Gå til innhold

FU: Hvem gjør jobben?

Anbefalte innlegg

Gjest Snekker Andersen
Skrevet

Hvem gjør mest når dere pusser opp i hjemmet, folkens? Du eller partneren?

Hvordan evt. fordeler dere jobben?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

4

• Kvinna

3

• favn

2

• Aryane

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Smilekopp
Skrevet

mannen i huset gjør egentlig mest her:) Jeg maler mye hvis det skal pusses opp. Ellers kan jeg legge litt gulv, men han tar det meste av det og.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det er nok mannen min som gjør det meste av oppussingsjobber hjemme.

mil1365380270
Skrevet

Han tar det han synes er morsomt pluss en etter mitt syn litt for omstendelig planlegging.

Når han er ferdig med sitt, kommer han for å foreslå nye/bedre måter jeg kan gjøre mitt på. Da sier jeg "ja" og "ha" til han blir lei/jeg forbannet, også får jeg ferdig jobben.

Man jobber ganske bra med litt musikk til, når man er lynforbannet. Det har jeg erfart ;-)

Skrevet

Jeg leide inn et firma til å ta hele leiligheten før jeg flyttet inn, det gjorde vi mens jeg bodde med eks'en og, men skulle vi bare skifte farge på veggene eller noe, var det alltid jeg som gjorde det. Pleide å bare gjøre det uten å diskutere, hvis jeg tok det opp på forhånd var han alltid uenig, men hvis jeg bare gjorde det var han alltid fornøyd etterpå.

Skrevet

'når dere pusser opp i hjemmet'

Den forutsetningen er morsom og sikkert inngrodd i 90% av nordmenn- og kvinner.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mannen min pusser opp, jeg sier hvordan vi skal ha det. Fungerer ypperlig. :-)

Gjest Lavransdatter
Skrevet

Er du helt sikker på at vi har partnere?

Skrevet

Jeg gjør egentlig det meste. Hvis jeg for eksempel spør om mannen kan male rundt et vindu for meg, gjør han det så slurvete at det kommer masse maling på vinduet - og det blir _enda_ mer arbeid å ta det vekk enn det hadde vært å bare male vinduskarmen selv.

Så, jeg gjør det meste - mannen interesserer seg ikke noe særlig i oppussing.

Gjest mushimulle
Skrevet

Jeg leier, så det gjør utleier. Utleiemarkedet er så vanskelig at han kysser jorden jeg går på. Jeg svarer med å prute på leia mens han gråter sine salte tårer.

*flirer og gnir henda gjerrig mot hverandre*

Skrevet

Jeg bor alene så skal noe gjøres må jeg gjøre det selv. Evt. spørre noen om hjelp.

Minner meg om da vi skulle male huset (før vi flyttet fra hverandre). Eksen hadde funnet en farge han syntes var sååå fin - jeg syntes den var mindre pen for å si det sånn. Han maste og maste om den der fargen, vi prøvemalte flere felter på huset i ulike farger (det så bra teit ut!) så til slutt sa jeg at han fikk bare male den hersens fargen for nå var jeg lei.

Og hva skjedde så? Nei - da skulle han ikke male den for jeg likte den jo ikke! Men det ble til at han malte huset i den fargen alikevel til slutt. Mannfolk.

Skrevet

Jeg er mest aktiv i idé- og planleggingsfasen, mannen min er en kløpper i gjennomføringsfasen.

Og du verden for et team vi er!

:o)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Jeg forteller ham hva han skal gjøre. Han gjør det 14 dager senere, mens han syter, klager, akker og oier seg.

Gjest Snekker Andersen
Skrevet

Er du helt sikker på at vi har partnere?

Vel, spørsmålet var naturligvis rettet mot de av dere som har partnere.

Antok at det var nokså åpenbart...?

Synes jeg var omtenksom som skrev "partner", jeg, i stedet for å skrive "hvem gjør mest, han eller hun" - sånn at også homofile kunne svare :)

Gjest Snekker Andersen
Skrevet

Han tar det han synes er morsomt pluss en etter mitt syn litt for omstendelig planlegging.

Når han er ferdig med sitt, kommer han for å foreslå nye/bedre måter jeg kan gjøre mitt på. Da sier jeg "ja" og "ha" til han blir lei/jeg forbannet, også får jeg ferdig jobben.

Man jobber ganske bra med litt musikk til, når man er lynforbannet. Det har jeg erfart ;-)

Selv har jeg fått gjort mye i dag takket være Foo Fighters "Best of you". Akkurat passe sinna musikk til sinna kjerring :D

Gjest Snekker Andersen
Skrevet

Mannen min pusser opp, jeg sier hvordan vi skal ha det. Fungerer ypperlig. :-)

Synes også det der hørtes ut som en rimelig grei fordeling ;)

Gjest Snekker Andersen
Skrevet

Jeg leier, så det gjør utleier. Utleiemarkedet er så vanskelig at han kysser jorden jeg går på. Jeg svarer med å prute på leia mens han gråter sine salte tårer.

*flirer og gnir henda gjerrig mot hverandre*

Skal si du har ordna deg ;)

Gjest Snekker Andersen
Skrevet

Jeg bor alene så skal noe gjøres må jeg gjøre det selv. Evt. spørre noen om hjelp.

Minner meg om da vi skulle male huset (før vi flyttet fra hverandre). Eksen hadde funnet en farge han syntes var sååå fin - jeg syntes den var mindre pen for å si det sånn. Han maste og maste om den der fargen, vi prøvemalte flere felter på huset i ulike farger (det så bra teit ut!) så til slutt sa jeg at han fikk bare male den hersens fargen for nå var jeg lei.

Og hva skjedde så? Nei - da skulle han ikke male den for jeg likte den jo ikke! Men det ble til at han malte huset i den fargen alikevel til slutt. Mannfolk.

*fnis*

Sånt noe blir det ekser av, ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...