Gjest PCkræsj Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 PCen min har kræsjet igjen, og nok en gang har jeg vært nødt til å kjøre gjenopprettingsCD. Men, denne gangen får jeg ikke startet opp PCen igjen etterpå. Mens den stiller seg inn ETTER selve installasjonen med PCen henger den seg. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Eventuelt, hvor i Oslo kan jeg levere den inn på reparasjon? Og, er det noen vits å betale for reparasjon når den er kjøpt i 2003? Er ikke noe spes. bra laptop egentlig... Men duger til sitt bruk. Jeg kjøpte den på Elkjøp hvis det har noe å si... 0 Siter
Gjest Malings Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Dra ut og inn minnekort, skjermkort og nettkort. Sjekk at prosessorvifta går og ikke er full av støv. Ikke bruk støvsuger, men f eks en peispuster. Hold i metallet i kabinettet mens du blåser, setter ut og inn, så statisk elektrisitet ikke slår ned i elektronikken. Eller plukk ut kjøleribber og vifte og børst dem med en skobørste. Ta på kabinettet før du setter i igjen. 0 Siter
Gjest pckræsj Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Dra ut og inn minnekort, skjermkort og nettkort. Sjekk at prosessorvifta går og ikke er full av støv. Ikke bruk støvsuger, men f eks en peispuster. Hold i metallet i kabinettet mens du blåser, setter ut og inn, så statisk elektrisitet ikke slår ned i elektronikken. Eller plukk ut kjøleribber og vifte og børst dem med en skobørste. Ta på kabinettet før du setter i igjen. Hva om prosessorvifta ikke går som den skal? Den har vært litt bråkete siste året faktisk... Den vifta som er inni... Men, jeg har laptop, hvordan renser jeg denne vifta da? 0 Siter
Gjest Malings Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hva om prosessorvifta ikke går som den skal? Den har vært litt bråkete siste året faktisk... Den vifta som er inni... Men, jeg har laptop, hvordan renser jeg denne vifta da? Vet ikke hvordan den åpnes, det er ulikt for hver type laptop. Hvis vifta bråket, har sikkert lageret gått, da må den byttes. Om det er tilfelle at den er stoppet, så skjer det du sier: prosessoren "fryser". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.