Gå til innhold

PC en min har kræsjet

Anbefalte innlegg

Gjest PCkræsj
Skrevet

PCen min har kræsjet igjen, og nok en gang har jeg vært nødt til å kjøre gjenopprettingsCD. Men, denne gangen får jeg ikke startet opp PCen igjen etterpå. Mens den stiller seg inn ETTER selve installasjonen med PCen henger den seg. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Eventuelt, hvor i Oslo kan jeg levere den inn på reparasjon? Og, er det noen vits å betale for reparasjon når den er kjøpt i 2003? Er ikke noe spes. bra laptop egentlig... Men duger til sitt bruk.

Jeg kjøpte den på Elkjøp hvis det har noe å si...

Gjest Malings
Skrevet

Dra ut og inn minnekort, skjermkort og nettkort. Sjekk at prosessorvifta går og ikke er full av støv. Ikke bruk støvsuger, men f eks en peispuster. Hold i metallet i kabinettet mens du blåser, setter ut og inn, så statisk elektrisitet ikke slår ned i elektronikken. Eller plukk ut kjøleribber og vifte og børst dem med en skobørste. Ta på kabinettet før du setter i igjen.

Gjest pckræsj
Skrevet

Dra ut og inn minnekort, skjermkort og nettkort. Sjekk at prosessorvifta går og ikke er full av støv. Ikke bruk støvsuger, men f eks en peispuster. Hold i metallet i kabinettet mens du blåser, setter ut og inn, så statisk elektrisitet ikke slår ned i elektronikken. Eller plukk ut kjøleribber og vifte og børst dem med en skobørste. Ta på kabinettet før du setter i igjen.

Hva om prosessorvifta ikke går som den skal? Den har vært litt bråkete siste året faktisk... Den vifta som er inni... Men, jeg har laptop, hvordan renser jeg denne vifta da?

Skrevet

Hva om prosessorvifta ikke går som den skal? Den har vært litt bråkete siste året faktisk... Den vifta som er inni... Men, jeg har laptop, hvordan renser jeg denne vifta da?

Vet ikke hvordan den åpnes, det er ulikt for hver type laptop.

Hvis vifta bråket, har sikkert lageret gått, da må den byttes. Om det er tilfelle at den er stoppet, så skjer det du sier: prosessoren "fryser".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...