Gå til innhold

Omkjæring av jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal bli sint og straffe de ansvarlige. I hvert fall når de tar med seg denne syke skikken til vårt siviliserte land.

Det er dessverre lite vi kan gjøre med det som skjer i stammer nede i Afrika, men det er mye vi kan gjøre her i landet for å redde disse små pikebarna.

Selvfølgelig men ikke lett og hindre dem..!

Det er jo straffer for sånt, men samtidig virker norske myndigheter redde for konsekvensene av å undersøke småjenter..De har vel ikke lov tror jeg, er ikke sikker på lovverket her..

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

4

• flisa

3

• Velouria

3

• Åsemor

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ja, jeg tenkte meg det,men jeg svarte bare på mij sin uttalelse om religion. Men uansett hva dette er, så er det sykt! Tradisjon eller ikke... Folk er SYKE!

Ofte så er det tradisjonene og ikke religionene som er syke.

Bare for å ha mitt på det rene jeg er ikke en spesielt religiøs person selv.

Skrevet

"Jeg er for omskjæring av gutter"

Så du synes det er greit å gjøre det overgrepet mot guttebarn, å frata dem muligheten til å velge når de vokser opp? Det er stor forskjell på omskjæring av jenter og gutter, men at det er mye værre å gjøre det på jenter unskylder på ingen måte å gjøre det på gutter.

"................................."

Skrevet

Hvordan kan du være FOR omskjæring av gutter? - hvorfor kan ikke en gutt få bestemme sånt sjøl når han er voksen?

Skrevet

Jo, det er en mulighet. Men tror du de hadde valgt det å gjøre det når de var så pass store,istedenfor når de var små?

Selvsagt hadde de det. Og om de ikke hadde det - så hadde det jo vært bra at ingen hadde valgt for dem? -Mange voksne menn omskjærer seg....enda fler lar vær :-)

Skrevet

ja, jeg tenkte meg det,men jeg svarte bare på mij sin uttalelse om religion. Men uansett hva dette er, så er det sykt! Tradisjon eller ikke... Folk er SYKE!

Det er for å holde kvinnene fra å nyte, slik at de ikke flyr rundt og har seg i ren vellyst med andre menn - slik at deres menn har full kontroll på sexlivet HANS, barna, henne etc. har ikke mye med religion å gjøre...bare forstokkede menn - som alltid.

Skrevet

Tror kvinnelig omskjæring er en tradisjon som går langt tilbake i tid, lenge før profeten Mohammed åpnet kjeften.

Leste i avis i dag at hvertfall den aktuelle stammen gjorde som Muhammed hadde befalt. Om det stammer lengre tilbake i tid aner jeg ingenting om, det spiller egentlig ikke så stor rolle.

Skrevet

Religion fører likevel mye fint med seg. Og vi kunne ikke unngått religioner, det ligger i menneskets natur å samle sin tro i grupper, for å si det slik.... Har du ikke ex.phil, da? :-)

Gjest skrævadottir
Skrevet

Mannfolk blir ikke mer renslige av å omskjæres. Hvis de ikke gidder bruke 20 sekunder på å vaske der, så gidder de ikke vaske resten av skråtten heller.

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Religion fører likevel mye fint med seg. Og vi kunne ikke unngått religioner, det ligger i menneskets natur å samle sin tro i grupper, for å si det slik.... Har du ikke ex.phil, da? :-)

Syns ikke religion fører noe fint med seg. Det er bare teit tro om ingenting. Syns alle burde velge hva de ska tro på, og ikke bli født inn i en religion, for så å være nødt til å tro på det alle andre tror på. (familien osv.)

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Det er for å holde kvinnene fra å nyte, slik at de ikke flyr rundt og har seg i ren vellyst med andre menn - slik at deres menn har full kontroll på sexlivet HANS, barna, henne etc. har ikke mye med religion å gjøre...bare forstokkede menn - som alltid.

Ja,vet. Men alikevel så er det KVINNENE som utfører dette og mener fast bestemt for at det er for jentenes beste? Det er en tradisjon. Sykt, sykt.

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Mannfolk blir ikke mer renslige av å omskjæres. Hvis de ikke gidder bruke 20 sekunder på å vaske der, så gidder de ikke vaske resten av skråtten heller.

Hehe. Er enig der egentlig. Samme gjelder jenter også. Hvis man er renslig av seg og dusjer ofte, så er man jo ren, og trenger ikke kappe av noe som helst for at det skal være renere. ;)

Gjest bare spør jeg
Skrevet

Hvordan kan du være FOR omskjæring av gutter? - hvorfor kan ikke en gutt få bestemme sånt sjøl når han er voksen?

Joda, han kan sikkert det. For meg er det samme når gutten blir omkjært, bare han ER omkjært. ;) Selfølgelig er det jo bedre når man kan velge selv hva som skal bli gjort på ens kropp.

Gjest bare spør jeg
Skrevet

"Jeg er for omskjæring av gutter"

Så du synes det er greit å gjøre det overgrepet mot guttebarn, å frata dem muligheten til å velge når de vokser opp? Det er stor forskjell på omskjæring av jenter og gutter, men at det er mye værre å gjøre det på jenter unskylder på ingen måte å gjøre det på gutter.

"................................."

Neida, syns det er bedre når de kan velge det selv, selfølgelig er det det beste=) Men jeg syns at de burde omkjære seg uansett hvor gamle de er, men bestemme det selv, selfølgelig =)

Gjest skrævadottir
Skrevet

Hehe. Er enig der egentlig. Samme gjelder jenter også. Hvis man er renslig av seg og dusjer ofte, så er man jo ren, og trenger ikke kappe av noe som helst for at det skal være renere. ;)

De gjør ugang først, og så prøver de å finne en forklaring etterpå.

Egentlig vet de ikke hvorfor de gjorde det, men senere begynner de å tenke. Og da tenkes det noe innigranskauen. Jeg lurer på hvordan de skal foklare for gutten eller jenta at de skar av en meget følsom del av kroppen hanshennes?

*setter seg med arma i kors*

La meg nå høre.

Gjest skrævadottir
Skrevet

Jeg syns jeg ser en høyskoleutdannet og rimelig intelligent 20-årig kvinne eller mann spørre sine foreldre:

"Hvorfor i svarte granskauen ble jeg omskåret?"

Kan dere forklare meg det ut fra vår tids logikk og viten?

Kan dere vise eller fortelle meg hva dere gikk ut fra da dere gjorde det der?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Neida, syns det er bedre når de kan velge det selv, selfølgelig er det det beste=) Men jeg syns at de burde omkjære seg uansett hvor gamle de er, men bestemme det selv, selfølgelig =)

Gutter burde få lov til å velge selv når de blir gamle nok til å ta valget, mens det for jenter burde være totalforbudt.

Rett og slett fordi så mange av kvinnfolka åpenbart er hjernevasket.

Det er vel heller ikke lov til å kappe av seg en arm bare fordi man har lyst...

Gjest en anonym mann
Skrevet

"hvorfor kan ikke en gutt få bestemme sånt sjøl når han er voksen? "

Noen medisinere mener at omskjæring av guttebarn har en positiv medisinsk effekt. (Husker ikke helt forklaringen). Andre at effekten ikke er målbar.

Omskjæring av gutter var opprinnelig et jødisk rituale - et paktstegn mellom mennesker og Jahve. Altså omtrent som barnedåp hos oss.

Hos jødene var skikken å omskjære gutten da han var 8 dager gammel. Har lest at medisinere påstår det tidspunktet er gunstigst for å unngå komplikasjoner og smerter. Dessuten gror såret mye fortere på de små enn på voksne. Når jødene omskjærer gutter, gis lokalbedøvelse og såret holdes sterilt.

Har inntrykk av at omskjæring av voksne menn også får en viss utbredelse i USA uten at det har noe med religion å gjøre. Fikseringen på kjønnsdeler har vel tatt noe av.

Gjest Bertinemor
Skrevet

Jepp, seremoni ja. Som om det er en fin ting å feie. Jenta har jo vont månedesvis, årevis.

Men uff. Heldigvis gjør ikke alle muslimer dette. Det er bare de ekstreme, og de finnes det heldigvis ikke SÅÅ mange av.

Det handler om tolkning av religionen. Ikke alltid det er religion det er snakk om heller, det er bare gjort i religionens navn. Tror Islam generelt sett har utrolig lite med omskjæring av kvinner å gjøre. Sånn jeg ser det så kunne slike tolkninger ha blitt gjort av bibelen også. Med andre ord: det er fullstendig grunnløst.

:-)

Skrevet

Renere og penere penis?

Hørt om vann og såpe?

Det er ikke så veldig pent med tær heller, kanskje du føler for å ta dem i samme slengen?

Det ble mange spørsmål på en gang, men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...