Gå til innhold

Hvilket parti kommer dere IKKE til å stemme på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stemt, så de partiene jeg ikke stemmer på i denne runden, ble alle bortsett fra dette ene, da.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

6

• fei1365380229

2

• Jeg er en annen

2

• fyrlykt

2

Skrevet

Jeg ser helt bort fra de aller minste partiene.

Av de som gjenstår så utelukker jeg Krf, Sp, SV og Ap.

Da gjenstår H, Frp og V - og blant dem er valget ennå ikke tatt.

Skrevet

Ihvertfall ikke Krf.

Men iår aner jeg ikke hva jeg skal stemme.

Kanskje jeg blir hjemmesitter iår, for første gang siden jeg begynte å stemme.?

Nei, Amber du får ikke lov å unnlate å stemme!

Du har et klokt hode på skuldrene dine og finner nok ut noe lurt om ikke så lenge :)

Skrevet

Stemmer definitivt ikke Ap, RV, SV eller FrP. SP og KrF er dessuten også utelukka.

Skrevet

SP, KrF, RV, AP, Venstre og SV stemmer jeg ikke.

*highfive*

Skrevet

Ikke KrF eller FrP det er helt soleklart. Jeg har nesten bestemt meg, jeg står mellom to, kanskje 3.

Gjest Bertinemor
Skrevet

Det er dessverre mange som av uforklarlige grunner stemmer på en folkeforfører! Kanskej i ren protest mot hele vårt politiske system??

Hmm.. ja det må kanskje være noe sånt. Bare synd de ikke ser lengre enn sin egen nese. Og folkeforfører.. for et bra uttrykk! Bare rart han er alt annet enn forførende.. Kan det være utstråling? Nei.. jeg ser ikke den heller jeg altså. Hehe..

Skrevet

*highfive*

Sant?

Trodde det var kun meg som stemte slik her inne..

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg stemmer IKKE

SP, SV, AP, Kystpartiet, Krf, RV.

Skrevet

SP, KrF, RV, AP, Venstre og SV stemmer jeg ikke.

Ikke jeg heller.

Skrevet

FrP er definitivt nederst på lista, tett fulgt av Krf!!

Skrevet

Hmm.. ja det må kanskje være noe sånt. Bare synd de ikke ser lengre enn sin egen nese. Og folkeforfører.. for et bra uttrykk! Bare rart han er alt annet enn forførende.. Kan det være utstråling? Nei.. jeg ser ikke den heller jeg altså. Hehe..

Løftene! Rettet mot spesielle grupper. Som føler at hagen er 'med dem'

*puke*

Skrevet

Nei, Amber du får ikke lov å unnlate å stemme!

Du har et klokt hode på skuldrene dine og finner nok ut noe lurt om ikke så lenge :)

:-D

Kanskje jeg kommer på noe rett før stemmedagen...får håpe det.

*grubler videre*

;)

Gjest helt blå
Skrevet

Det varmer så utrolig å se at folk gang på gang skriver Frp. Takk!

Jeg aner ikke hva jeg skal stemme, men Frp og Demokratene vil aldri vurderes..

Er ikke spesielt glad i Krf heller.

Jeg irriterer meg grusomt over sosialistenes ødeleggelser. Det partiet som gir best motvekt mot sosialistene, vil få min stemme. De partiene som er mest aktuelle, er Demokratene, FrP og KrF.

Gjest Bertinemor
Skrevet

Jeg irriterer meg grusomt over sosialistenes ødeleggelser. Det partiet som gir best motvekt mot sosialistene, vil få min stemme. De partiene som er mest aktuelle, er Demokratene, FrP og KrF.

Og hva er det da du karakteriserer som sosialistenes ødeleggelser? Og hva skal f.eks. Demokratene klare å gjøre med det?

I mitt syn er Demokratene et utrolig useriøst parti (eller jeg skulle ønske de var useriøse, for da hadde jeg klart å ta dem mer seriøst). De vil ha strengere fengselsstraffer uansett omstendighetene til lovbruddet, de vil stoppe innvandring og få det norske folket til å tydelig og klart fortelle de innvandrerne som allerede er her, at de ikke er ønsket. Det stopper jo selvfølgelig ikke her, men jeg ser med gru på det fiendtlige samfunnet som vil være resultatet.

Helt greit at du er blå, men stem nå i hvert fall Høyre eller Krf!! (Krf er forresten et sentrumsparti)

Frp har lite annet å bidra til Norge enn at de fungerer godt som et opposisjonsparti (fordi de er talerør for store deler av befolkningen, og resten av partiene på stortinget må fortelle Frp og folket at de dessverre ikke kan få alt de vil ha, at det ikke er realistisk). Demokratene kan vi godt være foruten, de vil omgjøre Norge til et nytt USA med mer hat og mer kriminalitet.

Dersom du virkelig er helt blå - ta en titt på Høyre sitt partiprogram. Og Krf.. siden du nevner de.

Gjest helt blå
Skrevet

Og hva er det da du karakteriserer som sosialistenes ødeleggelser? Og hva skal f.eks. Demokratene klare å gjøre med det?

I mitt syn er Demokratene et utrolig useriøst parti (eller jeg skulle ønske de var useriøse, for da hadde jeg klart å ta dem mer seriøst). De vil ha strengere fengselsstraffer uansett omstendighetene til lovbruddet, de vil stoppe innvandring og få det norske folket til å tydelig og klart fortelle de innvandrerne som allerede er her, at de ikke er ønsket. Det stopper jo selvfølgelig ikke her, men jeg ser med gru på det fiendtlige samfunnet som vil være resultatet.

Helt greit at du er blå, men stem nå i hvert fall Høyre eller Krf!! (Krf er forresten et sentrumsparti)

Frp har lite annet å bidra til Norge enn at de fungerer godt som et opposisjonsparti (fordi de er talerør for store deler av befolkningen, og resten av partiene på stortinget må fortelle Frp og folket at de dessverre ikke kan få alt de vil ha, at det ikke er realistisk). Demokratene kan vi godt være foruten, de vil omgjøre Norge til et nytt USA med mer hat og mer kriminalitet.

Dersom du virkelig er helt blå - ta en titt på Høyre sitt partiprogram. Og Krf.. siden du nevner de.

” Og hva er det da du karakteriserer som sosialistenes ødeleggelser?”

De ødelegger samfunnsøkonomien ved et for høyt offentlig forbruk (inflasjonsskapende), mer byråkrati, innskrenkninger av frihet for den firmaer og den enkelte (ved for eksempel barnehagetøvet), for mange innvandrere i forhold til antallet vi er i stand til å ta imot på en skikkelig måte.

”Og hva skal f.eks. Demokratene klare å gjøre med det?” De har nok programproster mot ødeleggelsene.

”I mitt syn er Demokratene et utrolig useriøst parti (eller jeg skulle ønske de var useriøse, for da hadde jeg klart å ta dem mer seriøst). ”

Uenig.

”De vil ha strengere fengselsstraffer uansett omstendighetene til lovbruddet,”

Det er bra. Når ugagnskråkene slipper ut igjen er de på galleien på nytt. Send dem til Svalbard eller Bjørnøya så kan de hakke kull i svart og hvitstripet genser med diger jernkule i lenke etter foten.

” de vil stoppe innvandring”

Helt greit. Vi greier ikke å ta imot så mange innvandrere på en skikkelig måte. Det er bare å lure innvandrere til å tro de får det bra hos oss. Så greier vi det ikke likevel. Synd for dem. Bare se på kravet i media om spesielle aldershjelm tilpasset muslimer. Jeg grøsser. Dessuten trenger vi ikke flere muslimske fanatikere.

” og få det norske folket til å tydelig og klart fortelle de innvandrerne som allerede er her, at de ikke er ønsket. ”

Ikke enig. Demokratene har da klart å skille bedre mellom uønskede innvandrere og slike som kan bli.

”Det stopper jo selvfølgelig ikke her, men jeg ser med gru på det fiendtlige samfunnet som vil være resultatet.”

De punktene som du nevner skremmer ikke meg. De skisserer en mer sunn utvikling. Der er andre punkter i programmet deres jeg ikke er så fornøyd med.

Når det gjelder homopartiet Høyre, vil jeg påstå de ikke er et hakk bedre enn AP. For i følge statistikken stemmer Høyre mer likt med Ap i Stortinget enn noe annet parti.

Forskjellen mellom Demokratene og FrP er liten. FrP har ikke noe selvstendig standpunkt for eller imot EU. Det er synd. Ellers er forskjellen mellom FrP og Demokratene mer personavhengig enn programavhengig.

Demokratene og KrF er imot EU. Det setter jeg pris på. Dessuten liker jeg Høybråten. Han har mye av æren for røykeloven. Han forteller sosialistene hvor skapet skal stå.

Gjest Bertinemor
Skrevet

” Og hva er det da du karakteriserer som sosialistenes ødeleggelser?”

De ødelegger samfunnsøkonomien ved et for høyt offentlig forbruk (inflasjonsskapende), mer byråkrati, innskrenkninger av frihet for den firmaer og den enkelte (ved for eksempel barnehagetøvet), for mange innvandrere i forhold til antallet vi er i stand til å ta imot på en skikkelig måte.

”Og hva skal f.eks. Demokratene klare å gjøre med det?” De har nok programproster mot ødeleggelsene.

”I mitt syn er Demokratene et utrolig useriøst parti (eller jeg skulle ønske de var useriøse, for da hadde jeg klart å ta dem mer seriøst). ”

Uenig.

”De vil ha strengere fengselsstraffer uansett omstendighetene til lovbruddet,”

Det er bra. Når ugagnskråkene slipper ut igjen er de på galleien på nytt. Send dem til Svalbard eller Bjørnøya så kan de hakke kull i svart og hvitstripet genser med diger jernkule i lenke etter foten.

” de vil stoppe innvandring”

Helt greit. Vi greier ikke å ta imot så mange innvandrere på en skikkelig måte. Det er bare å lure innvandrere til å tro de får det bra hos oss. Så greier vi det ikke likevel. Synd for dem. Bare se på kravet i media om spesielle aldershjelm tilpasset muslimer. Jeg grøsser. Dessuten trenger vi ikke flere muslimske fanatikere.

” og få det norske folket til å tydelig og klart fortelle de innvandrerne som allerede er her, at de ikke er ønsket. ”

Ikke enig. Demokratene har da klart å skille bedre mellom uønskede innvandrere og slike som kan bli.

”Det stopper jo selvfølgelig ikke her, men jeg ser med gru på det fiendtlige samfunnet som vil være resultatet.”

De punktene som du nevner skremmer ikke meg. De skisserer en mer sunn utvikling. Der er andre punkter i programmet deres jeg ikke er så fornøyd med.

Når det gjelder homopartiet Høyre, vil jeg påstå de ikke er et hakk bedre enn AP. For i følge statistikken stemmer Høyre mer likt med Ap i Stortinget enn noe annet parti.

Forskjellen mellom Demokratene og FrP er liten. FrP har ikke noe selvstendig standpunkt for eller imot EU. Det er synd. Ellers er forskjellen mellom FrP og Demokratene mer personavhengig enn programavhengig.

Demokratene og KrF er imot EU. Det setter jeg pris på. Dessuten liker jeg Høybråten. Han har mye av æren for røykeloven. Han forteller sosialistene hvor skapet skal stå.

"Når ugagnskråkene slipper ut igjen er de på galleien på nytt. Send dem til Svalbard eller Bjørnøya så kan de hakke kull i svart og hvitstripet genser med diger jernkule i lenke etter foten."

Så trist at du tenker sånn. Snakk om de-individualisering av mennesket! Det er jo nettopp en slik tankegang som gjør at de kommer ut på "galleien på nytt". Bare se på USA! Der finnes de strengeste straffene og de hardeste fengslene.. og der finnes også de høyeste tallene på mennesker som fortsetter i de kriminelle miljøene etter at de er sluppet ut av fengsel. Det er det som er konsekvensene av denne type kriminalpolitikk! Ødelegger du mennesket bak hvite, trange murer, så ødelegger du også menneskets sosialisering inn i samfunnet, og de vil aldri følge samfunnets normer. Med den kriminalpolitikken vi har i dag, er det faktisk mulig for tidligere kriminelle å få livet på riktig vei igjen, nettopp fordi vi ikke slutter å se dem som mennesker med en gang de gjør en kriminell handling.

Og angående sosialismen.. Ja, de regulerer økonomi og samfunnsliv. Men der vil jeg gjerne sitere et av mine tidligere innlegg her på DOL: Med Frp eller Demokratene i regjeringen, ”vil alt vil bli konkurranseutsatt, og ansvar og makt blir fordelt på mange mange mennesker. Det er ikke lenger snakk om å kunne skylde på staten dersom samfunnet skranter, men man må skylde på alle de styrtrike konsernsjefene og foretakseierne, som praktisk talt styrer samfunnet (ettersom staten bare bevilger penger og driver med utenrikspolitikk). Det er jo dette som er det ultimate liberale prinsippet til Frp. Jeg tror faktisk ikke at folk er helt klare over det.. De tror at skole og helsetilbud er selvkrevne, GRATIS menneskerettigheter. Vi er rett og slett litt bortskjemte”. Jeg bor i et svært liberalistisk land, og jeg har sett det på nært hold.. ”Jeg tar noen political science-fag på universitetet, og gang på gang bruker foreleserne Norge og Sverige som eksempler på steder hvor samfunnsstyringen virkelig har lykkes, og i diskusjonsgruppene sier de til meg at de skulle ønske de bodde i et lignende land. Og de ukker og akker seg når jeg forteller at [det norske] folket ikke vil ha det slik lenger.. de sier de ikke vet hvor godt vi har det.”

Med Frp eller Demokratene i spissen, vil Norge få mange store vinnere, det er helt sikkert! Men de store taperne vil det være enda flere av. Sosialismen vil redusere de store vinnerne OG de store taperne.. ved mer regulering og mindre økonomisk handlingsfrihet. Jeg kan ikke fatte og begripe at det er en så stor pris å betale..

Og hva er grunnen for å kalle Høyre for homo-parti?? Og hva skulle i så fall ha vært så galt med det? Du avslører deg veldig her.. For meg høres du ut som en prototyp Frp’er eller Demokrat. Fordommer, fordommer, fordommer. Kan ikke fatte at de tror de skal få samfunnet til å fungere på noe så simpelt.

Du er uenig i at jeg ikke klarer å ta Demokratene helt seriøst.. og det respekterer jeg. Men her er noen eksempler på hvorfor jeg føler det slik:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=284512

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=282412

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=278673

Det er altså her snakk om et parti med voksne menn og kvinner som leker at de skyter muslimer (men vil for all del ikke at muslimene skal skyte dem, de ser faktisk på alle med turban som ekstremt skumle mennesker), de praktisk talt utelukker spesielle grupper fra samfunnsdebatten, og i tillegg tropper de opp på talerstolen og kommer med kvinnesyn som hører til.. ja.. det er få av oss på DOL som levde da, det er helt sikkert! På engelsk heter slike syn ”benevolent sexism”. Altså.. det er mildt sagt diskriminerende.

Det er så mye annet her jeg kunne ha kommentert. Jeg er enig i at vi ikke bør ta imot flere utlendinger enn vi kan ta imot på en ordentlig måte. Men vi vil aldri klare å ta dem imot ordentlig om vi møter dem med fordommer. Å tenke at muslimer flest er ekstremister er en av de første feilene vi gjør.

Vi er nok to mennesker med to uforenelige syn, og den ene kan aldri forstå den andre. Så jeg foreslår at vi ikke gjør denne debatten så alt for lang..

Skrevet

Demokratene skal jeg i hvert fall _ikke_ stemme på!

Men hvem jeg _skal_ stemme på, er jeg fremdeles litt usikker på...

Skrevet

Demokratene er en "recycle bin" for oppbrukte/forkasta politikere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...