Gå til innhold

Asymetriske bryster

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som husker meg; jeg er hun som skrev inn om at jeg har ulik størrelse på brystene og søkte råd her på Doktor Online. Jeg kom fram til at jeg måtte bestille time hos fastlegen min.

Jeg har nå vært hos legen...

Jeg spurte da legen om det var mulighet for meg å få dekt en operasjon. Jeg sa at ei venninne av meg hadde fått dekt. (Litt løgn, i og med at jeg bare har lest om de som har fått dekt og ikke kjenner de personlig)

Hun sa at det ikke var vits å operer siden det bare var 4 cm forskjell på brystene. (Hun målte de) Hun frarådet meg og fordi jeg ville få stygge arr... (?)

Hun spurte og om hun skulle sende meg videre til psykolog..?!?!

Hun trodde at "venninnen" min hadde blitt sendt til en. Jeg ble litt sjokka og følte meg noe dum når hun sa det..

Hun sa at det var ikke vits i å gå til andre leger for de ville nok si det samme.

Ble ganske slått ut av den timen der. Men jeg vil nok uansett vente med en operasjon til jeg har fått barn (legen fortalte meg om mulige komplikasjoner ved amming)

Skrevet

Hei,

jeg husker deg.

Syns det var en nedlatende holdning denne legen møtte deg med! Skjønner godt at du ble satt ut.

Hun kan ikke forutsi hva andre leger vil si! Du kan få en second opinion, i det minste. Ikke la denne legen gjøre deg usikker.

Ang. arr: jeg kan knapt finne igjen mine arr, de er nærmest usynlige. Dette fordi det ikke ble skåret, men kun gått inn med kanyle (tror jeg det var).

Jeg vet ikke hvor mange cm det var snakk om, det ble aldri målt sånn etter som jeg kan huske. Men det var snakk om en bh-størrelse omtrent, ihvertfall fjernet jeg 200g.

Jeg ble aldri møtt på den måten som du skriver, og heller aldri antydet at jeg burde se psykolog fordi jeg hadde problemer med dette!

Sender en trøsteklem, skjønner godt at du ble satt ut når hun møtte problemet ditt på en så dårlig måte.

Gjest Mannegutten
Skrevet

Skjønner ikke i det heletatt at du gikk til en lege og ba om operasjon for en slik liten filleting.

Gjest betal det selv!
Skrevet

Jeg har operert mine bryster pga av at de var så forskjellige. Jeg bestillte time på Fornebo Klinikken og ble operert der. Jeg er kjempefornøyd. Arrene er heller ikke stygge. Jeg ammet ikke mitt barn, men jeg ville alikevel gjort det samme igjen.

Jeg hadde aldri gått til legen min med dette problemet. Hvorfor skulle jeg det?

Jeg forstår at det er noe jeg må betale selv. Det burde du også gjøre.

Skrevet

Hei,

jeg husker deg.

Syns det var en nedlatende holdning denne legen møtte deg med! Skjønner godt at du ble satt ut.

Hun kan ikke forutsi hva andre leger vil si! Du kan få en second opinion, i det minste. Ikke la denne legen gjøre deg usikker.

Ang. arr: jeg kan knapt finne igjen mine arr, de er nærmest usynlige. Dette fordi det ikke ble skåret, men kun gått inn med kanyle (tror jeg det var).

Jeg vet ikke hvor mange cm det var snakk om, det ble aldri målt sånn etter som jeg kan huske. Men det var snakk om en bh-størrelse omtrent, ihvertfall fjernet jeg 200g.

Jeg ble aldri møtt på den måten som du skriver, og heller aldri antydet at jeg burde se psykolog fordi jeg hadde problemer med dette!

Sender en trøsteklem, skjønner godt at du ble satt ut når hun møtte problemet ditt på en så dårlig måte.

Tusen takk for et kjempefint svar!

Du ga meg oppmuntring :)

Tror jeg vil gå til en ny lege...Eller spare penger selv og gjøre det privat

Skrevet

Skjønner ikke i det heletatt at du gikk til en lege og ba om operasjon for en slik liten filleting.

Som gutt så kan du aldri sette deg inn i min situasjon.

Et sånt svar var heller unødvendig :(

Skrevet

Jeg har operert mine bryster pga av at de var så forskjellige. Jeg bestillte time på Fornebo Klinikken og ble operert der. Jeg er kjempefornøyd. Arrene er heller ikke stygge. Jeg ammet ikke mitt barn, men jeg ville alikevel gjort det samme igjen.

Jeg hadde aldri gått til legen min med dette problemet. Hvorfor skulle jeg det?

Jeg forstår at det er noe jeg må betale selv. Det burde du også gjøre.

"Jeg hadde aldri gått til legen min med dette problemet. Hvorfor skulle jeg det?"

Fordi man kan bli henvist videre og få mulighet til å få dekt en operasjon.

Jeg har ikke penger til å få gjort dette privat. Er student og uten jobb.

Skrevet

Tusen takk for et kjempefint svar!

Du ga meg oppmuntring :)

Tror jeg vil gå til en ny lege...Eller spare penger selv og gjøre det privat

Lykke til. :)

Jeg vet alt om hvor plaget man kan være av et sånt problem. Det nytter ikke at andre sier at en ikke skal bry seg om det, når en går og tenker på det gjennom hele dagen og plages med det.

Håper du blir møtt på en mer positiv måte hos en annen lege.

Jeg var hos en mannlig lege, som tok meg på alvor med en gang. Da jeg var til konsultasjon på Riksen ble jeg også møtt på en fin måte av de som skulle avgjøre om jeg skulle få det dekket eller ikke.

Håper det ordner seg for deg også!

:)

Gjest Mannegutten
Skrevet

Som gutt så kan du aldri sette deg inn i min situasjon.

Et sånt svar var heller unødvendig :(

I blant kan det være riktig å kalle en spade for en spade, hvis folk har et forvrengt virkelighetsbilde, og forstørrer opp bagateller til uante dimensjoner. Du er ikke tjent med at folk jatter med deg.

Kall det gjerne unødvendig å være ærlig, men om noen år så vil du nok holde med om at jeg hadde et poeng.

Skrevet

Lykke til. :)

Jeg vet alt om hvor plaget man kan være av et sånt problem. Det nytter ikke at andre sier at en ikke skal bry seg om det, når en går og tenker på det gjennom hele dagen og plages med det.

Håper du blir møtt på en mer positiv måte hos en annen lege.

Jeg var hos en mannlig lege, som tok meg på alvor med en gang. Da jeg var til konsultasjon på Riksen ble jeg også møtt på en fin måte av de som skulle avgjøre om jeg skulle få det dekket eller ikke.

Håper det ordner seg for deg også!

Nei, ingen andre enn de som har dette selv kan sette seg inn det.

Det er ikke de som har problemer med å finne seg bh, bikini, topper, kjoler osv.

Det er derfor det er så fint å svar fra noen som virkelig vet hvordan en har det :)

Gjest Hildegard B.
Skrevet

I alle fall er det lurt å vente til du har fått/ammet de barna du vil ha.

Det gjør rare ting med puppene dine, og da kan en fiksing være bortkasta... Jepp.

Skal fikse selv jeg. Tror jeg. Hvis jeg tør. *fabulerer*

Gjest betal det selv!
Skrevet

"Jeg hadde aldri gått til legen min med dette problemet. Hvorfor skulle jeg det?"

Fordi man kan bli henvist videre og få mulighet til å få dekt en operasjon.

Jeg har ikke penger til å få gjort dette privat. Er student og uten jobb.

Jeg skjønner jo at du gikk til legen for å bli henvist videre - slik at du fikk det dekket. Det jeg mener er at hvis "alle" med alle mulige skavanker skulle få dekket dette, ja da ville vel det bli rimelig dyrt!

Jeg mener ikke å bagatellisere ditt problem ved å bruke ordet skvanaker. Jeg har selv hatt det samme problemet, og det var virkelig et problem for meg. Men det kunne ikke falle meg inn at jeg ikke skulle betale det selv! En person med en meget spesiell nese får neppe dekket en kosmetisk operasjon på statens regning....

Jeg var 22 år og student da jeg ble operert. Måtte pent ta opp lån og betale det tilbake.

Skrevet

Det er faktisk en filleting du plages med. Når du blir eldre, vil du kanskje få et annet syn på hva som er viktig.

I tillegg burde du tenke på komplikasjonene i forbindelse med amming f.eks. Det er sikkert lurt å vente med en slik operasjon til etter at du evt. har fått barn.

Skrevet

Det er faktisk en filleting du plages med. Når du blir eldre, vil du kanskje få et annet syn på hva som er viktig.

I tillegg burde du tenke på komplikasjonene i forbindelse med amming f.eks. Det er sikkert lurt å vente med en slik operasjon til etter at du evt. har fått barn.

Hvordan i h*lvete kan du vite at dette er en filleting?!?!

Du har ingen peiling på hvordan jeg ser ut eller har det!

Hvis du bare har kritikk å komme med, kan du heller la vær å svare.

Skrevet

I alle fall er det lurt å vente til du har fått/ammet de barna du vil ha.

Det gjør rare ting med puppene dine, og da kan en fiksing være bortkasta... Jepp.

Skal fikse selv jeg. Tror jeg. Hvis jeg tør. *fabulerer*

Hei!

Ja, jeg vil nok vente til jeg har fått barn. Jeg er jo i rette alderen og periode av livet at det ikke er alt for lenge til vi begynner å planlegge barn.

Lykke til du også! :)

Skrevet

Det er en filleting for de som ikke sliter med det...

Jeg er passert 30 og plages fortsatt med det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...