Gå til innhold

Til dere som gav meg støtte

Anbefalte innlegg

Gjest I dag er jeg redd
Skrevet

Det har vært en lang, lang natt.

Hele kroppen var i opprør antagelig, jeg svettet, la dyna litt til side, ristet og frøs, annenhver gang gjennom hele natta.

Hver gang jeg duppet av så bråvåknet jeg, den der følelsen av at man har forsovet seg eller noe.

Kvalm, vondt i hodet.

Kl 6 spratt jeg ut av senga, fikk smurt matpakker, ordna litt med dyr osv.

Bilturen ned var ganske slitsom også, jeg var skikkelig tom i hjernen og satt og småduppet hele tiden. Min kjære kjørte meg.

Bildene ble tatt, det var en ganske rar følelse, ingen veg tilbake liksom. Så satt jeg der på en stol og tenkte på alle dere, tenkte på at ved disse tider er det kanskje mange av dere som sitter og tenker på ukjente meg.

Det var spesiellt.

Hørte en lege mumle et eller annet sted, fikk et inntrykk av at det var mine bilder, " hmm, ja, der og der, mumle mumle"

Kanske var det mitt hode som gjorde meg en puss.

Så kommer de fra to kanter og sier jeg kan gå, hun jenta som hadde tatt bildene av meg og ei anna ei som kom fra en annen lege tror jeg.

Jeg spurte hvordan det så ut og de pratet litt i munnen på hverandre, nei, det så bra ut det, nei, jeg så ikke noe jeg heller osv.

Du må ta noen flere blodprøver, det kan jo være astma eller allergier sa hun ene. Det kan vi ikke se her.

Jo, jeg vet det sa jeg, men så dere noen flekker på bildene,noen i det hele tatt.

Legen sa "disse ser helt normalt ut" sa hun sisste som hadde kommet.

Jeg smilte litt, takket og hadde problemer med å finne både mann, venterom og utgang.

Var helt bommul i hjernen, og småduppet hele vegen hjem igjen.

fikk lagt meg halvannen time på formiddagen før første barnet skulle hentes.

Så, jeg håper at de snakket sant, at det ikke er slik at de vil gi legen jobbe med å informere, synes de nevnte "legen får besked om resultat" omtrent hundre ganger. Og fremdeles har jeg vondt både her og der.

Går faktisk også fremdeles i en sånn sjokktåke selvom jeg begynner å komme meg en god del.

Men igjen, må bare ta på meg rimelige ustabile tilstander siden i går.

Det var en god følelse å få så mange gode tanker på innlegget i går, og det var en god følelse å vite at kanskje flere av dere tenkte og håpet sammen med meg kl. 8 i dag.

Tusen, tusen takk.

Så hva det er vites ikke foreløbig, håper de snakket sant og at bildene var fine.

Nå skal jeg gå på medisiner en måned for å ta nye prøver, så skal jeg til lungespesialist etterhvert.

Håper vegen og svaret i enden er helt til å leve med.

Tusen takk for støtten fra dere, det har varmet.

Skrevet

Takk for at du delte dette med oss :o).

Kos deg idag da !!!

goooood klem fra

Gjest LucySky
Skrevet

Godt å høre fra deg! :-)

Syns dette hørtes veldig positivt og oppmuntrende ut. Hadde det vært dårlig beskjed de ventet legen din kom til å gi, ville de vært mer tause. Smilt trøstende, ikke sagt så mye.

Jeg tror du kan slappe av nå!

Skrevet

Å, så bra! :)

Godt å høre at det ikke var noe alvorlig. Har vært i nesten samme situasjon selv, og det er helt grusomt.

Skrevet

Leste ikke innlegget ditt før kl 0830 i dag, men tenkte på deg da i alle fall. Tenkte å spørre deg hvordan det gikk.

Men nå kan du slappe av, de har ikke funnet noe galt på bildene. De hadde jo ikke sagt at alt ser helt ok ut, hvis det ikke var det.

Slapp av og senk skuldrene, dette går bra:-)

Skrevet

Nå ble jeg glad, glad over å lese dette innlegget ditt. Vet hvordan natt du har hatt og hvordan timene idag har vært.

Nå må du slappe av, tenk hvor mange krefter du har brukt på dette, unødig! MEN, det visste du selvsagt ikke og var ikke herre over tankekjøret ditt. Sånn er det jo bare.

Man har lett for å tenke det verste vet du. Glad for svaret du fikk idag, kos deg nå!

Skrevet

Dette var jo kjempeflott lesning!

Tenk at det var såpass greit likevel. (Det er klart at du ikke kunne greie å jage bort de tunge tankene du hadde i går og i natt sånn uten videre - men nå kan du i alle fall puste godt ut.)

Kos deg og slapp av!

Gladklem fra

Skrevet

Det er ikke ofte jeg tenker på dolere sånn i hverdagen, men i dag gjorde jeg det. Godt å høre at alt var bra. De tar røntgen på løpende bånd, og har sikkert lett for å overse at det sitter noen livredde personer blandt alle de som det tas bilde av. Eksempelvis, innvandrere fra spesielle land blir det rutinemessig tatt lungebilde av.

Jeg har (selvfølgelig) også tatt lungebilde, det bare for noen måneder siden. Det var ifm en utredning av noe helt annet. Jeg tyvtittet (selvfølgelig) så vidt på bildene før de ble dyttet i en konvolutt og overlevert til legen. Jeg så (selvfølgelig) en rar prikk på det ene bildet.

Jeg satt VELDIG lenge på gangen og svettet før legen kalte meg inn, og jeg så (selvfølgelig) død og fordervelse i ansiktet på legen da jeg omsider kom inn til han.

Det var (selvfølgelig) ingenting galt med meg.

Når man sitter i en sånn situasjon, så er det som å befinne seg på "utsiden" av livet. Alt det man irriterte seg over dagen før er plutselig blitt til uvesentligheter. Kunsten er å fortsette å se det på den måten når man har fått beskjed om at alt er OK.

Det greier man som regel ikke, så nå kan du begynne og kjefte på gubben om dasslokket og tannkremtuben igjen :o)

Skrevet

jeg tror nok ikke at en lege sier "det ser bra ut" hvis det feks skulle vise seg å være en svulst. Da sier de som regel "fastlegen vil fortelle deg resultatet", eller "det kan ikke vi si noe om".

Men de kan ikke være hundre prosent sikre på noe så derfor tar de flere blodprøver for å se om det evnt kan være noe astma eller allergi innblandet i noe.De vil ikke "friskmelde" deg før de er 100 prosent sikre på noe som helst.

men jeg innbiller meg at hvis de hadde funnet en svulst der, så hadde du allerede fått time på sykehuset til behandling etc, de hadde ikke bare latt deg vente til fastlegen skulle fortelle deg det. Da hadde nok prosessen gått fortere.

lykke til, Det går nok bra skal du se:)

Gjest sofies verden
Skrevet

Godt å høre det ordnet seg for deg. Ja, jeg satt og følte med deg når jeg leste innlegget, rart hvordan du kan føle med mennesker du aldri har truffet slik.

Senk skuldrene, finn på noe ekstra koselig når det begynner å gå opp for deg at dette gikk bra. :-)

Må nesten si jeg ble litt irritert på legen(e) som uroet deg slik unødvendig jeg da, men men....

Ønsker deg alt godt videre.

Skrevet

Åh, så godt å høre at det ser bra ut så langt!! Hadde de hatt mistanke om kreft etc. er jeg sikker på de hadde tatt deg under behandling med det samme! Nå håper jeg de finner fort ut av hva dette er for noe, så du får slappet av litt.

God klem fra meg:-)

Skrevet

Kjære deg!

Har tenkt på deg i dag, selv om jeg ikke aner hvem du er, og ble så glad for at dagen er vel overstått!

Skjønner jo at du fremdeles må undersøkes osv, så du får prøve å ta godt var på deg selv under utredningen!

Gode tanker til deg!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Å, så godt det var å høre.

Har tenkt på deg i dag. Nå kan du slappe av og kose deg med barna dine;)

Gjest I dag er jeg redd
Skrevet

Å, så godt det var å høre.

Har tenkt på deg i dag. Nå kan du slappe av og kose deg med barna dine;)

Tusen takk.

Har ikke kommet meg helt,var nok en større påkjenning enn jeg var klar over, men sover iallefall bedre og føler meg det også.

Gjest I dag er jeg redd
Skrevet

Kjære deg!

Har tenkt på deg i dag, selv om jeg ikke aner hvem du er, og ble så glad for at dagen er vel overstått!

Skjønner jo at du fremdeles må undersøkes osv, så du får prøve å ta godt var på deg selv under utredningen!

Gode tanker til deg!

Tusen takk Kvinna.

Ja,jeg har vel ikke kommet meg helt, var nok en stor påkjenning dette her. Men sover og føler meg bedre.

Fremdeles trang i bryste, og det skremmer meg jo litt.

Første er å få bekreftet fra min egen lege at disse bildene var greie, og så er det denne nye testen om en måned da.

Imens får jeg prøve å holde meg i vigør slik at dagene går på en positiv måte, fort gjort å la tankene få fly vet du.

Tusen takk igjen.

Gjest I dag er jeg redd
Skrevet

Åh, så godt å høre at det ser bra ut så langt!! Hadde de hatt mistanke om kreft etc. er jeg sikker på de hadde tatt deg under behandling med det samme! Nå håper jeg de finner fort ut av hva dette er for noe, så du får slappet av litt.

God klem fra meg:-)

Ja, vi får tro du har rett.

Litt skremmende med dette trange brystet og tunge pusten, men ikke noe hoste, surkel eller pip.

Første vinst er å få høre av min egen lege at bildene var bra.

Tusen takk for støtten.

Gjest I dag er jeg redd
Skrevet

Godt å høre det ordnet seg for deg. Ja, jeg satt og følte med deg når jeg leste innlegget, rart hvordan du kan føle med mennesker du aldri har truffet slik.

Senk skuldrene, finn på noe ekstra koselig når det begynner å gå opp for deg at dette gikk bra. :-)

Må nesten si jeg ble litt irritert på legen(e) som uroet deg slik unødvendig jeg da, men men....

Ønsker deg alt godt videre.

Ja, det var kanskje ikke så lurt av legen å slenge på denne "svultsgreia" når han snakket om å få tatt bildene.

Det har jammen gjort ting tøffe, har et høyt stressnivå ennå, selv om jeg sover og klarer meg mye bedre. Men liker ikke at mannen min er mye borte, liker ikke å gå hjemme alene i stillheten og slike ting.

Brystet plager meg jo ennå og astmamedisinene som jeg skulle ta en måned virker ikke så redselen er jo der.

Tusen takk for tanker og støtte

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...