Gå til innhold

Noen "bedre"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har begynt på videreutdanning, tillegg etter førskolelærerutdanning inkl. papsen (dvs videreutdanning for å kunne undervise videre opp til 4. kl.ikke bare 6åringer). Har fulgt en klasse fra 1-4 nå, men for å stå sterkere vil hun ha denne tilleggsutdannelsen, vanskelig med fast stilling ellers. Måtte i år bytte skole og er nå klassestyrer for en 2. kl. Skal studere ved siden av.

Utdanninga nå er nettbasert, men med samlinger på en høyskole. 4 års utdanning for å bli allmennlærer. Siden hun har en del fra før slipper hun unna med halve tiden.

Det jeg skal fram til:. Blant disse studentene er en mann på 60 år. Altså 64 år da han blir feridg lærer.....!!

Hva sier du til det?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Går ikke lærerne av med pensjon på 62?:)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

sansynlig vis en pedofil

Helt greit det - bare han ikke praktiserer. (pedofili)

Skrevet

En dame i klassen min er 65 nå. Hun vil være ferdig utdannet vernepleier samtidig som hun går av med pensjon.

Men at det er litt mer sært med en så gammel lærer, det må jeg innrømme!

Skrevet

Går ikke lærerne av med pensjon på 62?:)

Det er ihvertfall populært på skolen her.

Det er mange "gamle" lærere i Osloskolen ihvertfall og jeg vet mange venter på å bli 62 så de kan gå av med AFP.

Mulig denne mannen vil ha litt tidsfordriv og lære noe nytt kanskje...!

Skrevet

Helt greit det - bare han ikke praktiserer. (pedofili)

Enig, SÅ vanskelig å komme inn og så satse på en kar i den alderen da.

Skrevet

Hva jeg sier?

Who cares?

Så lenge han står for gildet selv, og det ikke er en misforstått attføringsplan e.l bak dette.

Eller så lenge han ikke sperrer en attraktiv utdanningsplass for unge som kan jobbe i årevis...

Jeg "cares" hvist allikevel...heheh :-)

hare1365380455
Skrevet

En dame jeg kjenner ble utdannet omsorgsarbeider i den alderen!:) Man blir aldri for gammel til å lære.

hare1365380455
Skrevet

Det er ihvertfall populært på skolen her.

Det er mange "gamle" lærere i Osloskolen ihvertfall og jeg vet mange venter på å bli 62 så de kan gå av med AFP.

Mulig denne mannen vil ha litt tidsfordriv og lære noe nytt kanskje...!

Mange ønsker å lære noe i voksen alder, og det er bare positivt. Undersøkelser viser at de som gir hjernen trim har mindre sjangse for å bli dement.

fei1365380229
Skrevet

En dame jeg kjenner ble utdannet omsorgsarbeider i den alderen!:) Man blir aldri for gammel til å lære.

Kanskje hun hadde gamle foreldre :o)

Skrevet

Klart det og det er flott at eldre vil lære, holde hjernen i sving.

Bare litt urettferdig for de unge, var nesten 200 søkere på 30 plasser.

Det er forøvrig nok eldre lærer i skolen fra før, ihvertfall i Oslo.

Skrevet

Kanskje hun hadde gamle foreldre :o)

"Hun" hadde gamle foreldre....min datter du mener:-)

Det er en kar jeg snakker om, og som sagt, det er jo så mange unge lærere idag som er arbeidsledige.

Skrevet

Da jeg var 19 år studerte jeg sammen med en kar som nettopp hadde fylt 70.

Han var enkemann, barnløs og hadde levd et aktivt liv før han ble pensjonert, og ville gjerne ha noe å engasjere seg i og fylle tilværelsen med.

Kjempefint, synes jeg.

Skrevet

Han var enkemann, barnløs og hadde levd et aktivt liv før han ble pensjonert, og ville gjerne ha noe å engasjere seg i og fylle tilværelsen med.

Kjempefint, synes jeg.

Ja, kjempegodt gjort, jeg "tar av meg hatten" for alle de eldre som er så flinke og setter i gang med slikt, og som i dette tilfelle en 4 års utdannelse da.

Tenker bare på alle de arbeidsledige unge lærerne som går og har et langt arbeidsliv foran seg og så blir det utdanna folk i den alderen, men er jo ikke sikkert han skal praktisere sin lærdom da.

Skrevet

Kjempefint, synes jeg.

Ja, kjempegodt gjort, jeg "tar av meg hatten" for alle de eldre som er så flinke og setter i gang med slikt, og som i dette tilfelle en 4 års utdannelse da.

Tenker bare på alle de arbeidsledige unge lærerne som går og har et langt arbeidsliv foran seg og så blir det utdanna folk i den alderen, men er jo ikke sikkert han skal praktisere sin lærdom da.

Skrevet

Han kommer neppe til å ta opp jobben for noen i noen særlig tid, i hvert fall.

Skrevet

Han kommer neppe til å ta opp jobben for noen i noen særlig tid, i hvert fall.

Nei,kan ikke bli mange årene....!

fei1365380229
Skrevet

"Hun" hadde gamle foreldre....min datter du mener:-)

Det er en kar jeg snakker om, og som sagt, det er jo så mange unge lærere idag som er arbeidsledige.

Jeg svarte hare, ikke deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...