Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Tenkte å lage blomkålsuppe, hvor lenge skal jeg koke blomkålhodet/bukettene først?

2) Hvordan få strimlet bacon til å bli sprøtt og godt? Sånn ala stjernebacon.

Alle tips mottas med takk. :)

fei1365380229
Skrevet

1) Koker du ikke bare blomkålbukettene i litt vann til de er passe møre da (20 min avhengig av hvor mosete du vil ha suppa) og så sper du med jevning etterpå.

2) I frityrgryte kanskje :-)

Skrevet

1) Koker du ikke bare blomkålbukettene i litt vann til de er passe møre da (20 min avhengig av hvor mosete du vil ha suppa) og så sper du med jevning etterpå.

2) I frityrgryte kanskje :-)

Jeg tenkte å "juksa litt" og bare tilsette blomkål i en toro-suppe... :)

Frityrgryte har jeg ikke.

fei1365380229
Skrevet

Jeg tenkte å "juksa litt" og bare tilsette blomkål i en toro-suppe... :)

Frityrgryte har jeg ikke.

Frityrgryta var nok bare en spøk :o).

Du kan bare tilsette blomkålbukettene rett i suppa vil jeg tro. De blir veldig fort fine og møre og så blir det jo litt å tygge på.

Skrevet

Frityrgryta var nok bare en spøk :o).

Du kan bare tilsette blomkålbukettene rett i suppa vil jeg tro. De blir veldig fort fine og møre og så blir det jo litt å tygge på.

Ålreit! :)

Blomkålsuppe er jo så godt, det er bare litt lite blomkål i den fra Toro. :)

Skrevet

sprøtt bacon for du ved å legge ferdig stekt bacon på tørkepapir og la fettet renne av

Skrevet

Ålreit! :)

Blomkålsuppe er jo så godt, det er bare litt lite blomkål i den fra Toro. :)

Kanskje litt sent nå, men neste gang koker du blomkål først. Buketter og "stamme" og hele greia. Bukettene fisker du opp etter noen minutter. Resten koker du en stund til. Så tar du ut bitene og bruker kokevannet i torosuppa. Blir mye bedre enn med bare vann. :)

Skrevet

Kanskje litt sent nå, men neste gang koker du blomkål først. Buketter og "stamme" og hele greia. Bukettene fisker du opp etter noen minutter. Resten koker du en stund til. Så tar du ut bitene og bruker kokevannet i torosuppa. Blir mye bedre enn med bare vann. :)

Takk for tipset! Suppe skal jeg lage i morgen, så tipset kom ikke for sent. :)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Suppa har du fått svar på. Bacon, for å bli sprøtt krever at du ikke er redd for å bruke høy nok, men ikke for høy, varme. Ta i litt smør, når det er brunt, hiver du baconet oppi. Det går fint å bruke smør, du heller det bare av med fet andre stekefettet.

Lurt, som ill. skrev, å la det renne litt av seg på tørkepapir etter steking.

Skrevet

Suppa har du fått svar på. Bacon, for å bli sprøtt krever at du ikke er redd for å bruke høy nok, men ikke for høy, varme. Ta i litt smør, når det er brunt, hiver du baconet oppi. Det går fint å bruke smør, du heller det bare av med fet andre stekefettet.

Lurt, som ill. skrev, å la det renne litt av seg på tørkepapir etter steking.

Smør? Blir ikke det smør på flesk, da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...