Gå til innhold

Hvor vondt er det å brekke armen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det viser seg visst at jeg trolig har pådratt meg et lite brudd i armen etter sykkelstuntet mitt for en uke siden

men trodde at å få brudd var grusomt vondt jeg i den grad at det var konstant vondt, som em krampelignende tilstand

men kan smertene bare være der når man gjør visse bevegelser?

Skrevet

Dersom det er et "fint" brudd, så trenger du ikke kjenne noe særlig.

Husk at i skjelettet har vi jo ikke følelser. Det er først når beinet kommer ut av stilling og presser på sener, muskler o.l. vi kjenner virkelig smerte.

Sønnen min brakk forresten begge beina i armen like over håndleddet for tre uker siden, og det gikk over et døgn før vi oppsøkte legevakta. Han hadde ikke smerter, men jeg ante uråd likevel da han hovna opp og ikke kunne snu og vende noe særlig på armen. (Vi trodde først det var bare en kraftig forstuing.)

Skrevet

Dersom det er et "fint" brudd, så trenger du ikke kjenne noe særlig.

Husk at i skjelettet har vi jo ikke følelser. Det er først når beinet kommer ut av stilling og presser på sener, muskler o.l. vi kjenner virkelig smerte.

Sønnen min brakk forresten begge beina i armen like over håndleddet for tre uker siden, og det gikk over et døgn før vi oppsøkte legevakta. Han hadde ikke smerter, men jeg ante uråd likevel da han hovna opp og ikke kunne snu og vende noe særlig på armen. (Vi trodde først det var bare en kraftig forstuing.)

Da jeg brakk foten min, kjente jeg det godt den første timen, men så gikk smerten over og jeg kjente ikke noe mere.

Synst å huske at det var vondere å forstue foten...

Skrevet

Da jeg brakk foten min, kjente jeg det godt den første timen, men så gikk smerten over og jeg kjente ikke noe mere.

Synst å huske at det var vondere å forstue foten...

har opplevd å forstue en fot og det var dritvondt.

Skrevet

ja, det vil jeg påstå. Men det er litt vanskelig å definere smerte siden vi alle opplever smerten forskjellig.

Skrevet

En jeg kjenner brakk ett lite ben inni hånda. Han kjente ingenting til det før det var gått flere år, da hadde det grodd feil, og presset på noe inni hånda.

Så en kan nok gå ganske lenge med slike småbrudd uten og kjenne noe.

Håper det gror fint nå da og at du snart er god som ny :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...