Gå til innhold

Ny pc, ny Opera-installasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg altså.

Vet du nøyaktig hvor og hvordan jeg ordner følgende oppfordring?

'Your account is not enabled for POP access. Please visit your Gmail settings page and enable your account for POP access.'

Ja, jeg har lest på Operas sider til øyet ble stort og vått, men kan ikke si at jeg har funnet svaret.

På forhånd takk for hjelpen.

Skrevet

Tror du skal lese feilmeldingen bedre: "Please visit your Gmail settings page and enable your account for POP access" - det står ingenting om at du skal lese på Opera sine sider.

Så hvis du går inn på gmail-kontoen din, så klikker du "settings" øverst til høyre ved siden av "logout", deretter klikker du på "forwarding and POP", og tilslutt "enable POP..."

Verre er det ikke ;)

Skrevet

Dette har ikke noe med Opera å gjøre, men med Gmail, så det er ikke så rart du ikke finner noe om det på Opera sine sider :)

Du må gå på gmail.com og sette opp kontoen slik at du kan bruke den med en vanlig mailklient. Det gjør du under Settings > Forwarding and POP på gmail.com

Skrevet

Tror du skal lese feilmeldingen bedre: "Please visit your Gmail settings page and enable your account for POP access" - det står ingenting om at du skal lese på Opera sine sider.

Så hvis du går inn på gmail-kontoen din, så klikker du "settings" øverst til høyre ved siden av "logout", deretter klikker du på "forwarding and POP", og tilslutt "enable POP..."

Verre er det ikke ;)

Hehe, jeg tror du misforsto. Jeg fant ikke ut av det og prøvde derfor å lete opp bruksanvisning på Operas nettsider.

Takk for svaret ditt. Men jeg ble ikke stort klokere av det.

Hva mener du med å 'gå inn på gmail-kontoen'? Hvor, helt nøyaktig? Under Mail på menylinjqa og så under IMAP folders?

'så klikker du "settings" øverst til høyre ved siden av "logout"'

Hvor, hvor?

'deretter klikker du på "forwarding and POP", og tilslutt "enable POP..."'

Aner ikke hvor dette er.

Hvis du gidder...?

Skrevet

Dette har ikke noe med Opera å gjøre, men med Gmail, så det er ikke så rart du ikke finner noe om det på Opera sine sider :)

Du må gå på gmail.com og sette opp kontoen slik at du kan bruke den med en vanlig mailklient. Det gjør du under Settings > Forwarding and POP på gmail.com

Åfaen, var det sånn det var? Jeg har lagt inn flere kontoer, gmail er bare en av dem. Trodde vel at Opera fikser dem alle under ett, så å si.

Javel, da løper jeg til gmail og videre til de andre kontoene.

Takk!

Skrevet

Verre er det ikke ;)

Se mitt svar til citoyen.

Skrevet

Det gikk som smurt med gmail :)

Skrevet

Verre er det ikke ;)

Det gikk som smurt med gmail :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...