Gå til innhold

Å kalle Carl for "Norges svar på Hitler"

Anbefalte innlegg

Gjest mushimulle
Skrevet

Tror du det vil få oss alle til å hate Carl?

Tror den som sier det at han kan "plante" en slik holdning i folks bevissthet?

Vil FrP få fler eller færre stemmer av slike utspill?

Jeg tror folk blir forbanna og får sympati for mannen og partiet.

Hvis du ikke tror det, kan du da svare på hvorfor FrP får 20% på tross av alle omhyggelige svertekampanjer?

Trenger vi partier som spyr ut urimeligheter og usannheter mot andre partier og dermed dytter "sympatistemmesedler" ned i FrP's urne?

Gjest usikkert der
Skrevet

Hvilke likheter skulle finnes mellom dem to mener du? Begge var flinke til å snakke for seg, joda.

Gjest mushimulle
Skrevet

Liberalisme er forresten så langt unna (nasjonal) - sosialisme som det går an å komme. De mangler nemlig de to sosialistiske grunnstener: kapitalstyring og planøkonomi.

Hitler var sosialist, så det forunder meg at nynazier (neonazier) kalles høyreekstremisme når de er sosialister??? Hvorfor?

Gjest dubidubiduuu
Skrevet

Hvis folk stemmer Frp kun for å vise sympati overfor Carl Ivar og de "angrepene" han får fra andre, så sier det mye om dem som stemmer på dette partiet, dessverre.

Gjest mushimulle
Skrevet

Hvilke likheter skulle finnes mellom dem to mener du? Begge var flinke til å snakke for seg, joda.

Einar Gerhardsen også, superpopulisten.

Gjest usikkert der
Skrevet

Einar Gerhardsen også, superpopulisten.

Hva var poenget ditt?

Gjest mushimulle
Skrevet

Hvis folk stemmer Frp kun for å vise sympati overfor Carl Ivar og de "angrepene" han får fra andre, så sier det mye om dem som stemmer på dette partiet, dessverre.

Men de stemmer, og det er det som telles. Man måler ikke intelligens etter dine mål, man teller stemmer. Slik er demokrati, og det må vi alle forholde oss til. Om stemmene kommer fra idioter eller akademikere eller psykisk utviklingshemma spiller ingen rolle. Glemmer vi dette, er vi "nyttige idioter". De som behersker dette spillet vinner. Carl er genial i dette.

Gjest mushimulle
Skrevet

Hva var poenget ditt?

Poenget er at mange er "flinke til å snakke for seg". Både Gerhardsen og Hitler var sosialister og populister, det er mer å snakke om. Carl er populist men ikke sosialist.

Gjest usikkert der
Skrevet

Poenget er at mange er "flinke til å snakke for seg". Både Gerhardsen og Hitler var sosialister og populister, det er mer å snakke om. Carl er populist men ikke sosialist.

eh..javel? Tok fortsatt ikke poenget ditt? De er gode til å snakke for seg... og...??

Gjest mushimulle
Skrevet

eh..javel? Tok fortsatt ikke poenget ditt? De er gode til å snakke for seg... og...??

Hitler og Gerhardsen var begge sosialister og gode til å snakke for seg. Men det var kanskje Carl du ville snakke stygt om :)

Ingen vil være nær Hitler, stakkars, men sosialistene er for evig tid lenket til han med sin ideologi.

Gjest usikkert der
Skrevet

Hitler og Gerhardsen var begge sosialister og gode til å snakke for seg. Men det var kanskje Carl du ville snakke stygt om :)

Ingen vil være nær Hitler, stakkars, men sosialistene er for evig tid lenket til han med sin ideologi.

Ja, skjønner lite av hvor du vil jeg, hva konkret mener du? Men det var ikke meningen at man skulle forstå heller, du vil bare virke bevandret innen politikk/historie kanskje?

Skrevet

Ja, skjønner lite av hvor du vil jeg, hva konkret mener du? Men det var ikke meningen at man skulle forstå heller, du vil bare virke bevandret innen politikk/historie kanskje?

Han mente vel at Einar Gerhardsen har flere likhetstrekk med Hitler enn Carl-Ivar....skjønte du ikke det? :) - dessuten er carl-Ivar på jødenes side og det kan men vel ikke beskylde Hitler for å ha vært? - eller?

Gjest usikkert der
Skrevet

Han mente vel at Einar Gerhardsen har flere likhetstrekk med Hitler enn Carl-Ivar....skjønte du ikke det? :) - dessuten er carl-Ivar på jødenes side og det kan men vel ikke beskylde Hitler for å ha vært? - eller?

Men hva så? Jeg må si at den tråden virket litt vel meningsløs.

Skrevet

Men hva så? Jeg må si at den tråden virket litt vel meningsløs.

Åja - det er vel egentlig 88% av resten av trådene på DOL også - hehe

Gjest usikkert der
Skrevet

Åja - det er vel egentlig 88% av resten av trådene på DOL også - hehe

Joda, men den her tok litt kaka. Han bare slenger ut noe, uten noen tanke bak, eller spørsmål liksom. Agurktid her også?

Gjest mushimulle
Skrevet

For sosialister er jødene selve bildet på kapitalistsvinet, snylteren og undertrykkeren.

Samme som for Hitlers regime, også sosialister.

Stalin hatet også jøder, drepte og forfulgte dem. Han gikk ikke til lege da han trodde alle leger var jødiske giftmordere.

Gjest mushimulle
Skrevet

Joda, men den her tok litt kaka. Han bare slenger ut noe, uten noen tanke bak, eller spørsmål liksom. Agurktid her også?

Da spør jeg hvorfor du svarer, hopp over dem sier jeg.

Gjest usikkert der
Skrevet

Da spør jeg hvorfor du svarer, hopp over dem sier jeg.

Ja, vet jeg kan det, men lurte jo som jeg skrev på hvorfor du sammenlinket de to, om det var bare at de var gode til å snakke for seg eller om det lå noe mer bak.

Gjest mushimulle
Skrevet

Ja, vet jeg kan det, men lurte jo som jeg skrev på hvorfor du sammenlinket de to, om det var bare at de var gode til å snakke for seg eller om det lå noe mer bak.

Jeg svarte jo på det. Nevnte fellestrekk. Ellers er de menn alle tre.

Gjest usikkert der
Skrevet

Jeg svarte jo på det. Nevnte fellestrekk. Ellers er de menn alle tre.

Trodde du mente synet på utlendinger jeg, for da hadde du jo tatt veldig feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...