Gå til innhold

Dagbladets viktigste reportasjeserie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg så den der.

Fin BARNEminister, får en si. Skammelig.

må jo innrømme at jeg ikke synes det er leit at et regjeringsmedlem følger loven

kanskje burde AP heller foreslå lovendring

Skrevet

Jeg blir dårlig jeg. Kjenner masse afrikanske småjenter og blir kvalm med tanke på at de kanskje er omskjært.

Skrevet

må jo innrømme at jeg ikke synes det er leit at et regjeringsmedlem følger loven

kanskje burde AP heller foreslå lovendring

Jasså. Hvilken lov?

Skrevet

Jasså. Hvilken lov?

Grunnloven som bestemmer at inngrep ovenfor borgerne må ha hjemmel i lov.

Skrevet

Jaha, så du mener at vi ikke allerede har en lov som forbyr fysisk mishandling av barn? eller hva i all verden er det du vil frem til?

Hva tror du hadde skjedd med en hvit norsk mann som hadde skjært vekk klitoris på datteren sin, eller grovt vansiret kroppen hennes på annen måte?

Skrevet

'Grunnloven som bestemmer at inngrep ovenfor borgerne må ha hjemmel i lov.'

Forvirrende. Er du forvirret? Ja, regelrett idiot?

Er din tolkning av grunnloven at grunnloven legitimerer forbrytelser og grove overgrep mot barn og at rettssystemet derved er overfladisk?

Min tålmodighet og forståelse når det gjelder kjønnslemlestelse og folk som prater det bort, er lik null. Hvis du har noe ordentlig å si videre om grunnloven, straffeloven og barns rettigheter: Kom igjen.

Hvis ikke, gjør meg den tjenesten at du tier.

Skrevet

Jaha, så du mener at vi ikke allerede har en lov som forbyr fysisk mishandling av barn? eller hva i all verden er det du vil frem til?

Hva tror du hadde skjedd med en hvit norsk mann som hadde skjært vekk klitoris på datteren sin, eller grovt vansiret kroppen hennes på annen måte?

Jeg håper han hadde blitt straffet hardt

Jeg har da ingen ønsker om å støtte en slik praksis, men kun påpeke at en regjering må forholde seg til lovverk både i Norge og avtaler med andre land

Hva mener du statsråden skal gjøre? Kidnappe barna? Kanskje det er riktig, men da må lovverket på plass først.

Det er kanskje lovgrunnlag for å straffe foreldre her til lands, og om det ikke er så bør det etableres.

Verre er det med jentene. De er tross alt ikke i dette landet.

Mitt poeng er ikke at en skal la slike ting skje uten å reagere, men vi må få på plass legale virkemidler som både tar vare på jentene og i allefall straffer nordmenn som er med på slike uhyrligheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...