Gå til innhold

Hvorfor bør jeg ikke stemme på FRP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke bestemt meg for hva jeg skal stemme i år.

Egentlig stoler jeg ikke på noen av politikerne, kommer med mange løfter de ikke kan holde.

"alle" er imot frp, både politikerne og folket...

Hvorfor skal jeg velge bort frp?

Skrevet

Det finnes mange gode grunner til ikke å stemme på noen av partiene, så valget blir på en måte å veløge det minste av flere "onder".

Jeg tror du kommer til å få en rekke usaklige grunner til ikke å stemme Frp her på DOL, og sikkert noen saklige.

Se på hva de ulike partiprogrammene inneholder og stem deretter.

Uheldigvis så lover alle partier vesentlig mer enn hva de noen gang vil ha muligheten til å innfri.

Det de fleste av dem er best på er kritikk av "alle andre", og egen ansvarsfraskrivelse......

Skrevet

Les partiprogrammet og gjør deg opp din egen mening. Deres partiprogram passer meget dårlig med hva jeg står for, derfor velger jeg dem bort.

Skrevet

men hvorfor har alle så mye imot frp?

konkret, hva er SÅ galt med dem?

Skrevet

men hvorfor har alle så mye imot frp?

konkret, hva er SÅ galt med dem?

Personlig så finner jeg mindre galt med dem enn hva jeg finner for de fleste andre partier.

Det er for meg for mange hyklere og alt for mye urealisme og naivitet hos mange av de andre.

Frp tør bringe opp forslag som er politisk "ukorrekt" blant dagens politikere, og de tør kalle en spade for en spade.

Det er noe jeg savner sterkt blant de fleste andre, som heller har en sterk tendens til å bli fryktelig utsvevende og uklare i konkrete viktige saker.

For meg er det viktig at politikere forholde seg til dagens virkelighet, og ikke bedriver politikk ut i fra hvordan de skulle ønske at verden faktisk var. De må gjerne ha et ønske og mål om å gjøre den bedre. men for å få det til så må de ta et utgangspunkt i hvordan den (og menneskene i den) faktisk er. Hvis ikke kommer man ingen vei - eller kun bakover.

Frp beskyldes ofte for å drive "populistisk politikk".

Men hva er egentlig så galt med det? Hvis det med "populistisk" menes politikk som mange finner rett og riktig, så er det tross alt det som demokratiet er bygd på.

Og det er svært mange av Frps tidligere forslag, som ble møtt med massiv kritikk av de andre partiene i sin tid, som så blir tatt opp igjen og gjennomført av de andre partiene - når de til syvende og sist ser at det faktisk er nødvendig.

Så stem som du synes er riktig for deg - og bry deg overhode ikke om den til tider massive, ofte usaklige og personlige kritikken du riskikerer å møte her på DOL om du velger å stemme Frp.

De som står bak slike "utbrudd" viser bare hvor lite respekt de har for demokratiet og ytringsfriheten - når de går til sjikanerende personangrep mot de som mener noe annet enn dem selv.

Saklige motargumenter er selvfølgelig noe helt annet, og er ikke inkludert i de jeg refererer til her.

Gjest mushimulle
Skrevet

Les partiprogrammet og gjør deg opp din egen mening. Deres partiprogram passer meget dårlig med hva jeg står for, derfor velger jeg dem bort.

velg et konkret eksempel fra partiprogremmet og fortell hvordan det kolliderer med dine meninger.

"Skolen skal, sammen med hjemmet, bidra til å utvikle barn og ungdoms ansvarsfølelse, pliktfølelse, dannelse og selvtillit. Kvaliteten i utdanningen må ligge på et høyt internasjonalt nivå og sikres gjennom et uavhengig tilsyn."

hvordan lyder det i dine ører?

Skrevet

velg et konkret eksempel fra partiprogremmet og fortell hvordan det kolliderer med dine meninger.

"Skolen skal, sammen med hjemmet, bidra til å utvikle barn og ungdoms ansvarsfølelse, pliktfølelse, dannelse og selvtillit. Kvaliteten i utdanningen må ligge på et høyt internasjonalt nivå og sikres gjennom et uavhengig tilsyn."

hvordan lyder det i dine ører?

Det er tatt ut av en sammenheng, så det blir for dumt å kommentere. Og alt det andre jeg ikke liker ved politikken deres veier ikke opp for dette.

Gjest mushimulle
Skrevet

Det er tatt ut av en sammenheng, så det blir for dumt å kommentere. Og alt det andre jeg ikke liker ved politikken deres veier ikke opp for dette.

har du lest partiprogrammet deres? eller bare lest hva ventrevridde mediafolk i NRK og aviser mener?

jeg har ikke møtt en motstander enda som har lest programmet deres og avviser politikken på grunnlag av hva aviser skriver. media har stor makt. ved å sammenligne utenlandske media og norske, vil du se at f eks ulike konflikter i verden omtales i norge og sverige helt annereledes enn i utlandet.

Skrevet

har du lest partiprogrammet deres? eller bare lest hva ventrevridde mediafolk i NRK og aviser mener?

jeg har ikke møtt en motstander enda som har lest programmet deres og avviser politikken på grunnlag av hva aviser skriver. media har stor makt. ved å sammenligne utenlandske media og norske, vil du se at f eks ulike konflikter i verden omtales i norge og sverige helt annereledes enn i utlandet.

Ja, jeg har lest partiprogrammet og jeg mener at det ikke er gjennomførbart.

Jeg leser utenlandske aviser, dog ikke svenske.

"jeg har ikke møtt en motstander enda som har lest programmet deres og avviser politikken på grunnlag av hva aviser skriver."

Hva mener du egentlig her?

Gjest mushimulle
Skrevet

Ja, jeg har lest partiprogrammet og jeg mener at det ikke er gjennomførbart.

Jeg leser utenlandske aviser, dog ikke svenske.

"jeg har ikke møtt en motstander enda som har lest programmet deres og avviser politikken på grunnlag av hva aviser skriver."

Hva mener du egentlig her?

De jeg har møtt som avviser FrP her aldri lest partiprogrammet til FrP.

Halvparten har aldri lest "sitt eget" parti's program.

Alt for mange hører og leser bare en eller to kilder som i altfor stor grad er sosialistisk rettet. En fare for demokratiet. De får et skjevt bilde.

Skrevet

Vilken sammenheng?

Kan du vise til noe konkret og vesentlig i partiprogrammet til Frp som gjør at du velger dem bort?

Skrevet

Alt for mange hører og leser bare en eller to kilder som i altfor stor grad er sosialistisk rettet. En fare for demokratiet. De får et skjevt bilde.

Ok, nå forstår jeg hva du sier, men jeg er fremdels ikke enig i FrP's partiprogram.

Gjest mushimulle
Skrevet

Ok, nå forstår jeg hva du sier, men jeg er fremdels ikke enig i FrP's partiprogram.

Hva er du mest uenig i?

Hva med det liberalistiske prinsippet?

Det blir kanskje for mye frihet?

Gjest Bertinemor
Skrevet

Hmm, så alt er sosialistisk rettet mener du? Absolutt alle uttalelser som Frp'ere har kommet med har blitt gjenfortalt med en sosialistisk undertone? Kan ikke si at jeg er enig med deg der. Høres ut som en dårlig unnskyldning for alle disse latterlige uttalelsene, og ikke minst politiske forslagene, som har kommet fra dette partiet. Jeg sier ikke at slikt ikke kommer fra andre partier også, men jeg sier at slikt kommer særdeles ofte fra Frp.

Og når det er sagt, så vil jeg gjerne også påpeke at alt for mange velgere aldri har lest noe partiprogram noen sinne. Og det gjelder alt fra folk som stemmer RV til folk som stemmer Frp. Og noe sier meg at folk som stemmer Frp er høyt representert i den gruppen mennesker. Jeg har møtt alt for mange mennesker som sier de stemmer Frp bare fordi de er de eneste som har klar tale Og dette er ofte mennesker som ikke kunne bry seg mindre om politikk. Det er jo klart at det er synd at Frp er de eneste som har klar tale. Men jeg synes også det er synd at klar tale blir prioritert foran god politikk.

Skrevet

Hva er du mest uenig i?

Hva med det liberalistiske prinsippet?

Det blir kanskje for mye frihet?

Jeg liker for eksempel ikke at de vil bruke mer av oljefondet og jeg liker ikke innvandringspolitikken. Dette er selvsagt bare en brøkdel av det jeg ikke liker.

Hva er det som gjør at du liker partiprogrammet til FrP?

Skrevet

Å stemme FRP blir som å legge en "jeg har ingen hjerne" lapp i kassa. Vel er man anonym, men man skal tross alt leve med seg selv etterpå.

Skrevet

Jeg liker for eksempel ikke at de vil bruke mer av oljefondet og jeg liker ikke innvandringspolitikken. Dette er selvsagt bare en brøkdel av det jeg ikke liker.

Fikk lyst til å svare her jeg også:-)

Når det gjelder bruken av oljepengene, så har faktisk Frp et meget godt poeng - og det er at det er fullt mulig å bruke en del mer av oljeinntektene uten negative konsekvenser når de blir vesentlig høyere enn budsjettert HVIS man bruker de på en måte som ikke er rente - og inflasjonsdrivende.

Og det er nettopp hva de foreslår å gjøre gjennom de konkrete forslag de har. Ikke minst vil dette kunne gi en svært positiv utvikling innenfor helse og omsorgssektoren vesentlig raskere enn hva mange andre partier har av forslag.

Når det gjelder innvandringspolitikken så er Frp det eneste partiet som tar dette alvorlig FØR det blir til et problem så stort at vi aldri vil kunne gjøre noe med det.

Dagens innvandringspolitikk har for lengst spillt falitt, og de fleste andre partiers programmer rundt dette vil kunn gjøre det enda værre.

Så for meg har du nettopp nevnt to sider ved Frps partiprogram og politikk som er gode grunner til nettopp å stemme Frp.....

Gjest mushimulle
Skrevet

Hmm, så alt er sosialistisk rettet mener du? Absolutt alle uttalelser som Frp'ere har kommet med har blitt gjenfortalt med en sosialistisk undertone? Kan ikke si at jeg er enig med deg der. Høres ut som en dårlig unnskyldning for alle disse latterlige uttalelsene, og ikke minst politiske forslagene, som har kommet fra dette partiet. Jeg sier ikke at slikt ikke kommer fra andre partier også, men jeg sier at slikt kommer særdeles ofte fra Frp.

Og når det er sagt, så vil jeg gjerne også påpeke at alt for mange velgere aldri har lest noe partiprogram noen sinne. Og det gjelder alt fra folk som stemmer RV til folk som stemmer Frp. Og noe sier meg at folk som stemmer Frp er høyt representert i den gruppen mennesker. Jeg har møtt alt for mange mennesker som sier de stemmer Frp bare fordi de er de eneste som har klar tale Og dette er ofte mennesker som ikke kunne bry seg mindre om politikk. Det er jo klart at det er synd at Frp er de eneste som har klar tale. Men jeg synes også det er synd at klar tale blir prioritert foran god politikk.

Mye fornuftig.

Einar Gerhardsen var en stor populist (klar i talen) derfor fikk hans parti opptil 48% mandat. Mange mente og mener at det var galt at noen skulle ha så mye makt bare på grunn av populisme. Men han sa det folk ville høre den gangen.

Gjest mushimulle
Skrevet

Jeg liker innvandringspolitikken, rett og slett fordi jeg har sett hva som skjer i Sverige og Danmark. De to landene er i dyp indre krise på grunn av sin innvandringspolitikk, og det samme vil skje her.

Jeg liker ikke prinsippet med folkeavstemminger, da det ikke er et redelig politisk verktøy, og kan går skikkelig galt av sted.

Skrevet

Å stemme FRP blir som å legge en "jeg har ingen hjerne" lapp i kassa. Vel er man anonym, men man skal tross alt leve med seg selv etterpå.

Dette var vel et godt eksempel på det jeg allerede har skrevet til glaice:

"Så stem som du synes er riktig for deg - og bry deg overhode ikke om den til tider massive, ofte usaklige og personlige kritikken du riskikerer å møte her på DOL om du velger å stemme Frp.

De som står bak slike "utbrudd" viser bare hvor lite respekt de har for demokratiet og ytringsfriheten - når de går til sjikanerende personangrep mot de som mener noe annet enn dem selv."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...