Gå til innhold

hvilken søkemotor på Internett er best?

Anbefalte innlegg

Gjest grønn på området
Skrevet

kommer det helt an på hva man skal søke etter?

og når jeg søker på Google.no hva er forskjellen mellom "jeg prøver lykken" og "google-søk"?

Hva er den beste søkemotorien til å søke etter fagartikler?

Skrevet

Såvidt jeg har forstått er "jeg prøver lykken" at du blir sendt til den siden som kommer opp som det beste søkeresultatet, mens ved et vanlig søk, så får du jo listet opp resultatene.

Gjest pustisivet
Skrevet

Altavista for tekst.

Søkemotorer fungerer litt ulikt etter hva du søker etter, om det er tekst eller nettsteder.

Google hvis du leter etter emner og nettsteder.

Google først, og så Altavista hvis du ikke finner det på Google.

Altavista gir mange fler treff og du bør bruke f eks boolske søk om du ikke skal "drukne" :-)

Søk på vanlige skrivefeil også. Det er dårlig med rettskrivingen hos folk.

F eks skrivefeilen "desverre" er mye skrevet dessverre: 421 000 ganger :-( mens dessverre får 1,8 mill. Ser ut som det blir skrevet feil hver 5. gang.

Gjest grønn på området
Skrevet

Altavista for tekst.

Søkemotorer fungerer litt ulikt etter hva du søker etter, om det er tekst eller nettsteder.

Google hvis du leter etter emner og nettsteder.

Google først, og så Altavista hvis du ikke finner det på Google.

Altavista gir mange fler treff og du bør bruke f eks boolske søk om du ikke skal "drukne" :-)

Søk på vanlige skrivefeil også. Det er dårlig med rettskrivingen hos folk.

F eks skrivefeilen "desverre" er mye skrevet dessverre: 421 000 ganger :-( mens dessverre får 1,8 mill. Ser ut som det blir skrevet feil hver 5. gang.

for en tid siden så kunne man komme til skolesjefen i Oslo sin nettside ved å både søke på "skolesjefen" og "skoleskjefen".Tror linken dit også var forskjellig ut fra hvordan du stavet det. altså ingen unnskyldning for å ikke finne frem til rette instans:)

Gjest pustisivet
Skrevet

for en tid siden så kunne man komme til skolesjefen i Oslo sin nettside ved å både søke på "skolesjefen" og "skoleskjefen".Tror linken dit også var forskjellig ut fra hvordan du stavet det. altså ingen unnskyldning for å ikke finne frem til rette instans:)

Skrivefeil og alternative skrivemåter legges alltid inn i indekssidene av den grunn.

F eks låsesmed og låssmed, dedikert og dedisert, kjede og skjede.

En kompis lager 5-språklige sider og sliter med det der. Særlig tyskere er ille.

Skrevet

Copernic er best. Den må lastes ned og fins i gratis og i betalbar versjon. Jeg bruker gratisvarianten og den fungerer utmerket. Den søker i dokumenter også. Med Copernic kan du lagre de søkene du vil ta vare på slik at du slipper lete neste gang. http://www.copernic.com

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...