Gå til innhold

Hvor "alvorlig" er det å være medlem i et politisk parti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du medlem i noe parti?

Hvorfor?

Hvorfor ikke?

Hvor alvorlig er det?

Burde man engasjere seg såpass? Eller er medlemskap bare for de som vil bruke mye tid på lokalpolitikk feks?

I min familie/omgangskrets er det ingen politisk aktive. Selv er jeg ganske interessert i politikk, og er ganske sikker på at jeg har funnet "mitt" parti. "Burde" jeg melde meg inn?

Skrevet

-Nei, men jeg var det i min litt mer radikale undgom ;)

Hvorfor?

-Den gang var det fordi jeg var veldig rød-grønn...og skikkelig gira på å gjøre en forskjell i verden! osv i typisk tenåringsentusiasme ;) (jeg er forøvrig langt fra rød-grønn politikk nå)

Hvorfor ikke?

-Har ikke noe ønske om å engasjere meg, jeg er for lite interessert i politikk. Dessuten finner jeg ikke et parti som jeg sympatiserer nok med til at jeg ønsker å drive aktivt med deres politikk.

Hvor alvorlig er det?

Burde man engasjere seg såpass? Eller er medlemskap bare for de som vil bruke mye tid på lokalpolitikk feks?

I min familie/omgangskrets er det ingen politisk aktive. Selv er jeg ganske interessert i politikk, og er ganske sikker på at jeg har funnet "mitt" parti. "Burde" jeg melde meg inn?

- Tja, kommer inn på om du ønsker å støtte partiet både med å være medlem, og å være tilgjengelig for enkelte verv o.l. er en medlem tror jeg man er nesten forpliktet til å stille på enkelte ting, uten at jeg er 100% sikker på det.

Skrevet

-Nei, men jeg var det i min litt mer radikale undgom ;)

Hvorfor?

-Den gang var det fordi jeg var veldig rød-grønn...og skikkelig gira på å gjøre en forskjell i verden! osv i typisk tenåringsentusiasme ;) (jeg er forøvrig langt fra rød-grønn politikk nå)

Hvorfor ikke?

-Har ikke noe ønske om å engasjere meg, jeg er for lite interessert i politikk. Dessuten finner jeg ikke et parti som jeg sympatiserer nok med til at jeg ønsker å drive aktivt med deres politikk.

Hvor alvorlig er det?

- Tja, kommer inn på om du ønsker å støtte partiet både med å være medlem, og å være tilgjengelig for enkelte verv o.l. er en medlem tror jeg man er nesten forpliktet til å stille på enkelte ting, uten at jeg er 100% sikker på det.

Tror ikke det forplikter, du får bare info i posten lissom...

Gjest Lavransdatter
Skrevet

Ja jeg er medlem i et politisk parti, og like aktiv som det passer meg hver gang. Noen ganger er jeg med, og noen ganger ikke. Jeg får mail om det som skjer, og velger det som er interessant. Bl.a. har jeg fått tilbud om en del gratis kurs som har vært fint å få med seg.

Du kan godt stå på medlemslista uten å gjøre noe mer.

Gjest mushimulle
Skrevet

Lokalpolitikk er gøy.

Da blir du kjent med mange lokale og får kjennskap til mye du ellers ikke ville.

Sjekk med partiene om de tilbyr opplæring.

Egentlig er det vel ikke så viktig hvilket parti du velger, da å bytte er populært :-)

Meld deg inn i SV først, meld deg til møter og styre og bytt til FrP, så får du oppmerksomhet. når du blir lei, så bytt tilbake.

Skrevet

Lokalpolitikk er gøy.

Da blir du kjent med mange lokale og får kjennskap til mye du ellers ikke ville.

Sjekk med partiene om de tilbyr opplæring.

Egentlig er det vel ikke så viktig hvilket parti du velger, da å bytte er populært :-)

Meld deg inn i SV først, meld deg til møter og styre og bytt til FrP, så får du oppmerksomhet. når du blir lei, så bytt tilbake.

Hehe! Morsomt! Men kan man tjene noe på å engajere seg i lokalpolitikken, jeg tenker på lønn/honorar?

Gjest mushimulle
Skrevet

Hehe! Morsomt! Men kan man tjene noe på å engajere seg i lokalpolitikken, jeg tenker på lønn/honorar?

Bare i kommunestyret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...