Gå til innhold

Ånei! Begynnende urinveisinfeksjon :( Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg nå?

Sitter her med noe som nokså sannsynlig er en begynnende urinveisinfeksjon.

Gode råd? Før jeg evt. må komme meg til lege?

Helsekost er stengt nå, men hva kan jeg evt. kjøpe der imorgen?

Og er det mer jeg kan gjøre idag utenom å drikke mye?

*sutre*

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

19

• Dorthe

5

• annegunn

5

• Hønemoren

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Drikk masse appelsinjuice.

Det har jeg ihvertfall i kjøleskapet.

*går rett bort og henter et stort glass*

:) Takk for tips!

Skrevet

Det har jeg ihvertfall i kjøleskapet.

*går rett bort og henter et stort glass*

:) Takk for tips!

Hjalp på min datter. Drikk flere glass, viktig å skylle ut bakteriene.

Gjest modific
Skrevet

drikk masse vann, og ta en stor dose med c vit. Den gjør urinen surere. Husk at juice har like mye sukker som den er sur, og bakteriene elsker sukker... Men all drikke er bedre enn ingen drikke.

Kjøp tranebærkaplser eller evt juice i morgen (kanskje noen store matbutikker har det også? lurer på det) det gjør iallefall susen.

Skrevet

drikk masse vann, og ta en stor dose med c vit. Den gjør urinen surere. Husk at juice har like mye sukker som den er sur, og bakteriene elsker sukker... Men all drikke er bedre enn ingen drikke.

Kjøp tranebærkaplser eller evt juice i morgen (kanskje noen store matbutikker har det også? lurer på det) det gjør iallefall susen.

Tranebær var det ja. Det skal jeg fikse imorgen! :)

Juice har ikke sukker? Altså, fruktsukker er det jo i, er det også ille for bakteriene?

Kanskje jeg skal drikke både masse vann og en del juice, da...

:)

*vil bli kvitt dette*

Skrevet

5 ekstra c-vitamintabletter inntatt.

Vet du forresten om det er c-vitaminer i ananas?

Har en stor ananas liggende...kanskje den også vil hjelp?

Hm... *håpe*

Skrevet

Du skal være forsiktig med å helle i deg for mye appelsinjuice. Det er visst en stor belastning på nyrene og ikke bra. Jeg har også tendens til UVI innimellom og da pleier jeg å drikke masse rent vann eller te. Prøver å få i meg et par liter. Jeg kombinerer det med 1 gram c-vitamin morgen og kveld. Og så tar jeg på meg varme sokker så jeg blir god og varm på bena, tuller meg inn i et pledd, setter meg og ser på tv og venter til det går over :o)

Tranebærkapsler er sikkert en god idé, jeg har ikke prøvd det.

Skrevet

Du skal være forsiktig med å helle i deg for mye appelsinjuice. Det er visst en stor belastning på nyrene og ikke bra. Jeg har også tendens til UVI innimellom og da pleier jeg å drikke masse rent vann eller te. Prøver å få i meg et par liter. Jeg kombinerer det med 1 gram c-vitamin morgen og kveld. Og så tar jeg på meg varme sokker så jeg blir god og varm på bena, tuller meg inn i et pledd, setter meg og ser på tv og venter til det går over :o)

Jeg får balansere det, da.

Nå har jeg drukket et stort glass appelsinjuice og tatt noen c-vitaminer, så får jeg drikke masse vann utover kvelden.

Håper det går over før det blir verre, for det er så sykt vondt hvis det bryter ut. Det er lenge siden sist jeg hadde det, men jeg husker _godt_ hvor ille det var på sitt verste :(

Skrevet

Sant det, mener ikke litervis, men noen glass går bra, fikk ihvertfall vi beskjed om. Tranebærkapsler og C-vitamin er også bra, særlig for å forebygge nye anfall.

Har det satt seg ordentlig trengs jo en kur med piller.

Skrevet

Juice har ikke sukker? Altså, fruktsukker er det jo i, er det også ille for bakteriene?

*vil bli kvitt dette*

Vann så mye du orker, jo mere du tisser jo bedre:-)

Skrevet

Nå har jeg drukket et stort glass appelsinjuice og tatt noen c-vitaminer, så får jeg drikke masse vann utover kvelden.

Håper det går over før det blir verre, for det er så sykt vondt hvis det bryter ut. Det er lenge siden sist jeg hadde det, men jeg husker _godt_ hvor ille det var på sitt verste :(

Jeg vet, det er som å tisse piggtråd :o(

Håper det hjelper med masse drikke da! God bedring :o)

Skrevet

Jeg vet, det er som å tisse piggtråd :o(

Håper det hjelper med masse drikke da! God bedring :o)

Takk :)

Pisse piggtråd var forresten en veldig beskrivende sammenligning.

Skrevet

Vann så mye du orker, jo mere du tisser jo bedre:-)

*drikker og drikker og drikker*

Gjest modific
Skrevet

*vil bli kvitt dette*

fruktsukkeret er vel "like" ille som vanlig sukker ja. Men drikk mye juice og vann så blir det nok bra ja.

Ananas tror jeg sikkert er bra, aner ikke hvordan det er med vitaminene i den. Men det er utrolig godt iallefall *fikk lyst på ja...*

Lykke til, ikke godt med UVI

Skrevet

*drikker og drikker og drikker*

*og tisser og tisser og tisser*

Skrevet

Takk :)

Pisse piggtråd var forresten en veldig beskrivende sammenligning.

Datteren brukte å kalle det "glovarmt" tiss da hun fikk urinveisinfeksjon som 4-5 åring...

hare1365380455
Skrevet

Drikk mye vann og appelsinjuice (drikk det ut). Du kan også ta tranebærtabletter (det har de kanskje på f.eks. mega).

hare1365380455
Skrevet

Drikk MYE! Lag en kanne te også.

Skrevet

Drikk mye, gjerne "surt" - men ikke ubegrensede mengder appelsinjus feks - sukeret er namnam for bakteriene i blæren.

C-vitaminer, gjerne 1 gram eller mer (hvis du ikke har noe spesielt ift c-vitamin)

Kjerringrokk-te, en liter, drikkes lunken.

Hold deg varm og god!

Tiss ofte (hehe, som om det er noe problem?)

Æææh, dette er sikkert sagt før, -egentlig ville jeg bare si god bedring ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...