Gå til innhold

Ånei! Begynnende urinveisinfeksjon :( Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt begynnende urinveisinfeksjon to ganger i mitt liv og det var noen uker etter de to siste fødslene. Jeg drakk vann og masse appelsinjuice i tillegg til å tisse "hele tiden" - og det funka heldigvis :-)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

19

• Dorthe

5

• annegunn

5

• Hønemoren

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Drikk MYE! Lag en kanne te også.

Te, ja. Det er godt.

Hva med vin? Det er jo vanndrivende...

:-D

Skrevet

Jeg har hatt begynnende urinveisinfeksjon to ganger i mitt liv og det var noen uker etter de to siste fødslene. Jeg drakk vann og masse appelsinjuice i tillegg til å tisse "hele tiden" - og det funka heldigvis :-)

Skal fortsette å drikke utover hele kvelden...

:)

Vil IKKE ha denne dritten!

Skrevet

Drikk mye, gjerne "surt" - men ikke ubegrensede mengder appelsinjus feks - sukeret er namnam for bakteriene i blæren.

C-vitaminer, gjerne 1 gram eller mer (hvis du ikke har noe spesielt ift c-vitamin)

Kjerringrokk-te, en liter, drikkes lunken.

Hold deg varm og god!

Tiss ofte (hehe, som om det er noe problem?)

Æææh, dette er sikkert sagt før, -egentlig ville jeg bare si god bedring ;-)

Takk :)

Jeg skal lage te, har ikke kjerringrokkte, men kan lage vanlig te. Evt. grønn te, det er kanskje best.

*planlegger en kveld med mye drikking*

;)

Skrevet

Drikk mye vann og appelsinjuice (drikk det ut). Du kan også ta tranebærtabletter (det har de kanskje på f.eks. mega).

Skal kjøpe Tranebærtabletter imorgen.

Nå har jeg drukket vann og juice, og når jeg har trykket på "send" lager jeg meg te. :)

Skrevet

Du har alt fått mange gode råd. Husk også på det forebyggende rådet om å tisse etter sex så du får skylt ut bassiluskene etter samleie. Det er ikke uten grunn at urinveisinfeksjon blir kalt "Honeymoon"-sykdommen...

Skrevet

Du har alt fått mange gode råd. Husk også på det forebyggende rådet om å tisse etter sex så du får skylt ut bassiluskene etter samleie. Det er ikke uten grunn at urinveisinfeksjon blir kalt "Honeymoon"-sykdommen...

Stemmer det.

Passer alltid på å tisse etter sex. Så det er svært sjelden jeg har hatt infeksjon sånn. Men - en gang hvert jubelår dukker det opp,og nå var tydeligvis dette jubelåret kommet...

*drikker fra nytraktet te*

Skrevet

Stemmer det.

Passer alltid på å tisse etter sex. Så det er svært sjelden jeg har hatt infeksjon sånn. Men - en gang hvert jubelår dukker det opp,og nå var tydeligvis dette jubelåret kommet...

*drikker fra nytraktet te*

God bedring, det gjelder å få tatt det tidlig så svineriet ikke setter seg...

Selv var jeg hyppig plaget som nygift, til en veninne gav meg "tisse-etter-sex" tipset.

Skrevet

Tyttebærsyltetøy!

Tranebær.

(jeg liker ingen av delene, men det hjelper visst)

ullmamelukker

håper du får stoppa det, da...

Skrevet

Tyttebærsyltetøy!

Tranebær.

(jeg liker ingen av delene, men det hjelper visst)

ullmamelukker

håper du får stoppa det, da...

Tyttenbær smaker rævva, unnskyld uttrykket.

Ullmamelukker?? hahaha det skal VELDIG mye til før jeg tar på meg noe sånt ;)

Men - tranebærtabletter skal jeg kjøpe. :)

Det har ihvertfall ikke blitt verre til nå, og jeg har drukket både appelsinjuice, vann, te og nå tilsist rødvin. :)

Skrevet

Drikk vann med sitron i hvis du har. Ellers så kan du drikke grønn te. Spis masse c-vitaminer hvis du har det.

Skrevet

*drikker og drikker og drikker*

Drikk vannet lunkent, da er det lettere å få helt det i seg.

Skrevet

Drikk vannet lunkent, da er det lettere å få helt det i seg.

Det rådet har jeg hørt før og forsøkt, men jeg synes det er mye vanskligere å få i seg lunkent enn kjølig vann!

Skrevet

Det rådet har jeg hørt før og forsøkt, men jeg synes det er mye vanskligere å få i seg lunkent enn kjølig vann!

Jeg kan tømme en halvliter vann ned på bare noen minutter jeg da. Men nå synes jeg vann smaker helt greit da.

Nå minnet du meg på vannflaska mi også. :o)

Skrevet

Jeg kan tømme en halvliter vann ned på bare noen minutter jeg da. Men nå synes jeg vann smaker helt greit da.

Nå minnet du meg på vannflaska mi også. :o)

Jeg synes også at kjølig vann er veldig godt og kan drikke mye av det. Men når vannflaska har stått en stund (på slutten av en treningstime f.eks), då må jeg bytte ut med nytt, kaldt vann for å klare å svelge det.

Men nå må jeg køye også. Jeg er nok mye mer A-menneske enn deg.

Godnatt, Dorthe :)

Skrevet

Jeg synes også at kjølig vann er veldig godt og kan drikke mye av det. Men når vannflaska har stått en stund (på slutten av en treningstime f.eks), då må jeg bytte ut med nytt, kaldt vann for å klare å svelge det.

Men nå må jeg køye også. Jeg er nok mye mer A-menneske enn deg.

Godnatt, Dorthe :)

Natta :o)

Skrevet

Tyttenbær smaker rævva, unnskyld uttrykket.

Ullmamelukker?? hahaha det skal VELDIG mye til før jeg tar på meg noe sånt ;)

Men - tranebærtabletter skal jeg kjøpe. :)

Det har ihvertfall ikke blitt verre til nå, og jeg har drukket både appelsinjuice, vann, te og nå tilsist rødvin. :)

Det er mye syre i rødvin, vettu. Hjelper sikkert :)

Skrevet

Drikk vann med sitron i hvis du har. Ellers så kan du drikke grønn te. Spis masse c-vitaminer hvis du har det.

Grønn te og c-vitaminer har jeg hatt igår kveld.

Nå fortsetter jeg med vann i formiddag.

Det kjentes faktisk bra imorges! :-D :-D

Nå må jeg bare ikke slutte å drikke for fort, så det vender tilbake.

Skrevet

Det er mye syre i rødvin, vettu. Hjelper sikkert :)

Kanskje det var rødvinen som fjernet siste resten, da ;)

Imorges var jeg helt fin :-D

Men - jeg drikker likevel mye idag også, for sikkerhets skyld.Og kjøper tranebærtabletter.

Skrevet

Kanskje det var rødvinen som fjernet siste resten, da ;)

Imorges var jeg helt fin :-D

Men - jeg drikker likevel mye idag også, for sikkerhets skyld.Og kjøper tranebærtabletter.

Så fint da :)

Så mye vinsyre som jeg fikk i meg i går kommer ingen infeksjoner til å tørre å nærme seg min kropp på minst et halvt år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...