Gå til innhold

Sjokoladehungeren er borte - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gosh, jeg begynte faktisk å lure på det her en dag. De eneste gangene jeg ikke har likt sjokolade er de tre første mnd av de tre svangerskapene mine. Begynte nesten å få litt panikk når jeg tenkte på det...

Vel, jeg bruker Implanon som visstnok gir nesten 100% beskyttelse og føler meg ellers ikke gravid, så satser på det ikke er det som er årsaken *litt nervøs*

Da virker det mye hyggeligere å skylde på grønnsaker!

Jeg spiser mye frukt, men er likevel litt for glad i sjokolade. Etter denne tråden lurer jeg på om jeg skal gnaske grønnsaker i stedet. Hvilke grønnsaker er det du har lagt din elsk på?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

8

• annegunn

8

• amber sun

1

• Åsemor

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den har blitt overført til meg....

Også sendte du bort en hel pose full av sjokkis i går kveld? Jævla urutinert! :P

Skrevet

Også sendte du bort en hel pose full av sjokkis i går kveld? Jævla urutinert! :P

Hvorfor tror du jeg hadde den posen i første omgang?

For ikke snakke om alle posene med jelly babies og dolly mixture som ble med hjem fra Manchester. Får jo ikke tak i sånt her, vettu....

Skrevet

Da virker det mye hyggeligere å skylde på grønnsaker!

Jeg spiser mye frukt, men er likevel litt for glad i sjokolade. Etter denne tråden lurer jeg på om jeg skal gnaske grønnsaker i stedet. Hvilke grønnsaker er det du har lagt din elsk på?

Satser virkelig på at det er grønnsakene som har skylda, ja!!!

Jeg pleier å skjære ulike grønnsaker i litt store biter og legge i ildfast form. Paprika er et must! Ellers har jeg i f.eks. fersk champignon, squash, aubergine, brekkbønner, sukkererter eller annet jeg har i kjøpeskapet. På toppen strør jeg pepper og kanskje litt salt og en skvett olivenolje. Noen ganger har jeg revet ost over. Dette gratinerer jeg i varmluftsovn i ca 15 min på 200 grader.

Andre ganger woker jeg de samme grønnsakene, gjerne sammen med biter av kyllingfilet. Ved siden av spiser jeg helst naturris, evt båndspaghetti.

Det rare er at før hadde jeg aldri spesielt lyst på grønnsaker. Når jeg begynte å skjerpe meg og spise det oftere, ble jeg nesen avhengig av det - og ingenting er jo bedre enn det ;-)

Men..det har altså tatt meg ca et halvt år med mye grønnsaker før jeg mista lysten på sjokolade. Hvis man ellers dropper annen karbohydratmat skjer nok endringen raskere (jeg spiser både spaghetti, ris og brød..)

Skrevet

Satser virkelig på at det er grønnsakene som har skylda, ja!!!

Jeg pleier å skjære ulike grønnsaker i litt store biter og legge i ildfast form. Paprika er et must! Ellers har jeg i f.eks. fersk champignon, squash, aubergine, brekkbønner, sukkererter eller annet jeg har i kjøpeskapet. På toppen strør jeg pepper og kanskje litt salt og en skvett olivenolje. Noen ganger har jeg revet ost over. Dette gratinerer jeg i varmluftsovn i ca 15 min på 200 grader.

Andre ganger woker jeg de samme grønnsakene, gjerne sammen med biter av kyllingfilet. Ved siden av spiser jeg helst naturris, evt båndspaghetti.

Det rare er at før hadde jeg aldri spesielt lyst på grønnsaker. Når jeg begynte å skjerpe meg og spise det oftere, ble jeg nesen avhengig av det - og ingenting er jo bedre enn det ;-)

Men..det har altså tatt meg ca et halvt år med mye grønnsaker før jeg mista lysten på sjokolade. Hvis man ellers dropper annen karbohydratmat skjer nok endringen raskere (jeg spiser både spaghetti, ris og brød..)

Jeg er også veldig glad i paprika (og løk), men har brukt det mest på grillen.

Det er altså først om et halvår jeg kan regne med resultater, for ris og brød har jeg ingen planer om å kutte ut. Men jeg tror jeg skal gi grønnsakene en sjangse :)

Man kan jammen bli inspirert til mye nyttig her inne :)

Skrevet

Hvorfor tror du jeg hadde den posen i første omgang?

For ikke snakke om alle posene med jelly babies og dolly mixture som ble med hjem fra Manchester. Får jo ikke tak i sånt her, vettu....

Ingen Maltesers eller Aero?

Skrevet

Ingen Maltesers eller Aero?

Maltesers? Hvorfor sa du ikke det?

Aero så jeg etter på flyplassen, men de hadde bare den grønne.... Dessuten ville du ikke ha.

Hvordan er formen?

Skrevet

Maltesers? Hvorfor sa du ikke det?

Aero så jeg etter på flyplassen, men de hadde bare den grønne.... Dessuten ville du ikke ha.

Hvordan er formen?

Strålende! :)

Skrevet

Strålende! :)

Jeg er litt småtrøtt, jeg.

Tok en halvtime på dol og et stort vannglass etter at gjestene mine hadde gått i går. Det var sikkert lurt, men jeg ble jo bare enda mer trøtt...

Skrevet

Jeg er litt småtrøtt, jeg.

Tok en halvtime på dol og et stort vannglass etter at gjestene mine hadde gått i går. Det var sikkert lurt, men jeg ble jo bare enda mer trøtt...

Jeg holdt på å sovne på bussen, men fikk kasta meg av i siste øyeblikk. ;)

Skrevet

Jeg holdt på å sovne på bussen, men fikk kasta meg av i siste øyeblikk. ;)

*fnis*

Jentungens kommentar i dag morges, da hun så spisebordet: Det er noen som har sølt rødvin!

Skrevet

*fnis*

Jentungens kommentar i dag morges, da hun så spisebordet: Det er noen som har sølt rødvin!

Og du svarte vel "det er mora'ri!"

Skrevet

Og du svarte vel "det er mora'ri!"

Gubben kom meg i forkjøpet der.

Jeg trodde jeg hadde oversett noe søl på gulvet eller en stol, men det var 'bare' duken hun hadde sett...

Gubben hadde en fin en engang. Han klarte å gleppe glasset, og traff sin gule t-skjorte, veggen bak og gardinene :-/

Etter den gangen pleier han å satse på mørkt tøy...

Ch. har hatt en fulltreffer på veggen engang han også. Da var flekkene fremdeles der neste gang han kom.

Skrevet

Gubben kom meg i forkjøpet der.

Jeg trodde jeg hadde oversett noe søl på gulvet eller en stol, men det var 'bare' duken hun hadde sett...

Gubben hadde en fin en engang. Han klarte å gleppe glasset, og traff sin gule t-skjorte, veggen bak og gardinene :-/

Etter den gangen pleier han å satse på mørkt tøy...

Ch. har hatt en fulltreffer på veggen engang han også. Da var flekkene fremdeles der neste gang han kom.

Hvordan i all verden klarte han å treffe helt bort til gardinene?! Det må jeg si var dyktig gjort! ;)

Bra med flekkene på veggen. Står der som et eksempel til skrekk og advarsel, samt at han kan få litt tyn for det hver gang man ser dem. :)

Skrevet

Hvordan i all verden klarte han å treffe helt bort til gardinene?! Det må jeg si var dyktig gjort! ;)

Bra med flekkene på veggen. Står der som et eksempel til skrekk og advarsel, samt at han kan få litt tyn for det hver gang man ser dem. :)

Det var før vi flytta - da sto bordet i et hjørne ved vinduet.

Skrevet

Det var før vi flytta - da sto bordet i et hjørne ved vinduet.

Ah!;)

Han som har kontor ved siden av meg, kom forresten slepende inn i dag og skyldte på at han hare tømt en hel flaske vin i går kveld. Dårlig unnskyldning, spør du meg. :D

Skrevet

Ah!;)

Han som har kontor ved siden av meg, kom forresten slepende inn i dag og skyldte på at han hare tømt en hel flaske vin i går kveld. Dårlig unnskyldning, spør du meg. :D

Han har vel ikke nok mengdetrening :P

En hel flaske vin på en vanlig tirsdag må da de fleste klare?

Skrevet

Han har vel ikke nok mengdetrening :P

En hel flaske vin på en vanlig tirsdag må da de fleste klare?

Helt klart. :)

Skrevet

Jeg er også veldig glad i paprika (og løk), men har brukt det mest på grillen.

Det er altså først om et halvår jeg kan regne med resultater, for ris og brød har jeg ingen planer om å kutte ut. Men jeg tror jeg skal gi grønnsakene en sjangse :)

Man kan jammen bli inspirert til mye nyttig her inne :)

Da skal jeg spørre deg om et halvt år fra dags dato om sjokoladen er en saga blott ;-)

*notere i hodet*

Skrevet

Da skal jeg spørre deg om et halvt år fra dags dato om sjokoladen er en saga blott ;-)

*notere i hodet*

ja, jeg er også spent på hva jeg vil svare da. Håper det ikke blir en tynn unnskyldning om at de gode forsettene gikk over etter et par måneder...

Men jeg skal i hvert fall begynne :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...