Gå til innhold

Er det å være homo "større" enn å være hetro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk hvor mye galt som har skjedd opp gjennom tidene fordi folk ikke har brydd seg før det gjaldt dem selv!

FYYY!

Arnulf Øverland:

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der og glemme!

Wow, det diktet hadde jeg helt glemt.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

11

• favn

4

• Dorthe

3

• Mrs. Wallace

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Jeg bryr meg om det som skjer i dag.

Ingen rører samer i dag, vel?

Jeg vet ikke om noen som blir rørt i Norge.

"Jeg bryr meg om det som skjer i dag."

Historieløshet og det å glemme ting som har skjedd, er noe av det farligste som finnes. Historien gjentar seg gjerne, og neste gang er det kanskje deg? Vi mennesker er ikke så snille, vi må være observante, og holdes i ørene.

"Ingen rører samer i dag, vel?"

Nei, og de blir til og med sett på som "folk". Kanskje nettopp på grunn av fokusen som var på 70-tallet.

mil1365380270
Skrevet

Wow, det diktet hadde jeg helt glemt.

Det burde trykkes foran i alle lærebøker, både på barne- og ungdomsskolen, sånn at vi kan gå med det i bakhodet resten av livet :-)

Gjest pustisivet
Skrevet

"Jeg bryr meg om det som skjer i dag."

Historieløshet og det å glemme ting som har skjedd, er noe av det farligste som finnes. Historien gjentar seg gjerne, og neste gang er det kanskje deg? Vi mennesker er ikke så snille, vi må være observante, og holdes i ørene.

"Ingen rører samer i dag, vel?"

Nei, og de blir til og med sett på som "folk". Kanskje nettopp på grunn av fokusen som var på 70-tallet.

Jeg nevner hele tida historien.

Jeg tror ikke ubetinget at fokus er positivt. Å peke ut en folkegruppe som noe spesielt, noe rart og kuriøst. Det beste er å være som alle andre, og heller fokusere på personlige egenskaper og evner som kan brukes til noe nyttig. Du får ikke jobb ved å si du er homse... eller?

F eks mange samer hater å være same, og flytter fra miljøene da de anser det som pinlig, sametingsrepresentantene er ikke representative. Men det er litt spesielt.

Skrevet

Det burde trykkes foran i alle lærebøker, både på barne- og ungdomsskolen, sånn at vi kan gå med det i bakhodet resten av livet :-)

Jeg har det printet ut på veggen ved arbeidsplassen min.

Gjest pustisivet
Skrevet

angora??? Du henger etter. Nå er det _merino: som teller. *sinke* ;-)))

Kan man knulle en merino?

mil1365380270
Skrevet

Jeg nevner hele tida historien.

Jeg tror ikke ubetinget at fokus er positivt. Å peke ut en folkegruppe som noe spesielt, noe rart og kuriøst. Det beste er å være som alle andre, og heller fokusere på personlige egenskaper og evner som kan brukes til noe nyttig. Du får ikke jobb ved å si du er homse... eller?

F eks mange samer hater å være same, og flytter fra miljøene da de anser det som pinlig, sametingsrepresentantene er ikke representative. Men det er litt spesielt.

Du kan jo si det samme om alenemødre eller eldre.

Tog og opprop, fordi de skal være i en spesielt utsatt gruppe. Enslige mødre blir trakkassert av Hagen, fordi han tør peke på at det ikke ser synd på alle.

Politisk korrekt oppfatning er at de jobber og sliter, eller har jobbet og slitt. Nå får de kun smuler og utakk tilbake.

Men det er jo slett ikke hele sannheten. Mange har ikke gjort en dritt, de har det bra. Og nå skal de ha mer av kaken, og vi skal synes synd på dem.

Sikkert mange enslige mødre som synes dette stakkars-stempelet er pinlig.

Men for å få forandring for de som trenger det, må vi løfte frem en hel gruppe, det skjønner du vel?

mil1365380270
Skrevet

Jeg har det printet ut på veggen ved arbeidsplassen min.

:-)

Skrevet

Jeg leste ikke ordentlig.

"De tror de er vanlige mennesker som deg og meg og alle andre rundt oss!"

Nei, ikke alle. Alle andre går ikke i tog og vifter med våre private særtrekk.

Jeg går ikke i tog med mine særegenheter. Jo - det var ikke dumt. FRAM FOR KVERULANTENE!! DE TRENGER OGSÅ KJÆRLIGHET!!

Det er jo enkelte som er sære og spesielle blant alle grupper i samfunnet, som trenger å markere seg og å vise seg fram.

Men jeg lurer litt på en ting... de som er homofile, vil bli akseptert for den de er, helt greit!

Det skal være så naturlig å være homfil, også helt greit!

Men hvorfor må de gå i homseparade gjennom Oslos gater?

Er det ikke de selv som skiller seg litt ut da?

Vi har vel ikke hetroparade, har vi vel?

Hvorfor har de en sånn trang til å markere seg?

Når hetrofile og homofile skal være likestilt, da behøver vi vel ikke gå i tog for å vise oss fram?

hm...

Gjest pustisivet
Skrevet

Du kan jo si det samme om alenemødre eller eldre.

Tog og opprop, fordi de skal være i en spesielt utsatt gruppe. Enslige mødre blir trakkassert av Hagen, fordi han tør peke på at det ikke ser synd på alle.

Politisk korrekt oppfatning er at de jobber og sliter, eller har jobbet og slitt. Nå får de kun smuler og utakk tilbake.

Men det er jo slett ikke hele sannheten. Mange har ikke gjort en dritt, de har det bra. Og nå skal de ha mer av kaken, og vi skal synes synd på dem.

Sikkert mange enslige mødre som synes dette stakkars-stempelet er pinlig.

Men for å få forandring for de som trenger det, må vi løfte frem en hel gruppe, det skjønner du vel?

Jeg begynner å bli enig.

Men når noen fokuserer, så kan de ikke selv bestemme hvordan det de viser skal oppfattes. Du viser noe og insisterer på at dette er normalt og positivt, mens de andre har ikke sett det før og syns det er temmelig spesielt og kanskje frastøtende.

Noen tror de kan plante og avle fram sine egne oppfatninger hos andre, og så skjer det motsatte, og mange lurer på hvorfor det framstilles det som noe det ikke er.

Vi har jo ordtaket om at : "mange millioner fluer syns at bæsj smaker godt, og så mange fluer kan ikke ta feil?" det funker ikke, bæsj smaker ikke bedre for det.

Du har en negativ opplevelse med en situasjon og føler deg tråkka på, mens andre sier de har vært i den situasjonen selv og aldri hatt en negativ opplevelse. Det hjelper ikke deg.

Gjest pustisivet
Skrevet

Det er jo enkelte som er sære og spesielle blant alle grupper i samfunnet, som trenger å markere seg og å vise seg fram.

Men jeg lurer litt på en ting... de som er homofile, vil bli akseptert for den de er, helt greit!

Det skal være så naturlig å være homfil, også helt greit!

Men hvorfor må de gå i homseparade gjennom Oslos gater?

Er det ikke de selv som skiller seg litt ut da?

Vi har vel ikke hetroparade, har vi vel?

Hvorfor har de en sånn trang til å markere seg?

Når hetrofile og homofile skal være likestilt, da behøver vi vel ikke gå i tog for å vise oss fram?

hm...

F eks "Migrapolis" et godt ment TV-program. Det skal vise hvor integrerte innvandrere er, men jeg syns det viser hvor snåle, dumme og kuriøse de er?

NRK prøver å plante og avle fram en oppfatning og skyter bom på omtrent hele Norges befolkning. "Jeg visste ikke at de var så snåle og mistilpassa fikk jeg høre!" hvor er de veltilpassede og norsktalende intellektuelle innvandrerne? Borte? de burde være forbilder, ikke de gebrokne, rare og tullete.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Kristendommen ble hevet opp fra rennesteien av romerne som trengte en statsreligion.

Norge trengte et urfolk.

Hva trenger vi nå?

Kristendommens prester gikk over til å drepe folk noen århundre senere fordi de mente vantro var mindre verd.

Dete er ikke sunt å heve noen opp til noe mer enn de virkelig er.

Ei jente sto fram i avisen og fortalte for en tid siden at hun hadde vært på vekkelsemøte hvor "blinde ble seende, døve fikk tilbake hørselen og amputerte ben vokste ut".

En same sprengte av seg arma i forsøket på å heve samenes status. Nå får de rettigheter foran alle andre i nordområdene.

Ei jente fikk en jobb fordi hun var kristen, noen trodde at hun var ærligere enn andre, det var hun ikke.

Det du nevner er enkeltstående tilfeller og kan ikke brukes for å forklare noe som helst.

mil1365380270
Skrevet

Jeg begynner å bli enig.

Men når noen fokuserer, så kan de ikke selv bestemme hvordan det de viser skal oppfattes. Du viser noe og insisterer på at dette er normalt og positivt, mens de andre har ikke sett det før og syns det er temmelig spesielt og kanskje frastøtende.

Noen tror de kan plante og avle fram sine egne oppfatninger hos andre, og så skjer det motsatte, og mange lurer på hvorfor det framstilles det som noe det ikke er.

Vi har jo ordtaket om at : "mange millioner fluer syns at bæsj smaker godt, og så mange fluer kan ikke ta feil?" det funker ikke, bæsj smaker ikke bedre for det.

Du har en negativ opplevelse med en situasjon og føler deg tråkka på, mens andre sier de har vært i den situasjonen selv og aldri hatt en negativ opplevelse. Det hjelper ikke deg.

Media har lekt seg lenge med å lage prototyper av homser. Men det hadde jo ikke solgt, om ikke folk hadde vist interesse, så der går det ikke an å skylde på homofile.

Og når det gjelder paraden, så kan man jo trekke en parallell til denne technoparaden. De feirer og lager masse oppstyr rundt seg selv.

De fleste skjønner at denne paraden langt fra representerer all ungdom, det er en særgruppe som viser seg frem.

Hvorfor ikke steile over den i stedet, der er det dop og dritt og negative ting så det holder.

Skrevet

Vestlige, hvite, voksne, rasjonelle, heterofile, kristne menn er standarden, normen, det alle andre mennesker og grupper i verden måles mot.

Det fordres av alle verdens marginale grupper at de rettferdiggjør sin eksistens, væremåte, egenart, sin annethet i forhold til denne standarden.

Men - flere marginale grupper har behov for og velger istedet å understreke sin eksistens, væremåte, egenart som noe FØRSTE, som ikke trenger å måle seg mot nevnte standard.

Dere som dør på dere av homser, negrer, kvinner, de gale, subkulturer, innvandrere, DE ANDRE... gi nå blanke faen. Vi er drit lei gnålet.

mil1365380270
Skrevet

F eks "Migrapolis" et godt ment TV-program. Det skal vise hvor integrerte innvandrere er, men jeg syns det viser hvor snåle, dumme og kuriøse de er?

NRK prøver å plante og avle fram en oppfatning og skyter bom på omtrent hele Norges befolkning. "Jeg visste ikke at de var så snåle og mistilpassa fikk jeg høre!" hvor er de veltilpassede og norsktalende intellektuelle innvandrerne? Borte? de burde være forbilder, ikke de gebrokne, rare og tullete.

Næh! Tror mange fortsatt har godt av å se at "rare" folk ikke er farlige. Til og med de som snakker gebrokkent kan faktisk være ganske hyggelige, arbeidsomme mennesker ;-)

Hvis de bare skulle vist frem mørkhudede BI-studenter med korrekt uttale, ville jo enkelte tullinger fortsatt gått rundt og trodd at alle som IKKE var som dem, var rare og mistilpassede.

Gjest pustisivet
Skrevet

Næh! Tror mange fortsatt har godt av å se at "rare" folk ikke er farlige. Til og med de som snakker gebrokkent kan faktisk være ganske hyggelige, arbeidsomme mennesker ;-)

Hvis de bare skulle vist frem mørkhudede BI-studenter med korrekt uttale, ville jo enkelte tullinger fortsatt gått rundt og trodd at alle som IKKE var som dem, var rare og mistilpassede.

Det er intressant med kommunikasjon.

NRK prøver å skape et bilde av både homser, samer og innvandrere, mens andre strever med å skape et helt annet bilde.

Hvilket bilde vinner?

Jeg tror de fleste jeg kjenner ikke liker Migrapolis programmet, men litt ulike meninger. De har sine egne oppfatninger og syns det er merkelige bilder NRK prøver skape. Innvandrere er ikke så rare som det ser ut som der.

Homser er ikke så skrullete, samer flest bor i Oslo og er ikke så merkelige og kuriøse.

Og kjære amerikanere: det går ikke isbjørn rundt i gatene i Tromsø. Det er på Svalbard :-0, og pingviner er i Antarktis, ikke i Arktis, selv om det finnes noen i Bergen et sted.

Skrevet

Jeg har pugget det en gang i tiden, det må ha vært pensum på skolen :o)

mil1365380270
Skrevet

Det er intressant med kommunikasjon.

NRK prøver å skape et bilde av både homser, samer og innvandrere, mens andre strever med å skape et helt annet bilde.

Hvilket bilde vinner?

Jeg tror de fleste jeg kjenner ikke liker Migrapolis programmet, men litt ulike meninger. De har sine egne oppfatninger og syns det er merkelige bilder NRK prøver skape. Innvandrere er ikke så rare som det ser ut som der.

Homser er ikke så skrullete, samer flest bor i Oslo og er ikke så merkelige og kuriøse.

Og kjære amerikanere: det går ikke isbjørn rundt i gatene i Tromsø. Det er på Svalbard :-0, og pingviner er i Antarktis, ikke i Arktis, selv om det finnes noen i Bergen et sted.

Nå må jeg innrømme at jeg ikke har sett så mange av de programmene. Mitt inntrykk er at det er en blanding av reality og Norge Rundt.

Tror nok det har en misjon for det. Nok av folk som får en aha-opplevelse når de ser at ikke alle innvandrere som ikke ser og høres etnisk norske ut, er ute etter å tappe den norske stat for penger.

Eller de tror nok det finnes noen som er ordentlige folk. Men ikke de, og ikke de, og ikke de..... Ikke før de får se det selv. Og da får vi bare fortsette med sånne programmer da, til ingen synes det er eksotisk og spennende lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...