Gå til innhold

Vrien arbeidsgiver...hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt permisjon fra jobben en dag uten lønn, pga at skole og barnehage er stengt. Fikk beskjed idag om at den hadde hun avslått....men at jeg gjerne kunne jobbe en søndag, så skulle jeg få fri... Det kan jeg ikke, så det blir uaktuelt. Jeg mener jo at så lenge jeg kunne være borte mandagen, såfremt jeg jobbet en annen dag, så er det ikke bemanningen på den aktuelle dagen som er problemet, men at hun er vrang...(det har hun vært siden jeg sa opp...skal slutte om tre uker og en dag..)..*s*

Prøblemet mitt er bare at jeg ikke kan jobbe den dagen...kan jo ikke la ungene være alene hjemme, og får heller ikke noen barnevakt på dagen.....

Hva kan jeg gjøre da??...Siste gang jeg skal være ærlig...hadde jeg latt være å si noe, kunne jeg bare ringt den dagen og sagt at jeg hadde sykt barn, men det er jo litt seint nå da..:-(

Jobber i kommunene, om det har noe å si..

Skrevet

KAN hun virkelig nekte deg ?

Dere har vel et personalkontor, ring dem å spør, dette hørtes rart ut.

Gjest teatrika
Skrevet

Jeg tror rett og slett ikke at hun kan nekte deg permisjon UTEN lønn. Som du selv sier, man kan jo ikke la barna være alene hjemme denne dagen og siden du ikke krever lønn for dette så har de da ingen grunn til å nekte deg det.

Det er sant som du sier...det lønner seg ikke å være ærlig. Hvis du hadde ventet til den aktuelle morgenen og ringt og løyet ogsagt at enten du eller barna var syke, så hadde du til og med fått lønn den dagen.

Verden er ikke lett.

Skrevet

KAN hun virkelig nekte deg ?

Dere har vel et personalkontor, ring dem å spør, dette hørtes rart ut.

Takk for tipset...skal gjøre det imorgen:-)

Skrevet

Takk for tipset...skal gjøre det imorgen:-)

Gjør det du :o).

Jeg tror nemlig ikke hun kan nekte deg i det hele tatt, men hvis du prater med personalkontoret først, så kan du kanskje slå i bordet for denne sjefen din :o).

Skrevet

Du kan jo si at greit, men da må du ta med barna på jobben den dagen! Da kan det hende at pipa får en annen låt!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Når skole/barnehage er stengt, må du bruke avspasering eller en feriedag. Du har ikke krav på fri med lønn. Leder _kunne_ ha gitt deg det, men hun har et budsjett å tenke på, så da må hun gi deg fri med lønn, samt bruke penger på å leie inn en annen hvis bemanningen tilsier det. Du kunne evt ha spurt om å få jobbe det inn en annen dag, f.eks ved krise ved sykdom el.lign. Men hun har rett til å si nei til permisjon med lønn.

Gjest UTEN lønn ....
Skrevet

Når skole/barnehage er stengt, må du bruke avspasering eller en feriedag. Du har ikke krav på fri med lønn. Leder _kunne_ ha gitt deg det, men hun har et budsjett å tenke på, så da må hun gi deg fri med lønn, samt bruke penger på å leie inn en annen hvis bemanningen tilsier det. Du kunne evt ha spurt om å få jobbe det inn en annen dag, f.eks ved krise ved sykdom el.lign. Men hun har rett til å si nei til permisjon med lønn.

Det er snakk om permisjon UTEN lønn her .....

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Det er snakk om permisjon UTEN lønn her .....

Arb.giver kan si nei likevel. Fri pga skole/b.hage som er stengt kvalifiserer ikke til velf.perm med eller uten lønn.

Man bruker avspas/feriedag. Sånn er det bare. Noen arb.givere gir fri og har forståelse, men ikke fordi de må.

Skrevet

Men jeg søkte UTEN lønn da....Og har ingen feriedager igjen.....så hva da?

Skrevet

Arb.giver kan si nei likevel. Fri pga skole/b.hage som er stengt kvalifiserer ikke til velf.perm med eller uten lønn.

Man bruker avspas/feriedag. Sånn er det bare. Noen arb.givere gir fri og har forståelse, men ikke fordi de må.

Men når man ikke har ferie eller avspassering da?...Pga av jobben kan jeg ikke ta med to barn...og de kan heller ikke være alene hjemme....

*arg*...irritert på meg selv for at jeg ikke dreit i hele permisjonen, og heller jugde på meg en sykedag...da hadde jeg tilogmed fått med lønn....

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Men jeg søkte UTEN lønn da....Og har ingen feriedager igjen.....så hva da?

Dette er en kjempekjip situasjon og arb.giver er ikke så fleksibel som du skulle ønske.

Løsning 1: lyve og ta egenmelding. Kanskje ikke så smart.

løsning 2: Høre med en av de andre mammaene om de skal være hjemme og om dine kan få være der denne dagen, mot at du tar neste planleggingsdag.

løsning 3: Ta ennå en prat med arbeidsgiver og trygle litt.

L4: bytte vakt med en annen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...