Gå til innhold

Jeg har en drøm

Gjest og nei til kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Gjest og nei til kontantstøtte
Skrevet

om at etter valget vil AP og SV ha 51% av mandatene på stortinget.

Da slipper de å krangle med SP om den hersens kontantstøtten, men feie den bort en gang for alle.

Gjest ut med kontantstøtta
Skrevet

Ang. kontantstøtta er jeg enig.

Men jeg håper _ikke_ ap og sv får flertall.

Gjest LucySky
Skrevet

Ang. kontantstøtta er jeg enig.

Men jeg håper _ikke_ ap og sv får flertall.

Jeg hadde småbarn lenge før kontantstøtten ble påtenkt, men derimot hadde jeg hjemmekontor.

Det vil si at jeg satt i stua og jobbet, det var ikke plass andre steder. Og nesten alltid med tre-fire småunger hengende rundt meg. Bare en av dem var min.

De andre var sendt ut av sine hjemmeværende mødre, som antakelig håpet de gikk til meg.

Det var de hjemmeværendes barn som satt på trappa med matboks, ikke min unge.

Det var de hjemmeværendes barn som alltid ble hysjet ned når mødrene sto og pratet i det uendelige borte ved kjøpesenteret.

Og som måtte vente og vente på å komme hjem for å leke.

Nå ser jeg unge mødre i villaveien her, med trille med unge i, og mobilen i hånda, i dyp samtale med venninnene. Mens ungen glor sånn litt slapt ut i evigheten.

Jeg tror ikke alle som er hjemme med barn og kontantstøtte nødvendigvis er noe mer SAMMEN med barna sine enn yrkeskvinnene.

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Jeg hadde småbarn lenge før kontantstøtten ble påtenkt, men derimot hadde jeg hjemmekontor.

Det vil si at jeg satt i stua og jobbet, det var ikke plass andre steder. Og nesten alltid med tre-fire småunger hengende rundt meg. Bare en av dem var min.

De andre var sendt ut av sine hjemmeværende mødre, som antakelig håpet de gikk til meg.

Det var de hjemmeværendes barn som alltid ble hysjet ned når mødrene sto og pratet i det uendelige borte ved kjøpesenteret.

Nå ser jeg unge mødre i villaveien her, med trille med unge i, og mobilen i hånda, i dyp samtale med venninnene. Mens ungen glor sånn litt slapt ut i evigheten.

Jeg tror ikke alle som er hjemme med barn og kontantstøtte nødvendigvis er noe mer SAMMEN med barna sine enn yrkeskvinnene.

Er DET kontanstøtta sin feil??

Hm. Merkelig konklusjon.

Skrevet

Hm, skjønte ikke helt hva dette hadde med dagens kontantstøtte å gjøre.

Gjest LucySky
Skrevet

Hm, skjønte ikke helt hva dette hadde med dagens kontantstøtte å gjøre.

Det var ikke ment som noen konklusjon, da! Det var en kommentar og hadde å gjøre med at mange er hjemme med ungene sine uten akkurat å være så mye SAMMEN med dem.

Med det mener jeg å si at det er ikke alle som får eller vil ha kontantstøtte som nettopp er så opptatt av å "kose seg med barna sine". Uten at jeg sier de er dårlige mødre.

Men jeg syns altså at kontantstøtten er noe tull. Vekk me'n. Den svekker presset på å få barnehage til alle.

Skrevet

Det var ikke ment som noen konklusjon, da! Det var en kommentar og hadde å gjøre med at mange er hjemme med ungene sine uten akkurat å være så mye SAMMEN med dem.

Med det mener jeg å si at det er ikke alle som får eller vil ha kontantstøtte som nettopp er så opptatt av å "kose seg med barna sine". Uten at jeg sier de er dårlige mødre.

Men jeg syns altså at kontantstøtten er noe tull. Vekk me'n. Den svekker presset på å få barnehage til alle.

Ok, da forstod jeg også :-)

Da er vi i grunn enige der ja:-)

Gjest hmmmmmmmmmmmmm
Skrevet

for oss var kontantstøtten veldig nødvendig. Jeg var hjemme med unge, og hadde ikke barnehageplass. Det hadde vært uaktuelt for meg å ha ungen hos en ukjent dagmamma. Da permisjonen gikk over, hadde jeg ingen annen inntekt enn kontantstøtten. Pappaen jobbet, men vi hadde ikke klart oss på bare det.

Skrevet

for oss var kontantstøtten veldig nødvendig. Jeg var hjemme med unge, og hadde ikke barnehageplass. Det hadde vært uaktuelt for meg å ha ungen hos en ukjent dagmamma. Da permisjonen gikk over, hadde jeg ingen annen inntekt enn kontantstøtten. Pappaen jobbet, men vi hadde ikke klart oss på bare det.

Jeg jobbet i hjemmesykepleien og på sykehjem fra jeg var 20.

Jeg fikk mitt første barn i 92.

Jeg jobbet som dagmamma hjemme i 9 år mens barna var små.

Begynte på jobb igjen da minstemann begynte på skolen.

-Vi klarte oss fint uten kontant-støtten.-

Jeg var heldig som fikk være sammen med mine barn, og var stolt over å få ha ansvaret for det mest verdifulle andre hadde.

Må innrømme at jeg savnet jobben/arbeidskollegaene innimellom, og da tok jeg et par ekstravakter innimellom i helgene.

Men jeg var såpass heldig at jeg har utdannelse innen helse, og da er det aldri problem med å finne jobb.

:o)

Skrevet

Jeg jobbet i hjemmesykepleien og på sykehjem fra jeg var 20.

Jeg fikk mitt første barn i 92.

Jeg jobbet som dagmamma hjemme i 9 år mens barna var små.

Begynte på jobb igjen da minstemann begynte på skolen.

-Vi klarte oss fint uten kontant-støtten.-

Jeg var heldig som fikk være sammen med mine barn, og var stolt over å få ha ansvaret for det mest verdifulle andre hadde.

Må innrømme at jeg savnet jobben/arbeidskollegaene innimellom, og da tok jeg et par ekstravakter innimellom i helgene.

Men jeg var såpass heldig at jeg har utdannelse innen helse, og da er det aldri problem med å finne jobb.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...