Gå til innhold

Hjelp - drukner i papir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommunen samler inn papiravfall en gang i måneden, og på den tiden når dungen med papiravfall å vokse til uante dimensjoner. Jeg har ikke klart å finne en god måte å oppbevare dette på. Er det noen som har gode tips? Nå har jeg en eske i benkskapet, den blir fort full. Så fyller jeg vaskerom - gang - innimellom har jeg lyst til å bare kaste alt i restavfallet!

Helst vil jeg oppbevare det utendørs men det skal jo ikke bli vått og tilgriset.

Takknemlig for alle gode tips.

mil1365380270
Skrevet

Du kan jo levere det på en innsamlingsstasjon? Eller få deg to sekker?

Men jeg skjønner, flyter over bare av avisene her også :-)

Skrevet

Har dere ikke en innsamlingsstasjon i nærheten da?

Nei, det er 7 mil å kjøre.

Gjest papirtiger
Skrevet

Kanskje du bør forsøke å redusere papirmengden som kommer inn?

Skrevet

Kanskje du bør forsøke å redusere papirmengden som kommer inn?

Hadde det vært mulig så hadde jo det vært det beste. Med mange barn blir det en god del uansett hvordan man prøver å redusere.

Skrevet

Bruk ei slik putekasse utendørs da vel. Da blir det ikke vått.

Før du kommer så langt samler du det i papirbæreposer. Når den er full knyter du håndtaka sammen med en klips eller en tråd så innholdet ikke rauser ut om du legger posen flatt.

Jeg får plass til tre eller fire slike i samlestativet. Bruker ikke den boksen som følgte med, bare posene. Om du i tillegg samler i en puteboks, så må det vel holde i 14 dager. Det er iallefall intervallet for henting her i kommunen.

Skrevet

Bruk ei slik putekasse utendørs da vel. Da blir det ikke vått.

Før du kommer så langt samler du det i papirbæreposer. Når den er full knyter du håndtaka sammen med en klips eller en tråd så innholdet ikke rauser ut om du legger posen flatt.

Jeg får plass til tre eller fire slike i samlestativet. Bruker ikke den boksen som følgte med, bare posene. Om du i tillegg samler i en puteboks, så må det vel holde i 14 dager. Det er iallefall intervallet for henting her i kommunen.

Har tenkt på det ja, men lurer på om de tåler frost? Det kan bli temmelig kaldt her om vinteren.

Skrevet

Har tenkt på det ja, men lurer på om de tåler frost? Det kan bli temmelig kaldt her om vinteren.

Jeg har ei venninne som sier at hun har denne boksen stående ute vinteren igjennom, MED putene oppi, og det går helt fint. Faktisk har jeg hørt flere som påstår det. Høres rart det med putene, synes jeg, men BOKSEN bør du iallefall ikke bekymre deg om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...