Gå til innhold

Ja til full barnehagedekning og heldagsskole

Anbefalte innlegg

Gjest ja til kontantstøtte
Skrevet

Noen få skal ødelegge for andre som har glede av tid sammen med barna sine?

Gjest bort med kontantstøtta
Skrevet

Noen få skal ødelegge for andre som har glede av tid sammen med barna sine?

Jeg kjenner mange som mottar kontantstøtte, men _ingen_ som er hjemme og bruker mer tid med barna sine.

Skrevet

Jeg kjenner mange som mottar kontantstøtte, men _ingen_ som er hjemme og bruker mer tid med barna sine.

Og jeg kjenner flere som får kontantstøtten OG bruker mye mer tid på barnet og familien sin.

Folk må nå kunne få velge om de vil ha kontantstøtte eller om de vil ut i jobb.

Skrevet

Og jeg kjenner flere som får kontantstøtten OG bruker mye mer tid på barnet og familien sin.

Folk må nå kunne få velge om de vil ha kontantstøtte eller om de vil ut i jobb.

Ja, det er vel greit nok det.

Men jeg synes ikke det er greit slik som nå.

Man mottar kontantstøtte, plasserer barnet hos dagmamma og jobber.

skal man ha kontantstøtte bør det kunne bevises at det faktisk er foreldrene som tar seg av barnet sitt.

Skrevet

skal man ha kontantstøtte bør det kunne bevises at det faktisk er foreldrene som tar seg av barnet sitt.

KOntantstøtten bør gå til dagmammaen -hvit dagmamma.

Skrevet

KOntantstøtten bør gå til dagmammaen -hvit dagmamma.

Trodde kontantstøtta ble innført fordi man skulle ha mer tid sammen med barna sine jeg.

Hvordan får man mer tid med barna sine ved å levere barna til dagmamma?

Skrevet

Trodde kontantstøtta ble innført fordi man skulle ha mer tid sammen med barna sine jeg.

Hvordan får man mer tid med barna sine ved å levere barna til dagmamma?

Den ble innført både av den grunnen du nevner, og fordi foreldre som ikke benytter barnehageplass skal få det samme offentlige tilskuddet som de som gjør det.

Det er helt legitimt i forhold til hensikten med kontantstøtten å benytte den til dagmamma.

Uten dermed å si at jeg er for kontantstøtte.

Skrevet

Den ble innført både av den grunnen du nevner, og fordi foreldre som ikke benytter barnehageplass skal få det samme offentlige tilskuddet som de som gjør det.

Det er helt legitimt i forhold til hensikten med kontantstøtten å benytte den til dagmamma.

Uten dermed å si at jeg er for kontantstøtte.

helt enig med deg! .)

Skrevet

Jeg kan ikke fatte at det er så vanskelig for staten å sjekke skattepapirene om mora får både lønn og kontantstøtta.

Skrevet

Jeg kan ikke fatte at det er så vanskelig for staten å sjekke skattepapirene om mora får både lønn og kontantstøtta.

Skulle ikke tro det er så vanskelig.

Skrevet

Hvorfor moren ?

Og hvorfor kan man ikke motta lønn og likevel være hjemme med barnet ? Hørt om kveldsarbeid ?

Skrevet

Hvorfor moren ?

Og hvorfor kan man ikke motta lønn og likevel være hjemme med barnet ? Hørt om kveldsarbeid ?

Du sier noe der.

Men det kan vel ikke være så vanskelig å sjekke hvilken jobb og når den personen jobber på dagen.

Skrevet

Du sier noe der.

Men det kan vel ikke være så vanskelig å sjekke hvilken jobb og når den personen jobber på dagen.

Men så kommer vi tilbake til hvorfor.

Kontantstøtten hadde ikke fått flertall uten de partiene som stemte for pga at de mener at alle bør få de samme overføringene.

Da spiller det ingen rolle om barnet er hjemme eller hos dagmamma. Begge deler er fullt lovlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...