tutta4 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 I 7 dager nå har jeg vært veldig øm fremst på de indre kjønnsleppene. Trodde det kun var et resultat av oralsex med min samboer med to dagersskjegg. For 6 dager siden fikk jeg satt inn en hormonspiral (Levonova). Da startet det også med utflod. Først litt tykk slimete i to dager, så har det bare økt på og blitt mye mer tyntflytende. Må nå skifte bind (truseinnlegg holder ikke) mange ganger om dagen. Utfloden lukter ikke og er klar til gulaktig i bindet. Det svir også litt når jeg tisser og kjennes sårt og ømt. Gikk i går til lege (ikke gynokolog pga. en ukes ventetid), og hun mente å se blemmer på indre kjønnslepper og i bakkant av åpning av vagina, og var ganske sikker på at det var herpes. Hadde også feber i to dager for et par dager siden. Jeg har ikke hatt herpes før, ikke rundt munnen heller. Samboeren min har hatt rundt munnen, men der er flere år siden siste utbrudd. Lurer på om du synes dette høres riktig ut. Er det vanlig med en slik mengde utflod ved herpesinfeksjon, eller er det en bivirkning av spiralen, eller har jeg enda en infeksjon som min lege ikke oppdaget.Har ikke hatt noe vondt etter innsettingen av spiralen, men er bekymret for at en evt. infeksjon vil kunne gi problemer da spiralen er nyinnsatt. Har aldri hatt andre kjønnsykdommer, kun soppinfeksoner og en bakteriell vaginose tidligere. Har et barn på tre mnd. og ammer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196279-herpes-og-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Etter beskrivelsen kan det meget vel være herpes. Mon din lege har tatt prøve for å sikre diagnosen? Ofte kjenner man først ømhet eller sårhet, så kommer blemmer som etter hvert tørker inn. Det kan svi når det kommer i kontakt med urin. Det er ikke vanlig med utflod ved herpes, men ved hormonspiral. Før menstruasjonen og hormonbalansen er i orden etter en fødsel, kan det komme utflod, og man kan også kjenne sårhet ved samleie. Litt lokal svak østrogenkrem kan hjelpe (Ovesterin), det kan ikke skade mor eller barn. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196279-herpes-og-utflod/#findComment-1375408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.