Gå til innhold

Omkjæring av jenter

Anbefalte innlegg

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Hva syns folk om dette da??

"Tas for mye av jentenes klitoris, kan man komme borti de store blodårene."

Er det klitoris de skjærer ned på? Syns det høres helt absurd ut. Jeg er for omskjæring av gutter,men ikke jenter. Gutter mister da ikke følelsen i penisen, + at den blir mye renere, og ikke snakke om penere.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/08/31/441947.html

Ikke gi meg for mye pepper for dette da.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

4

• flisa

3

• Velouria

3

• Åsemor

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er vel forskjellige typer omskjæring, noen tar de klitoris, indre kjønnslepper og ytre kjønnslepper, og syr det hele sammen sånn at det til og med blir vanskelig å tisse.

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Det er vel forskjellige typer omskjæring, noen tar de klitoris, indre kjønnslepper og ytre kjønnslepper, og syr det hele sammen sånn at det til og med blir vanskelig å tisse.

Ja, jeg vet. Leser nettopp om det. Når de tar vekk alt, da bruker jentene 20 min på å tisse, og å ha samleie er utrolig vont, slik at de må skjære de først opp for at de i det hele tatt skal kunne utføre samleie, og det samme når de skal føde barn. Men dette er i de verste tilfellene da,men uansett. Hva er vitsen? De ødelegger jo hele jentas liv...

Da må det vær heldigs å være gutt altså.

Skrevet

Ja, jeg vet. Leser nettopp om det. Når de tar vekk alt, da bruker jentene 20 min på å tisse, og å ha samleie er utrolig vont, slik at de må skjære de først opp for at de i det hele tatt skal kunne utføre samleie, og det samme når de skal føde barn. Men dette er i de verste tilfellene da,men uansett. Hva er vitsen? De ødelegger jo hele jentas liv...

Ja, også er det DAMER som selv har vært gjennom helvetet, som gjør det på sine egne barn og andres barn.

Blir helt kvalm jeg.

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Ja, også er det DAMER som selv har vært gjennom helvetet, som gjør det på sine egne barn og andres barn.

Blir helt kvalm jeg.

Sånne tradisjoner og religioner er helt SYKE!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vitsen er, kort fortalt etter disse syke sinn, å gjøre kvinnene rene.

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Vitsen er, kort fortalt etter disse syke sinn, å gjøre kvinnene rene.

Ja, det har jeg forstått, men de blir mer "rene" i sinnet kanskje, enn de blir der nede. For alle som dusjer ofte nok, blir rene uansett,men det at de mangler tilgang til dusj og slike renholds-ting, er nok ikke grunnen til dette omskjæringstullet...Det er bare en dum tradisjon.

Det blir for ekstremt. Det er noe helt annet å omskjære gutter syns jeg.

Skrevet

Syns det er helt horribelt! Når det gjelder gutter er det jo annerledes, men kan de ikke heller få velge selv når de blir stor nok til å ta en slik avgjørelse da?

Skrevet

Ja, det har jeg forstått, men de blir mer "rene" i sinnet kanskje, enn de blir der nede. For alle som dusjer ofte nok, blir rene uansett,men det at de mangler tilgang til dusj og slike renholds-ting, er nok ikke grunnen til dette omskjæringstullet...Det er bare en dum tradisjon.

Det blir for ekstremt. Det er noe helt annet å omskjære gutter syns jeg.

Profeten Mohammed sa det, må vite. Dermed er det en sannhet. Noe annet er visst utenkelig, ettersom jeg har skjønt. De gjør så vidt jeg har lest seremonien om til en feiring, en fest, og å være omskjærer gir status.

Jeg blir kvalm!

Skrevet

Sånne tradisjoner og religioner er helt SYKE!

Det er altfor mye sykt som skjer i religionens navn.

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Profeten Mohammed sa det, må vite. Dermed er det en sannhet. Noe annet er visst utenkelig, ettersom jeg har skjønt. De gjør så vidt jeg har lest seremonien om til en feiring, en fest, og å være omskjærer gir status.

Jeg blir kvalm!

Jepp, seremoni ja. Som om det er en fin ting å feie. Jenta har jo vont månedesvis, årevis.

Men uff. Heldigvis gjør ikke alle muslimer dette. Det er bare de ekstreme, og de finnes det heldigvis ikke SÅÅ mange av.

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Det er altfor mye sykt som skjer i religionens navn.

Derfor jeg er HELT imot religioner. Det er bare tull, hele driten. Noen kom på en historie, og alle begynte å tro på den.

Jeg blir kvalm av slikt.

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Syns det er helt horribelt! Når det gjelder gutter er det jo annerledes, men kan de ikke heller få velge selv når de blir stor nok til å ta en slik avgjørelse da?

Jo, det er en mulighet. Men tror du de hadde valgt det å gjøre det når de var så pass store,istedenfor når de var små?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg blir kvalm!

Tror kvinnelig omskjæring er en tradisjon som går langt tilbake i tid, lenge før profeten Mohammed åpnet kjeften.

Skrevet

Jeg blir kvalm!

Dette har egentlig ingenting med religion å gjøre i det hele tatt, det er gamle tradisjoner og ritualer i forskjellige stammer. Nå bruker de ofte religion som unnskyldning for å fortsette med det og det er jo også desverre mange religiøse ledere som støtter dette.

Men det visste du sikkert :)

Skrevet

Derfor jeg er HELT imot religioner. Det er bare tull, hele driten. Noen kom på en historie, og alle begynte å tro på den.

Jeg blir kvalm av slikt.

Dette har ingenting med religion å gjøre, det er gamle tradisjoner fra lenge før religionen spilte noen rolle i disse stammene.

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Dette har ingenting med religion å gjøre, det er gamle tradisjoner fra lenge før religionen spilte noen rolle i disse stammene.

ja, jeg tenkte meg det,men jeg svarte bare på mij sin uttalelse om religion. Men uansett hva dette er, så er det sykt! Tradisjon eller ikke... Folk er SYKE!

Skrevet

Tror kvinnelig omskjæring er en tradisjon som går langt tilbake i tid, lenge før profeten Mohammed åpnet kjeften.

Mener og huske at i samme artikkel stod det noe om "lettere fødsler, uten omskjæring vil de lide" !! Jaggu masse rart de tror på:-)

skal man le eller gråte av sånt?? !!

Skrevet

Det er horribelt, kultur eller ikke kultur!!.ingenting kan forsvare denne lemlestingen av kjønnsorganene

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mener og huske at i samme artikkel stod det noe om "lettere fødsler, uten omskjæring vil de lide" !! Jaggu masse rart de tror på:-)

skal man le eller gråte av sånt?? !!

Man skal bli sint og straffe de ansvarlige. I hvert fall når de tar med seg denne syke skikken til vårt siviliserte land.

Det er dessverre lite vi kan gjøre med det som skjer i stammer nede i Afrika, men det er mye vi kan gjøre her i landet for å redde disse små pikebarna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...