Gå til innhold

Hva er forskjellen på musling og blåskjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smakte begge deler nylig, og begynte å lure på hva musling egentlig er. Er blåskjell en musling, eller er musling noe helt annet?

Uansett: muslingen jeg fikk på pizzaen smakte frytelig. Masse sterk fiskesmak og lukt, så det er noe jeg definitivt ikke kommer til å spise igjen.

Men stekt blåskjell sammen med ris og grønnsaker - DET var godt det! Nydelig smak, god konsistens osv.

Noen som vet hva musling er? Og om det har noe med blåskjell å gjøre?

Lips1365380508
Skrevet

Er ikke musling oliven da? De finnes jo både grønne og svarte? den svarte varianten er noe søtere enn den grønne. Men blåskjell? aner ikke, hehe...

Skrevet

Er ikke musling oliven da? De finnes jo både grønne og svarte? den svarte varianten er noe søtere enn den grønne. Men blåskjell? aner ikke, hehe...

Nei, det var ikke oliven.

Jeg liker oliven, men dette var noe fra sjøen. Og det sto "musling" på ingrediensene i pizzaen.

Skrevet

Nei, det var ikke oliven.

Jeg liker oliven, men dette var noe fra sjøen. Og det sto "musling" på ingrediensene i pizzaen.

Skrevet

Oliven? Jeg håper du tøyser...

Musling er sånt skjell som i tegnefilmer har sånn stor perle i seg.

Amber, søkte bittelitt, men fant ikke så mye fornuftig, men det kan kanskje se ut til at blåskjell er en type musling, men er ikke sikker.

Skrevet

Amber, søkte bittelitt, men fant ikke så mye fornuftig, men det kan kanskje se ut til at blåskjell er en type musling, men er ikke sikker.

hm, ok. Kanskje blåskjell er den type musling som smaker godt, da?

Eller - at det bare smaker godt når det er stekt?

*grubler*

:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror ikke du skal bedømme muslingene etter dem du har fått på en pizza. :)

Men ferske blåskjell er i hvert fall sykt godt! :)

Lips1365380508
Skrevet

Nei nei nei, nå var jeg helt på viddene gitt. Beklager. Blandet visst diverse matsorter jeg. :o) Skal tenke meg bedre om neste gang. *legge seg å sove litt, er så trøtt*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg klarte faktisk å lese:

Hva er forskjellen mellom muslim og blåskjell?

He he..tenkte det var en eller annen vits du skulle skrive..heheh :P

Skrevet

Jeg klarte faktisk å lese:

Hva er forskjellen mellom muslim og blåskjell?

He he..tenkte det var en eller annen vits du skulle skrive..heheh :P

*LOL*

Skrevet

Tror ikke du skal bedømme muslingene etter dem du har fått på en pizza. :)

Men ferske blåskjell er i hvert fall sykt godt! :)

Ja, blåskjellene var gode! Gøy å smake, har aldri spist blåskjell før...men det vil jeg nok gjenta. :)

Ser ut til at blåskjell er en type musling, og at kanskje muslingen på pizzaen var en smule dårlig.?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, blåskjellene var gode! Gøy å smake, har aldri spist blåskjell før...men det vil jeg nok gjenta. :)

Ser ut til at blåskjell er en type musling, og at kanskje muslingen på pizzaen var en smule dårlig.?

Jeg har bare spist blåskjell noen få ganger, men forskjellen har vært markant.

Så jeg tror aldri jeg ville stolt på at en eller annen pizzasjappe har de friskeste råvarene, ei heller at de tilbereder dem perfekt.

Jeg fikk noen blåskjell på Palace Grill engang, og de kunne best sammenlignes med en heftig orgasme.

Skrevet

Blåskjell forholder seg til musling slik som kantarell forholder seg til sopp! ;-)

Musling er altså et overbegrep.

Sakset fra Bokmålsordboka:

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

musling musling m1 (dim. av e da. mussel, gj lty fra lat. musculus, se muskel, jf e da. musling 'museunge') bløtdyr av klassen Lamellibranchia med kropp som er dekket av to skall; *skjell (I,1) kamm-, perlem-

Gjest sussilei
Skrevet

Hjelp - jeg leste "Hva er forskjell på muslim og blåskjell"....!!

En hel del, spør du meg :)

Skrevet

Blåskjell forholder seg til musling slik som kantarell forholder seg til sopp! ;-)

Musling er altså et overbegrep.

Sakset fra Bokmålsordboka:

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

musling musling m1 (dim. av e da. mussel, gj lty fra lat. musculus, se muskel, jf e da. musling 'museunge') bløtdyr av klassen Lamellibranchia med kropp som er dekket av to skall; *skjell (I,1) kamm-, perlem-

Hehe... Det høres ut som om du har prøvd deg på for mange IQ-tester :)

Hånd forholder seg til hanske som hode forholder seg til

a) kropp

B) lue

c) hår

Gjest Persille
Skrevet

Ta en stor gryte, fyll opp med 3 cm vann, noen hvitløksfedd, en halv løk, to gulrøtter i passe store staver, 1/2 fl. hvitvin og kok opp.

Når vannet koker har du en kg blåskjell oppi - og koker til alle har åpnet seg.

Servér med bruschetta (små loffskiver vendt i en panne med smør og hvitløk) med fersk basilikum og tomat oppå.

Da kan vi snakke om gode blåskjell :)

Skrevet

Hehe... Det høres ut som om du har prøvd deg på for mange IQ-tester :)

Hånd forholder seg til hanske som hode forholder seg til

a) kropp

B) lue

c) hår

Absolutt ikke! ;-)

Man trenger ikke å ha vært borti denslags tester for å vite forskjellen på bil og Volvo! ;-)

Skrevet

Jeg har bare spist blåskjell noen få ganger, men forskjellen har vært markant.

Så jeg tror aldri jeg ville stolt på at en eller annen pizzasjappe har de friskeste råvarene, ei heller at de tilbereder dem perfekt.

Jeg fikk noen blåskjell på Palace Grill engang, og de kunne best sammenlignes med en heftig orgasme.

Jeg vil gjerne spise blåskjell som gir en opplevelse av en heftig orgasme, jeg ;)

Får lete opp Palace Grill hvis jeg er i oslo en gang *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...