Freya Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 1) Tenkte å lage blomkålsuppe, hvor lenge skal jeg koke blomkålhodet/bukettene først? 2) Hvordan få strimlet bacon til å bli sprøtt og godt? Sånn ala stjernebacon. Alle tips mottas med takk. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 1) Koker du ikke bare blomkålbukettene i litt vann til de er passe møre da (20 min avhengig av hvor mosete du vil ha suppa) og så sper du med jevning etterpå. 2) I frityrgryte kanskje :-) 0 Siter
Freya Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 1) Koker du ikke bare blomkålbukettene i litt vann til de er passe møre da (20 min avhengig av hvor mosete du vil ha suppa) og så sper du med jevning etterpå. 2) I frityrgryte kanskje :-) Jeg tenkte å "juksa litt" og bare tilsette blomkål i en toro-suppe... Frityrgryte har jeg ikke. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg tenkte å "juksa litt" og bare tilsette blomkål i en toro-suppe... Frityrgryte har jeg ikke. Frityrgryta var nok bare en spøk ). Du kan bare tilsette blomkålbukettene rett i suppa vil jeg tro. De blir veldig fort fine og møre og så blir det jo litt å tygge på. 0 Siter
Freya Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Frityrgryta var nok bare en spøk ). Du kan bare tilsette blomkålbukettene rett i suppa vil jeg tro. De blir veldig fort fine og møre og så blir det jo litt å tygge på. Ålreit! Blomkålsuppe er jo så godt, det er bare litt lite blomkål i den fra Toro. 0 Siter
illuminatum Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 sprøtt bacon for du ved å legge ferdig stekt bacon på tørkepapir og la fettet renne av 0 Siter
Platina Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ålreit! Blomkålsuppe er jo så godt, det er bare litt lite blomkål i den fra Toro. Kanskje litt sent nå, men neste gang koker du blomkål først. Buketter og "stamme" og hele greia. Bukettene fisker du opp etter noen minutter. Resten koker du en stund til. Så tar du ut bitene og bruker kokevannet i torosuppa. Blir mye bedre enn med bare vann. 0 Siter
Freya Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Kanskje litt sent nå, men neste gang koker du blomkål først. Buketter og "stamme" og hele greia. Bukettene fisker du opp etter noen minutter. Resten koker du en stund til. Så tar du ut bitene og bruker kokevannet i torosuppa. Blir mye bedre enn med bare vann. Takk for tipset! Suppe skal jeg lage i morgen, så tipset kom ikke for sent. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Suppa har du fått svar på. Bacon, for å bli sprøtt krever at du ikke er redd for å bruke høy nok, men ikke for høy, varme. Ta i litt smør, når det er brunt, hiver du baconet oppi. Det går fint å bruke smør, du heller det bare av med fet andre stekefettet. Lurt, som ill. skrev, å la det renne litt av seg på tørkepapir etter steking. 0 Siter
Freya Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Suppa har du fått svar på. Bacon, for å bli sprøtt krever at du ikke er redd for å bruke høy nok, men ikke for høy, varme. Ta i litt smør, når det er brunt, hiver du baconet oppi. Det går fint å bruke smør, du heller det bare av med fet andre stekefettet. Lurt, som ill. skrev, å la det renne litt av seg på tørkepapir etter steking. Smør? Blir ikke det smør på flesk, da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.