Gå til innhold

Nervøs...men noe bedre

Anbefalte innlegg

Gjest Nervøs idag også
Skrevet

Skrev innlegg fredag om mitt antagelige angstfall..., under nicket nervøs ikveld.

Vært urolig siden for var så ekkel følelse og er redd for nytt "anfall", blodpropp eller hva det nå enn var.

Synes bare jeg fikk en noe merkelig uttalelse ved legebesøket idag. Han kalte det at jeg dånte. Det var svaret på hva det kunne være. Er "dånte" noe diagnose da? Kunne jo få tatt et bilde av hodet, men det er nok ikke noe å finne...så ble det borte i samtalen. Ba selv om noen blodprøver og skal få det.

Er det ikke viktig med en skikkelig sjekk etter slikt? Bare slå seg til ro med angstanfall eller dånte synes jeg er noe for lettvint jeg da.

Rådet var å starte opp på Cipralex, og liksom ferdig med hele greia...!

Hva mener dere?

Skrevet

er litt vanskelig å svare det når man ikke vet hele sykehistorien din.Men jeg kan forsøke..

leger kan ofte virke arrogante når de skal si hva som feiler en men de kan som oftest skille mellom hva som er nevrologiske ting og hva som er psykisk. og hva som er livsfarlig og hva som ikke er det.

og jeg mener da ikke at det ikke er like ille, for ikke å si verre hvis det har kommet av en psykisk ting. Tro meg!

men det er mange rare kroppslige reaksjoner som kan komme av angst? Vet ikke om legene heller har helt oversikt over det heller, men de kan bare konstantere at man feks ikke har noen svulst eller lider av eptileptiske anfall.

skjønner at du blir urolig av det du har opplevd, og da skal du bli tatt på alvor. Du har bedt om blodprøver og det kan være greit å få utelukket ting. Kanskje mangler man ting i blodet feks ulike stoffer. man kan ha høyt eller lavt blodsukker.

Så inntil videre så synes jeg at du skal konsentrere deg om det, og blodprøvene og tenke litt igjennom hva som skjer med deg når du får disse "anfallene". kommer de uten noe forvarsel eller har du følt deg nervøs før det også? sånne anfall som du beskriver har ofte utspring i at man har for lite seretonin i hjernen og da kan det hjelpe å øke cipralexen, men å øke kan også føre til bivirkninger i en kort periode som feks økt angst eller depresjon.

Kanskje du kan skrive ned noe av det du opplever og forklare det til legen neste gang du er der? ofte finner man mere ut når man har skrevet ned det som skjer med en. og går det en stund og du er overbevist om at dette er nevrologisk så bør selvsagt legen ta deg på alvor når det gjelder det, også for at du skal få ro inni deg og vite at det sannsynligvis ikke er noe fysisk galt.

Hvis du føler at kjemien mellom deg og legen ikke er der, så kan du vurdere å skifte lege. Ofte hjelper det også

håper det var noe til hjelp..

mvh

Gjest Nervøs...men noe bedre
Skrevet

er litt vanskelig å svare det når man ikke vet hele sykehistorien din.Men jeg kan forsøke..

leger kan ofte virke arrogante når de skal si hva som feiler en men de kan som oftest skille mellom hva som er nevrologiske ting og hva som er psykisk. og hva som er livsfarlig og hva som ikke er det.

og jeg mener da ikke at det ikke er like ille, for ikke å si verre hvis det har kommet av en psykisk ting. Tro meg!

men det er mange rare kroppslige reaksjoner som kan komme av angst? Vet ikke om legene heller har helt oversikt over det heller, men de kan bare konstantere at man feks ikke har noen svulst eller lider av eptileptiske anfall.

skjønner at du blir urolig av det du har opplevd, og da skal du bli tatt på alvor. Du har bedt om blodprøver og det kan være greit å få utelukket ting. Kanskje mangler man ting i blodet feks ulike stoffer. man kan ha høyt eller lavt blodsukker.

Så inntil videre så synes jeg at du skal konsentrere deg om det, og blodprøvene og tenke litt igjennom hva som skjer med deg når du får disse "anfallene". kommer de uten noe forvarsel eller har du følt deg nervøs før det også? sånne anfall som du beskriver har ofte utspring i at man har for lite seretonin i hjernen og da kan det hjelpe å øke cipralexen, men å øke kan også føre til bivirkninger i en kort periode som feks økt angst eller depresjon.

Kanskje du kan skrive ned noe av det du opplever og forklare det til legen neste gang du er der? ofte finner man mere ut når man har skrevet ned det som skjer med en. og går det en stund og du er overbevist om at dette er nevrologisk så bør selvsagt legen ta deg på alvor når det gjelder det, også for at du skal få ro inni deg og vite at det sannsynligvis ikke er noe fysisk galt.

Hvis du føler at kjemien mellom deg og legen ikke er der, så kan du vurdere å skifte lege. Ofte hjelper det også

håper det var noe til hjelp..

mvh

Takk for at du tok deg tid til å skrive, tusen takk for tips!

Vil nok si at jeg lider av angst fra før, særlig bekymringsangst. Det som virkelig var skremmende nå, var det å føle seg helt borte et par-tre sekunder mot tidligere tatt meg inn igjen før det ble svart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...