Gå til innhold

Nevn tre gode grunner for å stemme rødt

Anbefalte innlegg

Gjest Ja  til å stå på egne ben....
Skrevet

Alle maser om regejringsskifte mv. men gi meg tre gode grunner til å stemme rødt.For jeg ønsker å bestemme selv. Ikke la det offentlige finne ut av hva som er best for meg.

Rødt er for de som IKKE har evner til å tenke selv eller er noen late slabbedasker som ser det lukurativt å bare kunne lene seg tilbake å la de offentlige avgjøre......

Som da naboens sønn skulle flytte ut, Stakkar hn hadde ikke hus g ikk epenger så de møtte opp på kommunen og forlangte at de skaffet sønnen en bolig........kommunal selvsagt....

Jeg hadde heller ikke hus og penger når jeg skulle flytte ut men det var bare å få seg en jobb det å låne i banken og betjene gjelda si.

Syter og klager du nok så stakkar så skal jo kommunen hjelpe deg. Hører jo til stadighet om at kommunen ikke har nok boliger å tilby. Nei og værre skal det bli dersom alle gjør som naboen...for det er jo det som kan skje i prinisppet.

Naboens foreldre er ressurssterke folk og naboen gjorde det bra på gymnaset for vår datter gikk sammen med ham. Nå lever han fett i en kommunal bolig mens han studer på universitetet...

Fyttikatta for et samfund.

Nei jeg må nok bli frekkere og spille dum, kanskje et år på dramalinjen ville hjelpe meg når jeg skal sitte å grine på et offentlig kontor.....

Skrevet

1. Billigere barnehage

2. Plass til alle som vil ha plass på kulturskole.

3. Kjekk statsminister

3 gode grunner var jo utrolig lett å komme på :-)

Skrevet

1. Billigere barnehage

3. Kjekk statsminister

Til punkt 1 og 2, så har jeg enda mindre tro på at et rødt alternativ vil greie det noe raskere og bedre enn den nåværende regjering.

Valgflesk er aldri noe man bør vektlegge for mye.

Hva har Ap og venstresiden klart å gjort med dette i all den tid de har sittet med regjeringsmakten tidligere, og hvorfor tror du at de skal gjøre alt så mye bedre denne gang?

Til punkt 3 så tror jeg at jeg skal la være å kommentere det på noen annen måte enn at de fleste statsministerkandidater uansett politisk parti vil være bedre enn den nåværende:-)

Skrevet

Til punkt 1 og 2, så har jeg enda mindre tro på at et rødt alternativ vil greie det noe raskere og bedre enn den nåværende regjering.

Hva har Ap og venstresiden klart å gjort med dette i all den tid de har sittet med regjeringsmakten tidligere, og hvorfor tror du at de skal gjøre alt så mye bedre denne gang?

Til punkt 3 så tror jeg at jeg skal la være å kommentere det på noen annen måte enn at de fleste statsministerkandidater uansett politisk parti vil være bedre enn den nåværende:-)

Jeg har tro på at de skal få til mer enn nåværende regjering. Stoler mer på Ap og SV enn de som sitter nå. Men man kan jo aldri vite. Men troen er sterkere på de, da.

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg har tro på at de skal få til mer enn nåværende regjering. Stoler mer på Ap og SV enn de som sitter nå. Men man kan jo aldri vite. Men troen er sterkere på de, da.

Alt preiket om at "for det fortjener du" irriterer meg grenseløst.

Den "friheten" så mange åpenbart ønsker seg i dag, er friheten fra å tenke på andre.

Ja, du blir bundet av å tenke solidarisk. Du kan bare slå ut med armene SÅ langt før det treffer naboen.

Jeg stemmer rødt (Arbeiderpartiet er jo ikke mye rødt, det fraskrev de seg for mange år siden) fordi jeg heller vil miste litt "totalt frihet" for at flere skal få det bra.

Jeg stemmer rødt fordi jeg vil demme opp for den viltvoksende privatkapitalismen.

Jeg stemmer rødt fordi jeg håper på en mer rettferdig verden, og en mindre egoistisk en.

Skrevet

Selvfølgelig bør man stemme rødt, hvis man er gjeldfri og har mye penger på bok, for da tjener man på den renteoppgangen som kommer.

Skrevet

Den "friheten" så mange åpenbart ønsker seg i dag, er friheten fra å tenke på andre.

Ja, du blir bundet av å tenke solidarisk. Du kan bare slå ut med armene SÅ langt før det treffer naboen.

Jeg stemmer rødt (Arbeiderpartiet er jo ikke mye rødt, det fraskrev de seg for mange år siden) fordi jeg heller vil miste litt "totalt frihet" for at flere skal få det bra.

Jeg stemmer rødt fordi jeg vil demme opp for den viltvoksende privatkapitalismen.

Jeg stemmer rødt fordi jeg håper på en mer rettferdig verden, og en mindre egoistisk en.

Jeg skulle til å svare trådstarter, men du har gjort det for meg :)

Skrevet

Hvorfor tror du at de skal greie å gjøre noe med det nå, all den tid de ikke har klart det tidligere da de har hatt muligheten?

Gjest mushimulle
Skrevet

Vi slipper å bestemme noe selv. F eks så kan staten bestemme at jeg skal bo på Finnmarksvidda, for der trengs det folk.

Vi får masse ytelser som betales av andre. Det spørs hvem som skal betale når alle bare får, ikke yter noe.

Vi får vel bolig av staten. De boligene som det offentlige eier blir ikke vedlikeholdt, folk som ikke betaler blir ikke kastet ut, ingen eier den og da spiller det ingen rolle om den blir ødelagt.

Skrevet

Hvorfor tror du at de skal greie å gjøre noe med det nå, all den tid de ikke har klart det tidligere da de har hatt muligheten?

Jeg synes de var mindre fokusert på de tingene jeg er opptatt av tidligere. Og de som sitter nå er jeg misfornøyd med. Dermed er det en bedre løsning å slippe de til igjen.

Skrevet

Bra sagt!

:-)

Skrevet

Jeg synes de var mindre fokusert på de tingene jeg er opptatt av tidligere. Og de som sitter nå er jeg misfornøyd med. Dermed er det en bedre løsning å slippe de til igjen.

Selv synes jeg at den sittende regjering har fått til veldig mye positivt, og at det meste går den rette veien.

Det er fremdeles mye å gjøre, men jeg tror et borgerlig regjeringsalternativ vil klare å fortsatt få til vesentlig mer enn et rød/grønt alternativ.

Så jeg vil stemme borgerlig, for jeg ser ingen grunn til at venstresiden skal få enda en sjanse til i vise hva de likevel ikke har klart tidligere.

Til det har de hatt alt for mange sjanser til å bevise sin udugelighet....

Rent generelt sett har vi aldri hatt det så bra som vi har det nå - selv om det fremdeles er en rekke områder det ikke på langt nær er bra nok.

Men det skyldes i stor grad arven etter venstresidens tidligere regjeringsperioder.....

Skrevet

Selv synes jeg at den sittende regjering har fått til veldig mye positivt, og at det meste går den rette veien.

Det er fremdeles mye å gjøre, men jeg tror et borgerlig regjeringsalternativ vil klare å fortsatt få til vesentlig mer enn et rød/grønt alternativ.

Så jeg vil stemme borgerlig, for jeg ser ingen grunn til at venstresiden skal få enda en sjanse til i vise hva de likevel ikke har klart tidligere.

Til det har de hatt alt for mange sjanser til å bevise sin udugelighet....

Rent generelt sett har vi aldri hatt det så bra som vi har det nå - selv om det fremdeles er en rekke områder det ikke på langt nær er bra nok.

Men det skyldes i stor grad arven etter venstresidens tidligere regjeringsperioder.....

Jeg mener noe annet, men sånn er det jo med politikk.

Skrevet

Det er helt riktig:-)

Skrevet

1. Billigere barnehage

3. Kjekk statsminister

Hvem trenger villige barnehager? -jo de som har dårlig råd - og de FIKK faktisk billigere barnehager før også. Nå blir det billigere også for de som har råd til å betale....så det mener jeg er tull

Gi til dem som trenger det -ikke gjør alle til "stakkarer".

Skrevet

Så du har fått det dårligere nå? har du høyere rente enn oss andre f.eks? .)

Skrevet

Hvah? Synes du ikke det er stas med en statsminister som ser ut som en forvokst konfirmant? ;)

Skrevet

Hvem trenger villige barnehager? -jo de som har dårlig råd - og de FIKK faktisk billigere barnehager før også. Nå blir det billigere også for de som har råd til å betale....så det mener jeg er tull

Gi til dem som trenger det -ikke gjør alle til "stakkarer".

Jeg har ikke nevnt ett ord om at alle er stakkarer.

Gjest mushimulle
Skrevet

Alle står i kø for å ta æren for renta, men jeg lar meg ikke lure til å tro at det ikke hadde vært lav rente uansett.

Skrevet

Jeg har ikke høyere rente enn alle andre, nei. Hvordan skulle det gått til...?

Jeg har ikke dårligere råd nå enn tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...