Aryane Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 ....dyner og puter? Før vasket jeg det ganske ofte, men så kjøpte vi oss nye dyner og puter alle 3, og når man vasker dem blir de jo så flat. Må vel snart gjøre det, men... Noen som har gode tips til hvordan man kan vaske putene og allikevel beholde formen på dem, syns alltid de blir så klumpete når de kommer ut av maskinen, bedre å kjøpe nye liksom, men det blir jo dyrt i lengden... 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Tørke de i tørketrommel sammen med tre-fire tennisballer, de slår dunen på plass i puta. Da blir mine iallefall ganske så luftige igjen. 0 Siter
Speak Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Vi har dobbeltdyne, og jeg har ikke noe sted med stor nok vaskemaskin. Så den er aldri vasket. 0 Siter
Hekta Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 hmmm... tror de ennå har tilgode å bli vasket. Men tilgjengjeld blir de lufta godt, spesielt om vinteren når det er kaaaaldt. Tar knekken på ganske masse den kulda (endelig noe bra med det) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Har aldri vaska dyne og pute. Kjøper nytt ved behov. Gidder ikke kjøpe noe dyrt likevel, og man får begge deler for tilsammen etparhundre kroner hvis man ikke er avhengig av noe fisefint. 0 Siter
Aryane Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Har aldri vaska dyne og pute. Kjøper nytt ved behov. Gidder ikke kjøpe noe dyrt likevel, og man får begge deler for tilsammen etparhundre kroner hvis man ikke er avhengig av noe fisefint. Nei jeg er ikke avhengig av noe fisefint, men en god pute syns jeg er viktig. Den ene gutten min svetter sånn om natten, så hans dyne og pute må skiftes litt oftere, han er av og til søkk våt når han sover, da holder det liksom ikke å bare skifte sengetøy. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Nei jeg er ikke avhengig av noe fisefint, men en god pute syns jeg er viktig. Den ene gutten min svetter sånn om natten, så hans dyne og pute må skiftes litt oftere, han er av og til søkk våt når han sover, da holder det liksom ikke å bare skifte sengetøy. Jeg vet. Jeg hadde en febersession her forleden natt, og jeg svetta så til de grader at dyna ble ødelagt (tror ikke den kan vaskes). Men heldigvis skjer det ikke så ofte, og når man kjøper dyne til en hundrings eller så er det ikke så nøye om den må skiftes et par ganger i året. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Tørketrommel vel. Jeg vet ikke hvor ofte jeg vasker jeg. 6 uker siden sist så det blir nok en stund til. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Vaske dyne og pute?!?!? *Rødme* Er det meningen at man skal det? Har tempurpute og jeg har vasket trekket et par ganger, men selve puta tror jeg ikke tåler vann. Dundyna blir heller ikke heeeelt god i vaskemaskina, særlig når jeg ikke har tørketrommel. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Har aldri vaska dyne og pute. Kjøper nytt ved behov. Gidder ikke kjøpe noe dyrt likevel, og man får begge deler for tilsammen etparhundre kroner hvis man ikke er avhengig av noe fisefint. Har du noen gang sovet i en skikkelig dyne? Jeg har en dundyne, kjøpt på salg for 600,- (halv pris) og den er vidunderlig....! Aldri mer billige fiberdyner for meg. 0 Siter
fresja Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Det er vel ikke alle dyner og puter som tåler vask? Har vel nesten aldri vasket noen... 0 Siter
Aryane Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Vaske dyne og pute?!?!? *Rødme* Er det meningen at man skal det? Har tempurpute og jeg har vasket trekket et par ganger, men selve puta tror jeg ikke tåler vann. Dundyna blir heller ikke heeeelt god i vaskemaskina, særlig når jeg ikke har tørketrommel. ) Jeg har vasket våre noen ganger, ikke tempurputen da, bare trekket. Jeg har ikke dun, så det går greit å vaske det, selv uten trommel. Men minsten svetter utrolig mye om natten, så jeg er bare nødt å vaske hans med jevne mellomrom, men dynen virker liksom tynnere for hver gang. De er jo så deilig når de er nye og "fluffy" 0 Siter
amber sun Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Eh, jeg pleier ikke å vaske dyner og puter. Kjøper nye puter av og til, men langt fra ofte. 0 Siter
Velouria Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Barna sine dyner har jeg vasket om de har vært syke og spydd eller noe, de har fiberdyner som jeg kjører i trommelen etterpå og er like fine. Ulldynene har jeg bare vasket et par ganger og de var også like fine etterpå selvom de ikke kunne tromles. Dundyna mi har jeg aldri vasket, den får ikke plass i maskina det er dobbeldyne. Men jeg har hatt den ute i snøen og banka dritten ut av den noen ganger 0 Siter
Gjest gladiol Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Hvis du har vanlige fiberputer er de som regel ubrukelige etter en vask. Kjøper du kulefiber eller dunpute er desse like fine etter en runde i tørketrommelen. Dyner vasker jeg aldri, putene ca to ganger i året. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.