Gå til innhold

Au au tanna mi ....

Gjest bye bye til siste rest av feriepengene :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte å murre litt i den bakerste tanna mi i helgen. Natt til søndag våknet jeg av at det var vondt ! Stod opp å tok et par smertestillende, noe som hjalp.

Søndagen merket jeg omtrent ingenting.

Igår var det kjempevondt, så jeg brukte tabeletter hele dagen. Ringte tannlegen min, ... han hadde ferie denne uka ......, fant ut at jeg fikk høre hos en annen tannlege, orket ikke tanken på å gå en hel uke sånn.

Etter en vurdering etter røntgen, så skulle jeg gå til jeg blei verre .... han så ikke noe galt med jekslene mine, så for å være sikker på at han ikke åpnet feil tann, var det best sånn.

Idag er ikke den direkte tannverken der, men nå ikveld har det begynt å presse så rart i den bakerste jekselen ....... er det rotfylling neste tro ???

Skrevet

Rotfyllingstannverk er sånn at smerten slår jevnt med pulsen. Intenst hver gang. Riktig ille, og resepfrie smertestillende har liten effekt - om noen.

Skrevet

Jeg skal inn til rotfylling nå.

Smertene er omtrent som du beskriver dem. Kommer og går, noe press. Kjenner pulsen i tanna når jeg har smerter, ikke ellers. Smertene begynte sjelden og "anfallene" har deretter tiltatt i styrke. Ibux hjelper.

Midlertidig fylling ble lagt inn forrige fredag, men nå på søndag begynte det å bli vondt igjen. Bra jeg har tannlegetime torsdag.

Bye bye studielånet mitt :(

Skrevet

Rotfyllingstannverk er sånn at smerten slår jevnt med pulsen. Intenst hver gang. Riktig ille, og resepfrie smertestillende har liten effekt - om noen.

Skjønner at jeg har "flaks".

Ikke kjent noe til hullet før det var så ille at det måtte rotfylling til, og jeg har ikke smerte konstant - og vanlig reseptfrie hjelper 100%

Skrevet

Trenger ikke være det da. Jeg måtte rotfylle på grunn av en irritert nerve i en tann som hadde vært reparert flere ganger tidligere. Smerten var konstant og _jævlig_!

En coctail av Ibux 600 mg og paracet 500 mg hjalp, men 600 mg er reseptpliktige da.

Skrevet

Jeg lurer jammen på om det er bihulebetennelse jeg har jeg ...... selv om jeg ikke er forkjølet .....

Det verker noe enormt fra neseroten, bort under øyet og ned mot tanna .....

Snakket akkurat med naboen (sykepleier) å spurte om en kan ha bihulebetennelse uten å være forkjøla, og det kunne en visst.

Så nå pøser jeg på med nesedråper her :o), å håper at det skal hjelpe.

Kanskje jeg ikke blir blakk enda allikevel :o).

Skrevet

Jeg har døyva "rotfyllingstannpine" med to Ibux og to Paracet.

Men jeg er ikke vant til å ta smertestillende heller, så jeg tåler nokså lite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...