Gjest og nei til kontantstøtte Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288613 Overskrifter som dette får meg til å skjønne at full barnehagedekning og heldagsskole må komme snarest. Foreldrene har jo ikke lenger tid til barna sine. Kontantstøtten gjør at de ikke velger barnehage men barneparkeringen på kjøpesentrene............ http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288613 0 Siter
Gjest ja til kontantstøtte Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Noen få skal ødelegge for andre som har glede av tid sammen med barna sine? 0 Siter
Gjest bort med kontantstøtta Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Noen få skal ødelegge for andre som har glede av tid sammen med barna sine? Jeg kjenner mange som mottar kontantstøtte, men _ingen_ som er hjemme og bruker mer tid med barna sine. 0 Siter
astridny Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg kjenner mange som mottar kontantstøtte, men _ingen_ som er hjemme og bruker mer tid med barna sine. Og jeg kjenner flere som får kontantstøtten OG bruker mye mer tid på barnet og familien sin. Folk må nå kunne få velge om de vil ha kontantstøtte eller om de vil ut i jobb. 0 Siter
Gjest bort med kontantstøtta Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Og jeg kjenner flere som får kontantstøtten OG bruker mye mer tid på barnet og familien sin. Folk må nå kunne få velge om de vil ha kontantstøtte eller om de vil ut i jobb. Ja, det er vel greit nok det. Men jeg synes ikke det er greit slik som nå. Man mottar kontantstøtte, plasserer barnet hos dagmamma og jobber. skal man ha kontantstøtte bør det kunne bevises at det faktisk er foreldrene som tar seg av barnet sitt. 0 Siter
flisa Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ja, det er vel greit nok det. Men jeg synes ikke det er greit slik som nå. Man mottar kontantstøtte, plasserer barnet hos dagmamma og jobber. skal man ha kontantstøtte bør det kunne bevises at det faktisk er foreldrene som tar seg av barnet sitt. KOntantstøtten bør gå til dagmammaen -hvit dagmamma. 0 Siter
Gjest bort med kontantstøtta Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 KOntantstøtten bør gå til dagmammaen -hvit dagmamma. Trodde kontantstøtta ble innført fordi man skulle ha mer tid sammen med barna sine jeg. Hvordan får man mer tid med barna sine ved å levere barna til dagmamma? 0 Siter
Atene Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Trodde kontantstøtta ble innført fordi man skulle ha mer tid sammen med barna sine jeg. Hvordan får man mer tid med barna sine ved å levere barna til dagmamma? Den ble innført både av den grunnen du nevner, og fordi foreldre som ikke benytter barnehageplass skal få det samme offentlige tilskuddet som de som gjør det. Det er helt legitimt i forhold til hensikten med kontantstøtten å benytte den til dagmamma. Uten dermed å si at jeg er for kontantstøtte. 0 Siter
flisa Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Den ble innført både av den grunnen du nevner, og fordi foreldre som ikke benytter barnehageplass skal få det samme offentlige tilskuddet som de som gjør det. Det er helt legitimt i forhold til hensikten med kontantstøtten å benytte den til dagmamma. Uten dermed å si at jeg er for kontantstøtte. helt enig med deg! .) 0 Siter
astridny Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ja, det er vel greit nok det. Men jeg synes ikke det er greit slik som nå. Man mottar kontantstøtte, plasserer barnet hos dagmamma og jobber. skal man ha kontantstøtte bør det kunne bevises at det faktisk er foreldrene som tar seg av barnet sitt. Jeg kan ikke fatte at det er så vanskelig for staten å sjekke skattepapirene om mora får både lønn og kontantstøtta. 0 Siter
Gjest bort med kontantstøtta Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg kan ikke fatte at det er så vanskelig for staten å sjekke skattepapirene om mora får både lønn og kontantstøtta. Skulle ikke tro det er så vanskelig. 0 Siter
Atene Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg kan ikke fatte at det er så vanskelig for staten å sjekke skattepapirene om mora får både lønn og kontantstøtta. Hvorfor moren ? Og hvorfor kan man ikke motta lønn og likevel være hjemme med barnet ? Hørt om kveldsarbeid ? 0 Siter
astridny Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Hvorfor moren ? Og hvorfor kan man ikke motta lønn og likevel være hjemme med barnet ? Hørt om kveldsarbeid ? Du sier noe der. Men det kan vel ikke være så vanskelig å sjekke hvilken jobb og når den personen jobber på dagen. 0 Siter
Atene Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Du sier noe der. Men det kan vel ikke være så vanskelig å sjekke hvilken jobb og når den personen jobber på dagen. Men så kommer vi tilbake til hvorfor. Kontantstøtten hadde ikke fått flertall uten de partiene som stemte for pga at de mener at alle bør få de samme overføringene. Da spiller det ingen rolle om barnet er hjemme eller hos dagmamma. Begge deler er fullt lovlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.