med hets og undertrykkelse.

Jeg som ikke-kristen syns det er helt i orden at kristne syns de er spesielle, de ER jo det. Men jeg tror nå jeg og de tenker "spesielle" i litt forskjellige settinger. Og den litt ondskapsfulle, fordømmende egenskapen mange av dem har imponerer i alle fall ikke meg.

Det var status balnt mange viktige personer i dette landet å være same eller kjenne en same.

Offeret som skulle reddes.

Litt usikkert hvem de skulle reddes fra på den tida.

Skrevet

"Hva tror vi at homser er?"

De er vanlige mennesker som deg og meg! (hvis vi er vanlige da...)

"Hva tror homser at de er?"

De tror de er vanlige mennesker som deg og meg og alle andre rundt oss!

Skrevet

Vi har hatt en tid nå hvor alle skulle være lik hverandre i klesstil, hjemmeinnredning osv. Det masseproduserte har vært in.

Nå skal vi være så unik hele gjengen, snart blir det in å knulle geiter som brukes til angoragarn.

Gjest pustisivet
Skrevet

Endelig er fornuftig menneske :-0

Gjest pustisivet
Skrevet

Vi har hatt en tid nå hvor alle skulle være lik hverandre i klesstil, hjemmeinnredning osv. Det masseproduserte har vært in.

Nå skal vi være så unik hele gjengen, snart blir det in å knulle geiter som brukes til angoragarn.

Jeg trodde angora var en kanin?

Men her er det in med oppblåsbara Barbara. Det er andre gangen i år at en mann som skulle drikkes ut bestilte siste timen på fredag og ville inn til legen med sin oppblåsbare og sa at hun hadde luft i magen.

mil1365380270
Skrevet

Det var status balnt mange viktige personer i dette landet å være same eller kjenne en same.

Offeret som skulle reddes.

Litt usikkert hvem de skulle reddes fra på den tida.

"Litt usikkert hvem de skulle reddes fra på den tida."

Steriliseringsloven med tilhørende forbrytelser var også ment for samer, og varte helt til slutten på 60-tallet.

At man trakk disse overgrepene og diskrimineringen frem i lyset på 70-tallet var påkrevet, og ikke noe å føyse av. Hvis du har et lite snev av respekt for andre mennesker.

Gjest pustisivet
Skrevet

Jeg leste ikke ordentlig.

"De tror de er vanlige mennesker som deg og meg og alle andre rundt oss!"

Nei, ikke alle. Alle andre går ikke i tog og vifter med våre private særtrekk.

Jeg går ikke i tog med mine særegenheter. Jo - det var ikke dumt. FRAM FOR KVERULANTENE!! DE TRENGER OGSÅ KJÆRLIGHET!!

Gjest pustisivet
Skrevet

"Litt usikkert hvem de skulle reddes fra på den tida."

Steriliseringsloven med tilhørende forbrytelser var også ment for samer, og varte helt til slutten på 60-tallet.

At man trakk disse overgrepene og diskrimineringen frem i lyset på 70-tallet var påkrevet, og ikke noe å føyse av. Hvis du har et lite snev av respekt for andre mennesker.

Jeg har ikke rørt en eneste same, og trenger ikke ta ansvaret for det.

Min bestefar ble mishandlet til krøpling under krigen, jeg løper ikke rundt og sutrer for det, eller forlanger fordeler av etterkommere, ller forlanger mer respekt av andre for noe som ikke har tilstøtt meg personlig.

Jeg vet om det og håper andre lærer av det.

Jeg forlanger heller ikke noe _kun_ fordi jeg er mann.

Skrevet

De er vanlige mennesker med vanlige følelser, med den store forskjellen at de fremdeles blir utsatt for diskriminering og forfølgelse verden over for å forelske seg i "feil" person.

Kanskje ikke så rart da, at noen av dem føler behov for å kompensere litt.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

angora??? Du henger etter. Nå er det _merino: som teller. *sinke* ;-)))

mil1365380270
Skrevet

Jeg har ikke rørt en eneste same, og trenger ikke ta ansvaret for det.

Min bestefar ble mishandlet til krøpling under krigen, jeg løper ikke rundt og sutrer for det, eller forlanger fordeler av etterkommere, ller forlanger mer respekt av andre for noe som ikke har tilstøtt meg personlig.

Jeg vet om det og håper andre lærer av det.

Jeg forlanger heller ikke noe _kun_ fordi jeg er mann.

Tenk hvor mye galt som har skjedd opp gjennom tidene fordi folk ikke har brydd seg før det gjaldt dem selv!

FYYY!

Arnulf Øverland:

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der og glemme!

Gjest pustisivet
Skrevet

De er vanlige mennesker med vanlige følelser, med den store forskjellen at de fremdeles blir utsatt for diskriminering og forfølgelse verden over for å forelske seg i "feil" person.

Kanskje ikke så rart da, at noen av dem føler behov for å kompensere litt.

Det er greit at vi lar være å diskriminere, men det kan stoppe der og ikke overfrive.

Noen kan finne på å bli lei av maset, og så blir det bråk.

De kristne var også forfulgt av romerne før de fikk ny status. En livsfarlig status.

Gjest pustisivet
Skrevet

Tenk hvor mye galt som har skjedd opp gjennom tidene fordi folk ikke har brydd seg før det gjaldt dem selv!

FYYY!

Arnulf Øverland:

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der og glemme!

Jeg bryr meg om det som skjer i dag.

Ingen rører samer i dag, vel?

Jeg vet ikke om noen som blir rørt i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...