Gå til innhold

Hva er grunnen til at mange ikke stemmer AP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg aner ikke helt hva jeg skal stemme, men kan ikke si meg helt uenig med AP heller. Men dere som IKKE ville stemme AP hvilke argumenter legger dere til grunn?

Gjest mushimulle
Skrevet

Det er ikke noe "Arbeiderparti" lenger. de skulle heller hete "LO-partiet" eller "Det Kongelige Arrogansepartiet". Eller "Besservisserklubben", "Kameraderipartiet", "Det apatiske TakknemlighetsPartiet Til Minne Om Avdøde Einar Gerhardsen", "Utgått på dato-partiet" eller noe sånt.

Skrevet

Det er ikke noe "Arbeiderparti" lenger. de skulle heller hete "LO-partiet" eller "Det Kongelige Arrogansepartiet". Eller "Besservisserklubben", "Kameraderipartiet", "Det apatiske TakknemlighetsPartiet Til Minne Om Avdøde Einar Gerhardsen", "Utgått på dato-partiet" eller noe sånt.

ble ikke så veldig klokere av dette. Kan du forklare hva det er med AP som mange misliker, til en som har veldig lite politisk peiling?

Gjest mushimulle
Skrevet

ble ikke så veldig klokere av dette. Kan du forklare hva det er med AP som mange misliker, til en som har veldig lite politisk peiling?

Vet ikke hva de andre misliker jeg.

Mange stemmer i takknemlighet til Einar Gerhardsen i hvert fall, kanskje de er i ferd dem å dø ut? AP-velgerne altså? Å være død er vel en god grunn?

:-)

Gjest Lavransdatter
Skrevet

Ap er det største norske politiske partiet, så det kan godt snu spørsmålet på hodet og spørre 'hva er grunnen til at mange stemmer Ap?

Gjest mushimulle
Skrevet

Ap er det største norske politiske partiet, så det kan godt snu spørsmålet på hodet og spørre 'hva er grunnen til at mange stemmer Ap?

Svar: de er ikke døde :-)

Gjest Lavransdatter
Skrevet

Svar: de er ikke døde :-)

Hvem er ikke døde, de som stemmer på Ap?

Skrevet

Mange er livredde for alt som lukter av sosialistiske elementer, og skyr dermed AP. Å stemme på AP nå er jo rimelig ensbetydende med å ta SV med i samme slengen. Andre mener at det ikke er et "arbeiderpart", noe jeg er helt enig i. Men det i seg selv er ingen grunn. Selv ser jeg på AP som det minste ondet for tiden, selv om jeg ikke på noen måte er noen svoren tilhenger.

"...................................."

Gjest mushimulle
Skrevet

Hvem er ikke døde, de som stemmer på Ap?

:)

Mange gamle stemmer AP i takknmelighhet til Einar Gerhardsen, men de begynner å bli få etterhvert. De som er i live stemmer AP, men de som er døde stemmer ikke, uansett hvor takkmenlige de er. :)

Gjest Lavransdatter
Skrevet

Mange gamle stemmer AP i takknmelighhet til Einar Gerhardsen, men de begynner å bli få etterhvert. De som er i live stemmer AP, men de som er døde stemmer ikke, uansett hvor takkmenlige de er. :)

Mesteparten av Aps velgere gjør det ikke i takknemlighet til Gerhardsen alene. De er ikke så gamle alle sammen.

Skrevet

hehe

Gjest mushimulle
Skrevet

hehe

Ikke tatt ut av lufta. Naboen var med og telte stemmer fra pleiehjemmet. Halvparten til Frp, resten AP. Sikkert ikke representativt, men likevel....

Gjest Lavransdatter
Skrevet

Ikke tatt ut av lufta. Naboen var med og telte stemmer fra pleiehjemmet. Halvparten til Frp, resten AP. Sikkert ikke representativt, men likevel....

Vent til i neste uke. Lurer på om ikke stemmene til Ap blir flere enn de pleietrengende.

Gjest mushimulle
Skrevet

Vent til i neste uke. Lurer på om ikke stemmene til Ap blir flere enn de pleietrengende.

Detta er jo kristne, bønder og fjøslukt så det holder, men ingen til V eller KrF? Merkelig. Gamla ved siden av her skryter av at hun stemmer FrP, og er ikke flau en gang. Jeg viste henne en artikkel der FrP-velgere ble framstilt som mindre begavet, og vi fikk oss en god latter.

Den kjerringa er så langt fra mindre begavet du kan komme.

Skrevet

Nå stemmer begge mine unger AP i år og jeg tviler på at det er pga bestefars takknemlighet til Gerhardsen. Som du sikkert har fått meg deg har ikke jeg stemt AP så det er heller ikke min inflytelse som avgjør.

Gjest mushimulle
Skrevet

Nå stemmer begge mine unger AP i år og jeg tviler på at det er pga bestefars takknemlighet til Gerhardsen. Som du sikkert har fått meg deg har ikke jeg stemt AP så det er heller ikke min inflytelse som avgjør.

Far min ble litt fornærmet en gang jeg sa det, og jeg fikk kjeft fordi jeg gjorde narr av landsfaderen. Han forsto heller ikke at det var noe galt i å stemme av takknemlighet:-)

Han syns ikke politikk er noe å spøke med.

Han har aldri lest noe partiprogram.

Skrevet

Far min ble litt fornærmet en gang jeg sa det, og jeg fikk kjeft fordi jeg gjorde narr av landsfaderen. Han forsto heller ikke at det var noe galt i å stemme av takknemlighet:-)

Han syns ikke politikk er noe å spøke med.

Han har aldri lest noe partiprogram.

Hihi, minner nok litt om faren min ja.

Gjest Lavransdatter
Skrevet

Detta er jo kristne, bønder og fjøslukt så det holder, men ingen til V eller KrF? Merkelig. Gamla ved siden av her skryter av at hun stemmer FrP, og er ikke flau en gang. Jeg viste henne en artikkel der FrP-velgere ble framstilt som mindre begavet, og vi fikk oss en god latter.

Den kjerringa er så langt fra mindre begavet du kan komme.

Jeg forstår ikke sammenhengen her??

Gjest en anonym fyr
Skrevet

Ap vil ha et slags sosialistisk samfunn. Det er for meg ensbetydende med maktmisbruk, korrupsjon, skatte- og avgiftsøkninger for alle, undergraving av ytringsfrihet og organisasjonsfrihet, at staten får et slags kulturpoliti i likestillingsombud, barneombud, osv. Da stjeles frihet og penger fra de som har lite fra før. Så sitter Ap og hykler om det motsatte. Jeg gremmes !

Skrevet

Høyere skatter (litt), sterk økning i avgifter (mye), utbygging av det offentlige byråkrati.

Fenomener som har vært fremtredende i de årene AP har hatt regjeringsmakt hvor jeg har vært gammel nok til å følge med på politikk i praksis.

Forøvrig - Høyre er ikke noe bedre alternativ. De siste ti årene eller så har det partiet eksistert ene og alene for å øke forskjellene mellom fattig og rik i Norge; og ført en økonomisk og sosial politikk som mer eller mindre oppfordrer de svakerestilte i samfunnet til å begå kollektivt selvmord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...